سونیا معلم مدرسه، ۴۷ ساله، مادری فداکار و همسری باوفا، دوران پیش از یائسگی را می گذراند. برای او دوره پرتلاطمی است، چرا که غده ای در رحم او شروع به …


شماره ۱۲۱۹ ـ پنجشنبه ۵ مارچ ۲۰۰۹



“چرا مردم نمی دانند که لادن اتفاقی نیست

نمی دانند که در چشمان دم جنبانک امروز،

برق آبهای شط دیروز است؟”

سهراب سپهری


سرکوب استعدادهای ذاتی


سونیا معلم مدرسه، ۴۷ ساله، مادری فداکار و همسری باوفا، دوران پیش از یائسگی را می گذراند. برای او دوره پرتلاطمی است، چرا که غده ای در رحم او شروع به رشد کرده و زندگی را بر او تلخ کرده است. خونریزی های نامنظم و دردناک او را می آزارد و ترس از سرطان در وجودش ریشه می دواند. شبها خواب به چشمش نمی آید. افکارش به گذشته می رود، به یاد کودکی اش می افتد که با نامادری نامهربانش چه سخت گذشت و دوران نوجوانی اش در حسرت رسیدن به آرزویش سپری شد. او عاشق رقص و موسیقی بود و این آرزو چه زود در نطفه خفه شد. رشد و پرورش این استعداد خدادادی در یک خانواده مذهبی غیرممکن بود. اکنون افسرده حال است. انرژی ندارد خود را اسیری در بند می بیند، لذا نوشداروی اندوهش را از طریق همیوپاتی می جوید.


سرکوب ترس و اضطراب


ماریا ۳۸ ساله، پرستار بیمارستان است. دقیق و درستکار، دلسوز و مهربان است. بیماران بیمارستان به او اعتماد دارند. همسرش به او افتخار می کند و چهار فرزندش او را عاشقانه می پرستند. صبور و بردبار است. تمام وظایف را چه سر کار و چه در خانه به نحو احسن انجام می دهد. به راحتی رتق و فتق همه امور را به دست می گیرد، اما زمانی که فیزیولوژی بدنش تغییر می کند یعنی وقتی به زمان قاعدگی اش نزدیک می شود کنترل امور از دستش در می رود. خود را عاجز و درمانده می بیند. دل دردش غیرقابل تحمل و سردردش کشنده است. خونریزی غلیظ و لخته ای است. در این زمان خرده گیر و عیب جو می شود. لرز می کند به طوری که هیچ شعله ای سرمای درونش را گرم نمی کند. هیچ قرص مسکنی درد را تسکین نمی دهد. ماریا برای یافتن راه چاره بالاخره به همیوپاتی پناه می برد. پزشک همیوپات پس از تجزیه و تحلیل و پاسخ و پرسش دقیق ریشه ناراحتی او را کشف می کند. مشکل قاعدگی ماریا، زمانی شروع شد که مورد حمله یک جانی قرار گرفت. او ۱۵ سال بیش نداشت که در یک متروی زیرزمینی، هنگامی که از مدرسه به خانه بازمیگشت، به او حمله شد و با یک چاقو او را تهدید کردند. در آن هنگام، داد و بیداد او را کسی نشنید، ترس و وحشت او را کسی نفهمید، و خود را تنها و بی کس یافت.

اینک پس از گذشت ۲۳ سال، این ترس و اضطراب هنوز از وجود او رخت برنبسته و کابوس آن روز هر شب به سراغش می آید و آن لحظات دردناک مرتب به یادش می آید. این درد جانکاه مرموز، همواره با سالیان جوانی او طی طریق کرده است. بالاخره با مراقبت به روش همیوپاتی، پس از ۶ ماه درمان، ماریا سلامتی و تندرستی خود را بازیافت و لذت زندگی را دوباره تجربه نمود.


گاهی زن بودن چه سخت است و چه دشوار


بعضی از دختران جوان از رسیدن روز اول قاعدگی هراس دارند چرا که هر ماه دل درد و کمردرد، آنان را از کار و زندگی می اندازد. برخی از نوعروسان از مجاورت و نزدیکی با همسر خود پرهیز دارند تا از درد آمیزش در امان باشند.

