با وجودی که علم طب و علوم مربوط به درمان سرطان های مختلف پیشرفت های چشمگیری نموده اند، ولی هنوز هرساله میلیونها نفر در سراسر دنیا به علت بیماری سرطان جانشان را از دست می دهند و دانشمندان علاوه بر داروهای شیمیایی از روش های جدید برای درمان این بیماری استفاده می کنند و شب و روز به تحقیقات خود ادامه می دهند.

در یک کنفرانس در نیویورک گروهی از پژوهشگران میکروبیولوژی گزارش کرده اند که موفق به شناسایی نوعی باکتری در خاک شده اند که می تواند در درمان سرطان نقش مهم داشته باشد. به عبارت دیگر این باکتری در طبیعت خطرناک و کشنده است ولی در بدن انسان می تواند سلول های سرطانی را هدف قرار داده و آنها را به راحتی از بین ببرد. نام این باکتری Clostridium Sporogenes است و تزریق Spores آن به بیمار سبب به وجود آمدن نوعی آنزیم می شود که موجب مرگ سلول های سرطانی می شود و خوشبختانه کاری به سلول های سالم بدن ندارد.

کلوستریدیا از دسته باکتری هایی است قدیمی که در محیط با اکسیژن کم می تواند رشد و نمو نموده و زنده بماند. پژوهشگران مورد بحث معتقدند که روش درمان سرطان به وسیله باکتری مورد نظر برای انواع سرطان ها مفید بوده و بر روش جراحی برتری مخصوص دارد زیرا گاهی به علت استقرار غده سرطانی در برخی از نقاط بدن قابل جراحی نیستند و نمی توان آن را به آسانی از بدن خارج نمود ولی این باکتری می تواند به راحتی در داخل غده سرطانی رسوخ نموده و سلول های آن را از بین ببرد. دانشمندانی که این روش را به وجود آورده اند در نظر دارند به زودی یک پروژه ی تحقیقاتی گسترده ای در مورد درمان سرطان با باکتری مورد بحث را شروع نمایند تا با درنظر گرفتن همه جوانب درمان این بیماری توسط نوعی باکتری روشن گردد و استفاده آن موجب ناهنجاری های بعدی نشود.

 

بوی کدو تنبل و تحریک قوای جنسی مردان

پژوهشگرانی در یک کنفرانس علمی در شیکاگو اعلان کردند به جای استفاده از عطر گرانقیمت و محرک های نایاب بهتر است به کدو و فرآورده های آن پناه ببرید و معجزه آن را در تحریک قوای جنسی مشاهده کنید. ما در اینجا اختصاراً روش مطالعه این محققان را گزارش می کنیم و بقیه را به خود شما وامی گذاریم تا ببینید صحت دارد یا نه.

در یک بررسی علمی ۳۱ نفر از مردان ۱۸ تا ۶۴ ساله که به ماسک تنفسی مجهز بودند به ترتیب ۲۴ نوع عطر و بو و طعم مختلف را استشمام کردند و به وسیله دستگاه های دقیق عکس العمل مردان را در برابر هر نوع از این عطر و بوها اندازه گیری کردند. این پژوهشگران دریافتند که بوی کدو تنبل از نظر تحریک قوای جنسی مردان در صدر جدول قرار دارد و اسطوخودوس بعد از کدو تنبل مقام دوم را به خود اختصاص می دهد.  عطر و بوی وانیل، دارچین و توت فرنگی در تحریک قوای جنسی افراد به ترتیب بعد از این دو قرار گرفتند.

 

گردو و سرطان سینه

در یک پژوهش علمی در دانشگاه مارشال که نتایج آن در ژورنال تغذیه و سرطان به چاپ رسیده ثابت نموده که مغز گردو امکان بروز سرطان سینه را کاهش می دهد. در این بررسی به دسته ای از موش های ماده آزمایشگاهی حدود دو اونس مغز گردو در روز داده شد و به دسته ی دیگر رژیم غذایی معمولی تجویز گردید. هر دو دسته از موش های مورد بحث برای مدت طولانی به دقت بررسی و پیگیری شدند و نتایج بررسی با هم مقایسه گردید. موش هایی که هر روزه مقداری مغز گردو تغذیه کرده بودند ۵۰درصد کمتر به سرطان سینه دچار گردیده و این رقم در نسل های بعدی آنها هم به وضوح مشخص می باشد. در ضمن اگر موش هایی که به مصرف مغز گردو عادت داشتند به سرطان سینه دچار شوند اندازه ی غده های سرطانی در آنها خیلی کوچکتر از دسته ی دیگر مشاهده شده است. در اینجا باید اشاره کرد که تمام موش های آزمایشگاهی تحت مطالعه به صورتی برنامه ریزی شده بودند که بتوانند به سرطان سینه دچار شوند و این عمل یا توسط مواد شیمیایی یا تغییرات ژنتیکی انجام گرفته بود. قبلا گزارش شده بود که مصرف مغز گردو در انسان می تواند در بروز و پیشرفت بعضی از سرطان ها نقش داشته باشد، زیرا حاوی مقدار زیادی از اسید چرب امگا۳ و ویتامین E می باشد. علاوه بر خاصیت ضد سرطانی گردو باید اضافه کرد که این غذای طبیعی در پیشگیری و کنترل بیماری قند نوع دو نقش مهمی دارد و مطالعات زیادی در این باره به عمل آمده است. در ضمن ترکیبات گردو بهترین دوست قلب و عروق می باشد.

