شهروند این شماره که چاپ می شود جو والنتینو، کسب و کاردار ۶۴ ساله مونترالی و دوستش، نیک کارلوچی ۶۳ ساله، باید پیش خانواده هایشان در کانادا باشند، سوغاتی ها را در آورند و داستان های سفرشان به جمهوری دومینیکن را تعریف کنند.

اما هیچ کدام از این اتفاق ها نمی افتد چرا که این دو مرد در شرایطی که خانواده شان مشکوک می داند سه شنبه ی هفته ی گذشته در ساحل شمالی جمهوری دومینیکن، در میان اقیانوس اطلس شمالی، غرق شدند و از دنیا رفتند

به گزارش سی تی وی از کابارت، این دو مرد، که به گفته خانواده شان دوستان نزدیک همدیگر بوده اند، در هتل مگنیفیکوی این شهر اقامت می کردند. به گفته ی خانواده آن ها از ۱۰ نوامبر عازم سفر به این شهر استان پوئرتو پلاتا شده بودند که به گردشگری و ساحل های زیبایش معروف است.

به گفته روزنامه محلی ال ناسیونال دلیل مرگ این دو کانادایی غرق شدن شناخته شده است و بدن هایشان به پزشکی قانونی در سانتو دومینگو، پایتخت کشور، فرستاده شده است.

دختر والنیتو، روزانا، شنبه ی هفته ی گذشته به رسانه ها گفت جسد دو مرد چند روز دیگر به کانادا فرستاده خواهد شد. او گفت خانواده هنوز جزئیات چندانی در مورد مرگ عزیزانشان دریافت نکرده اما به آن ها گفته اند زنی دو مرد را در حال شنا دیده و تقاضای کمک کرده است. این زن البته به کمک آن دو نرفته چرا که مطمئن نبوده خودش بتواند در منطقه ی خطرناکی که این دو مرد در آن شنا می کرده اند دوام بیاورد.

پسر قربانی، جیسون والنتینو، به رسانه ها گفته پدرش و دوست او خیلی خوب شنا بلند نبوده اند.

روزنامه ی گزت مونترال گزارش کرد آقای والنتینو صاحب فروشگاه مبلمان والنتینو در محله ی سنت لئونارد مونترال بوده است و پیش از این به همراه برادرش، دومینیک، باشگاه گلفی در لاوال را اداره می کرده اند.

این روزنامه در ضمن با رئیس بخش کبک کنگره ملی ایتالیایی-کانادایی ها مصاحبه کرده که والنتینو را «دوست همه»، «مردی خانوادگی» و از اعضای محبوب جامعه ی ایتالیایی ها دانسته.

جیسون والنتینو گفته خود این هفته به دومینیکن می رود.

وزارت امور خارجه کانادا هفته پیش اعلام کرد مقامات کانادا از مرگ این دو شهروند باخبر شده اند و اقدامات لازم را صورت می دهند.