بعضی از خانمهای جوان نازا، از زخم زبان فامیل، خود را پنهان می کنند. بعضی از زنان دیگر، با ترس و دلهره شب را به صبح می رسانند چرا که فامیل درجه اولشان را به خاطر سرطان از دست داده اند.

هنگامی که دخترکان ما به زنان بالغی تکامل پیدا می کنند باید در محیطی آرام و پر از مهر و محبت رشد و پرورش پیدا کنند تا سلامتی و تندرستی آنان در آینده تضمین گردد، اما آنها که در توفان حوادث و ترس و نگرانی دائمی به سر برده باشند، به ناچار افکار منفی سراسر وجودشان را فرا می گیرد و آرزوهای سرکوب شده، روح و روان آنان را می آزارد، لذا تنفر، انتقام، خشم و عقده جایگزین عشق، علاقه، ابتکار و نوع آوری در آنان می گردد.

دکتر فرخ ماستر (Dr. Farokh Master) همیوپات مشهور هندی، تحت تاثیر مطالعات فیلسوف اتریشی Rudulf Steiner اظهار می دارد که اختلالات دستگاه تناسلی در زنان نتیجه ی ترسها، نگرانی ها و فشارهای روانی است. به نظر او تمام افکار و عواطف منفی در اندامهای مختلف بدن انبار می گردد و به مرور زمان باعث انواع بیماریهای مزمن مختلف از جمله، فیبروم رحم، کیست تخمدان، نازایی، اندومتریوسیس و سرطان می گردد.

مثلا اندومتریوسیس (لایه ضخیم شده در رحم یا تخمدان) باعث دردهای شدید قاعدگی می گردد. برای زنان و دخترانی که مبتلا به این اختلال می باشند، تجربه ی زن بودن چه تلخ و چه دشوار خواهد بود. چنین زنی هنگام آمیزش دچار تشویش و نگرانی است. مجبور است درد را بی سر و صدا تحمل کند و فریادش را در اعماق وجودش ساکت نماید.

دکتر ماستر معتقد است که این فریاد مخوف در سینه، رحم و یا تخمدان او جمع می شود و بعدا به صورت غده، فیبروم، کیست سر بیرون می زند کمک می خواهد، توجه می خواهد، عشق و محبت می خواهد.

از طرفی دکتر Anuja Dokras محقق آمریکایی از دانشگاه پنسیلوانیا ثابت کرده است که اکثر زنانی که کیست تخمدان دارند لااقل از نوعی ناراحتی عاطفی رنج می برند و ۴۰ درصد از آنان دچار افسردگی، ترس و اضطراب می باشند. (Panic Syndrome, Anxiety Disorder, binge eating) این دانشمند پیشنهاد می کند که زنان مبتلا به این ناراحتی بهتر است که به روان پزشک نیز مراجعه نمایند.


درمانهای همیوپاتی


با درنظر گرفتن تاریخچه بیمار و بیماری، شیوه زندگی، تغذیه و عادت او می توان پی به علت اصلی بیماری برد و آن را رفع کرد تا بیمار به سلامتی دست یابد. بنابر این زنان جوانی که در آرزوی بچه دار شدن می باشند به راحتی و بدون خطرات جراحی می توانند به این امر دست یابند. دختران جوانی که برای فرار از درد شدید از رسیدن روز اول قاعدگی هراس دارند می توانند به راحتی سر به بالین بگذارند. کسانی که در خانواده شان ژن سرطان وجود دارد و یا دچار کیست تخمدان هستند نباید ترس به دل خود راه دهند چرا که همیوپاتی راه حلی است از بهشت برای زنان.

داروهای همیوپاتی صددرصد طبیعی بوده و فاقد هرگونه عارضه جانبی است. بنابر این با خیال راحت قابل استفاده حتی در زمان حاملگی است. این روش درمانی راه حل نوینی است که می تواند دیدگاههای فیزیک کوانتم، فلسفه کل نگری، و فلسفه جزءنگری را توامان در خود جای دهد.

برای اطلاعات بیشتر به سایت اینترنتی Canadian Society of Homeopaths مراجعه فرمایید و پزشک همیوپات محله خود را بیابید.



سهیلا تولایی ـ متخصص همیوپاتی

عضو انجمن همیوپاتی کانادا