 

یبوست و درمان آن

پاسخ به سئوال خوانندگان شهروند

 لطفا عوامل بروز یبوست و چگونگی پیشگیری و درمان آن را بنویسید.

ـ درباره یبوست و عوامل بروز آن بارها در این صفحه مطالبی به اطلاع خوانندگان عزیز رسیده. حال به طور اختصار و فهرست وار بار دیگر به آنها اشاره می کنیم، امید است که مورد توجه قرار گیرد.

عوامل بروز یبوست عبارتند از: کمبود فیبر و سلولز رژیم غذایی، نداشتن فعالیت های جسمی، ننوشیدن آب کافی، زیاده روی در مصرف قهوه و نوشیدنی های کافئین دار، مصرف بعضی از داروهای شیمیایی مانند مسکن ها، داروهای ضد التهاب، آنتی اسیدها، داروی فشار خون، داروهای ضد افسردگی، قرص و شربت آهن، قرص کلسیم، داروهای ادرارآور و غیره، بعضی از بیماری ها مانند پارکینسون، بیماری MS ، بیماری قند، تیروئید کم کار، مصرف بی بندوبار و طولانی ملین ها، بی توجهی در دفع مدفوع، کم آبی، ناهنجاری ها و بیماری های روده بزرگ و رکتوم و وجود تومور در روده و انسداد در روده.

برای پیشگیری و درمان یبوست قبل از هر چیز باید علت یا علل آن را که در بالا ذکر شد پیدا و در رفع آن اقدام کرد. داشتن رژیم غذایی سالم و موازنه شده به همراه مصرف روزی ۸ لیوان آب و فعالیت های بدنی در حقیقت اساس پیشگیری و درمان یبوست هستند. البته طبیعت بعضی از بیماری ها و داروهای مصرف برای درمان آنها نیز نقش مهمی در بروز و پیشرفت یبوست دارند که با داشتن روش زندگی سالم و با مشورت پزشکان معالج می توان عوارض جانبی آنها را کاهش داد و با آنها زندگی کرد.

 

آمار سخن می گوید

بیشتر از ۸۰ درصد از زنان آفریقایی به شغل کشاورزی اشتغال دارند و ۴۰درصد از آنها به مدرسه و آموزش دسترسی ندارند. یک نفر از هر ۱۶ نفر زن باردار متأسفانه جانش را در موقع بارداری یا وضع حمل از دست می دهد. این رقم در آمریکای شمالی یک نفر از هر ۳۷۰۰ نفر گزارش می شود. در کشورهای جهان سوم ۵۰درصد زایمان ها در منازل و بدون کمک پزشک یا ماما صورت می گیرد.

 

بهتر است باور کنید

بشر از چند هزار سال قبل نمک را می شناخته و از آن استفاده می کرده است. مدارک موجود حاکی از این است که چندهزار سال قبل از میلاد مسیح نمک یکی از پرارزش ترین کالاها بوده و مانند فلزات گرانقیمت به وسیله تاجران از یک سو به سوی دیگر دنیا حمل می شده است. بعضی از ملل دنیا نمک را ماده ای مقدس و قابل پرستش می دانستند و این موضوع قرن ها دوام داشت. در بعضی از مذاهب دنیا نمک به عنوان یک ماده حیاتی و برکت بود چون معتقد بودند که نمک شیطان را دور می کند و سبب دوستی و محبت، باروری و حفظ رابطه جنسی سالم بین مرد و زن می شود. 

 

*دکتر پرویز قدیریان استاد دانشگاه مونتریال در تغذیه، استاد دانشگاه مک گیل در سرطان شناسی، کارشناس سازمان بهداشت جهانی و همکار شهروند است.

www.allnaturalremedies.net

www.cancerriskinfo.com