از جمعه ۱۱ تا یکشنبه ۱۳ نوامبر

بالاخره هوا اینقدر سرد شده که رسما بتوانیم صحبت از زمستان بکنیم و رویدادهایی که نام «زمستانه» بر خود دارند به زودی همه جا را پر می کنند.

ستون نویس شما، که چهارمین زمستان خود در کانادا را پشت سر می گذارد، هنوز هیچ دل خوشی از این یخبندان ندارد و تنها دل خوشی ما در این میان خوش گذرانی هایی است که در این صفحه به شما توصیه می کنیم.

تا وقتی شهروند این هفته به دست شما برسد “جادوی زمستان” (Winter Magic) در خیابان یانگ شروع شده. این نام جشنواره ای است که تا آخر امسال ادامه دارد و طی آن خیابان یانگ با موضوعات مربوط به زمستان چراغانی می شود تا در واقع نوعی بزرگداشت این فصل مهم کانادایی باشد. اما در ضمن رویدادهای مختلفی نیز تحت آن برگزار می شود که در این صفحه، این هفته و هفته های آتی، به چندتایشان اشاره می کنیم. برنامه ی کل جشنواره را می توانید در wintermagic.ca پیدا کنید.

یکی از بخش های جالب جشنواره هنرمندان خیابانی هستند که هر آخر هفته در میدان یانگ و دانداس در میان سوز و سرما به میدان می آیند و برای ما و شما شیرینکاری می کنند. اسم این بخش جشنواره هست «Buskertainment» و جزئیاتش را در وب سایت پیدا می کنید.

بخش جالب دیگر “یخ، شراب و غذا” (Ice, Wine & Dine) است که همین شنبه برگزار می شود و تکرار زمستانی رسم جشنواره های غذایی است که در تابستان محبوب هستند. خیابان الم در مرکز شهر بسته می شود و انواع و اقسام رستوران ها هله هوله هایشان را ارائه می کنند تا بلرزید و در عین حال حالش را ببرید!

در این کشور صحبت از یخ و برف که می شود همه یاد وزرش ملی، هاکی، می افتند. «تالار مشاهیر هاکی» (Hockey Hall of Fame) احتمالا از جذاب ترین موزه های ورزشی سراسر جهان است که خیلی از تورنتویی ها، از جمله خود ستون نویس شما، به آن سر نزده اند. دوشنبه هفته بعد قرار است نام افراد جدیدی در این تالار درج شود و این آخر هفته حسابی شلوغ می شود و موقع خوبی است که سری به آن بزنید. اطلاعات بیشتر در وب سایت موزه hhof.com

جشنواره فیلم “ملاقات با دیوانگی”   Rendezvous with Madnessامسال نوزدهمین دوره خود را چهارم نوامبر آغاز کرد. سازمان زنان ایرانی انتاریو هم هر ساله با این جشنواره فیلم همکاری می کند و حداقل یک فیلم از ایران به نمایش درمی آورد. امسال نیز سه شنبه ۸ نوامبر فیلم “عادت خواهیم کرد” از ایران به نمایش درآمد. اما جشنواره هنوز تمام نشده و تا ۱۲ نوامبر ادامه دارد. می توانید اطلاعات مربوط به فیلم ها را در سایت جشنواره ببینید.    www.rendezvouswithmadness.com

و در آخر اگر اهل نمایش و کمدی هستید جشنواره اسکچ کمدی (Toronto Sketch Comedy Festival) را که از این سه شنبه شروع شده و تا یکشنبه همین هفته ادامه دارد از دست ندهید. بیش از چهل گروه نمایش های «اسکچ» زیر ۱۰ دقیقه ای اجرا می کنند که بی شباهت با پیش پرده های قدیمی خودمان نیست. برنامه کامل در torontosketchfest.com

شرکت میرویش هم این هفته دو شاهکار جدیدش «مری پاپینز» و «Love Lies Bleeding» را به ترتیب در تئاتر پرینسس آو ولز و سونی سنتر آغاز می کند، اما این ها چند ماهی روی پرده هستند و نیازی به عجله نیست! اطلاعات آن ها را در mirvish.com پیدا می کنید.