نوشته های زیادی به دستمان رسیده، باید بگویم بخش هایی از زندگی هایی که خواندنش، بی آنکه بخواهی نواری می شود قابل حرکت در ذهن. در میان کاغذها سعی دارم به بیماری های سخت بپردازم. به دلیل تخفیف ویژه این ماه همگی در این شرکت تلاش می کنیم تا انتشار بیماری های سخت را به گوش دیگران برسانیم. فکر می کنید شانس اینکه سناریوی زندگی مان مانند افراد زیر نشود چقدر خواهد بود؟

***

شهلا.م. در سن ۶۰ سالگی سکته کرد. تنها پسر او ۳ فرزند داشت و نمی توانست از مادرش مراقبت نماید. او ناچار بود به خاطر مسائل مالی کار کند. وی تصمیم گرفت مادرش را به خانه سالمندان دولتی بفرستد. او می بایست ۶ ماه در نوبت می ماند. او مجبور شد برای این مدت کار نکند و در خانه بماند.

یکی از ۲۰ نفر، قبل از ۷۰ سالگی دچار سکته خواهد شد“.

***

ادوارد بازنشسته، با سابقه جراحی، دچار حمله قلبی شد. سمت راست او دیگر کار نمی کرد. همسر او هلن کار می کرد و باید در ساعات نبود وی پرستاری به منزل می آمد. آنها تا آن روز از هزینه های سنگین پرستار آگاه نبودند.

یکی از ۴ نفر کانادایی، دچار حمله قلبی خواهند شد

***

مینا.ک. در سن ۵۶ سالگی، دچار سرطان سینه شد. استرس و فشارهای روحی او را به فردی کاملا از پا افتاده تبدیل کرد. عبور او از این وضعیت ۱۰ ماه طول کشید. او در این مدت کارش را از دست داد. چیزی که تا آن روز نمی دانست این بود که با کارت تامین اجتماعی ۱۰۰ درصد بیمه نبوده و بسیاری از هزینه ها به عهده اوست.

“یکی از ۷ زن، دچار سرطان سینه خواهد شد”

***

در سال ۱۸۰۰ هیچ کانادایی جشن ۱۰۰ سالگی خود را نگرفت. در سال ۱۹۰۰، ۳ کانادایی به ۱۰۰ سالگی رسیدند. در سال ۲۰۰۳، ۶۳۰۰ کانادایی ۱۰۰ سالگی خود را دیده و پیش بینی می شود در سال ۲۰۵۰، ۸۰ هزار نفر به ۱۰۰ سالگی برسند. با توجه به آمار بالا متوجه می شوید روز به روز به متوسط عمر اضافه می شود و البته این به معنای سلامتی در سنین بالا نیست. تصادفات، بیماری های سخت و کهولت سنی می توانند تمام ذهنیت” من به کمک کسی نیاز ندارم” را از بین ببرد. کیفیت زندگی، مراقبت و توانایی مالی، فاکتورهای مهم زندگی محسوب می شوند. بر طبق آمار جدید از هر کمتر از ۳ نفر ۱ نفر به بیماری های سخت مبتلا خواهد شد. اگر منتظر بمانیم تا شرایط مالی زندگی مان به گونه ای دیگر شده و سپس اقدام به اخذ چنین بیمه ای نماییم باید این تکرار همیشگی را به خاطر آوریم که بیماری از ما زمان ورود را نمی پرسد. ما می توانیم همیشه با هر درجه از توانایی مالی با مشاوره از متخصص در امور بیمه، خود را به همان اندازه در برابر مشکلات مالی دوران بیماری مصون سازیم. بار دیگر تاکید می کنیم ما فرصتی عالی تا ۲۲ نوامبر برای آن دسته از کسانی که هنوز بیمه بیماری های سخت را دریافت نکرده اند داریم. شما می توانید از تخفیف ۲۵ درصد پرداخت بیمه تا ۲ سال برخوردار شوید، به بیانی واضح تر برای ۲۵ درصد از بیمه ای که دریافت می کنید تا ۲ سال پولی پرداخت نخواهید کرد.

تا اتفاق فردا، امروزتان را تغییر نداده، برای روزهای سخت، پوششی بیندیشید.

 تاسی که امروز به آسمان زندگی پرتاب شده، فردا معلوم نیست ازکدام سو برایمان به صفحه بنشیند!

 

 

*محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو رسمی انجمن Advocis  به شماره ثبت: ۲۰۶۵۸۱۷ مشاورین متخصص بیمه و امور مالی کانادا است.

www.insufin.ca

www.youtube.com/ sherkatbime