شهروند ـ آرش عزیزی : سه حادثه‌ی دلخراش در آبشارهای معروف

آبشارهای نیاگارا از آن جلوه‌هایی است که نه فقط انتاریو که کل کانادا به آن افتخار می‌کند و بی‌اغراق می‌توان گفت مهمترین نماد بین‌المللی این کشور هستند. بسیاری مشاهیر، از فردریک انگلس تا مرلین مونرو، داستان رد شدن خود از زیر این آبشارها را نوشته‌اند و به آن جلوه‌ای افسانه‌ای بخشیده‌اند.

اما این آبشارها، که هر ساله میلیون‌ها دلار به صنعت گردشگری استان کمک می‌کنند، همیشه هم حاوی اخبار خوب نیستند.

متاسفانه این هفته شاهد چند حادثه‌ی دلخراش بودیم تا ناظرین به طور غیررسمی سال ۲۰۱۱ را مرگبارترین سال نیاگارا بدانند.

آخرین مورد آن‌ها در شبِ یکشنبه بود که دانشجوی ۱۹ ساله‌ی ژاپنی به میان آبشارها افتاد و جان سپرد. پلیس در حال حاضر مشغول همکاری با کنسولگری ژاپن برای اطلاع دادن به خانواده‌ی قربانی است.

به گفته‌ی پلیس، این دانشجو و یکی از دوستانش در منطقه‌ی تیبل راک مشغول عکس گرفتن بوده‌اند که قربانی به درون آب پرتاب شده است.

فیلم‌های دوربین‌های مداربسته‌ی اطراف نشان می‌دهد که حدود ساعت ۸:۳۰ شب دختری از نرده‌های حافظ آبشار بالا می‌رود در حالی که با یک دستش چتری گرفته است و آن سوی نرده‌ها می‌نشیند. به گزارش تورنتو استار، در فیلم می‌بینیم که این دانشجو هنگام برگشتن به این سوی نرده تعادل خود را از دست می‌دهد و به درون رودخانه‌ی نیاگارا پرتاب می‌شود. تصور می‌رود که جریان تند رودخانه او را به آن سوی آبشار برده است.

داگ کین،‌ رئیس پلیس پارک‌های نیاگارا، به مردم هشدار داده که زیبایی آبشارها در صورت عدم رعایت قانون می‌تواند مرگبار از کار در آید.