ایرانک، بانک اطلاعات فرهنگ و ادبیات کودکان ایران، وابسته به موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان که  تنها بانک اطلاعاتی در حوزه فرهنگ و ادبیات  …


شهروند ۱۲۵۷  پنجشنبه  ۲۶ نوامبر ۲۰۰۹


 

ایرانک، بانک اطلاعات فرهنگ و ادبیات کودکان ایران، وابسته به موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان که تنها بانک اطلاعاتی در حوزه فرهنگ و ادب
یات کودکان به زبان فارسی است، سومین سال زایش خویش را پشت سر می گذارد تا در آستانه چهارمین سال از فعالیت های خود گام های تازه تری در این گستره بردارد.

یک سال پس از راه اندازی ایرانک بانک، طرح کتابک، پنجره ای به جهان خواندن طراحی شد،‌ که برآیند آن کار گروهی و جمعی همکاران موسسه تاریخ، شورای کتاب کودک و خانه کتابدار کودک و نوجوان و ترویج خواندن است. در حقیقت اکنون می توان گفت،‌ ایرانک و کتابک دو بال فرهنگ و ادبیات کودکان ایران در دنیای مجازی است که همراستای هم با هدف پیشرفت فرهنگ ایران زمین پیش می روند.


 

هفته کتاب و کتابخوانی از راه می رسد. کتابک به مناسبت این هفته نشانه کتاب هایی را به شما هدیه می کند. این نشانه ها را می توانید بر روی کاغذ سفید و یا رنگی پرینت بگیرید. دور آن را ببرید و به دیگران هدیه کنید.

 اگر آموزگار و یا کتابدار هستید به صفحه پیام‌های روز جهانی کودک بروید و یکی از پیام های روز جهانی کتاب را به سلیقه خود برگزینید، پرینت بگیرید و در کلاس یا کتابخانه خود نصب کنید.

همچنین می توانید به بخش گالری بروید و اگر عکسی یا نشانه کتابی را می پسندید برای دوست و آشنای خود به این مناسبت ایمیل کنید. در هفته کتاب بهترین هدیه اهدای کتاب است.

در سایت کتابک، همچنین رهنمودهایی به مربیان و آموزگاران در جهت ترویج کتابخوانی برای دانش آموزان شده است.

به مناسبت هفته کتاب از سایت کتابک دیدن کنید. www.ketabak.org