اعتصاب اتوبوس رانان منطقه ی یورک ادامه می یابد

 اگر امید داشتید سال جدید که شروع می شود اعتصاب اتوبوس رانان منطقه ی یورک هم تمام شده باشید باید بگوییم که فعلا امیدتان نقش بر آب شد! وقتی که این خطوط نوشته می شوند (سه شنبه شب) هیچ نشانه ای از حل اختلافات و رفتن به سوی پایان دیده نمی شو و برعکس به نظر می رسد شاهد درگیری های بیشتری هم باشیم.

هفته ی پیش شاهد بودیم که قاضی به درخواست شهرداری منطقه ی یورک پاسخ داد و حکمی صادر کرد که فعالیت هایی مثل مسدود کردن راه ها و پیکت در نقاط شلوغ را برای کارگران به شدت محدود می کند.

در چنین زمینه ای است که اتحادیه ها اعلام کردند حتی حاضر به رای گیری بر سر آخرین پیشنهاد شرکت ها نیز نیستند.

باب کنیر، رئیس واحد ۱۱۳ اتحادیه کارگران حمل و نقل، جمعه ی هفته ی قبل گفت اعضایش حتی حاضر به رای دادن بر سر آخرین پیشنهاد شرکت چندملیتی وئولیا نیستند. کنیر گفته این پیشنهاد هیچ قدم مثبتی نیست و پیش بینی کرده اعتصاب حداقل تا ماه ژانویه ادامه پیدا کند.

کنیر روز جمعه با اعضای اتحادیه ی خود دیدار کرد تا در این مورد گفتگو کند. ری دویل، رئیس واحد ۱۵۸۷ اتحادیه، که نماینده اتوبوس رانان شرکت های میلر و فرست کانادا است که آن ها نیز در اعتصاب به سر می برند، هم در همین روز با اعضای خود دیدار کرد و موضع کنیر را تکرار کرد. دویل گفت اعضای او «پس از دیدن مزخرفاتی که کارفرمایان اسمش را گذاشته اند “پیشنهاد” احساس کردند به آن ها توهین شده است.»

اتوبوس رانان منطقه ی یورک که به طور متوسط ۳۰ الی ۴۰ درصد کمتر از همکاران خود در شهرهای همسایه حقوق می گیرند در طول این اعتصاب ۷۰۰۰ دلار ضرر کرده اند و حالا شرکت به آن ها پیشنهاد تنها ۳۵۰ دلار غرامت برای پایان اعتصاب داده است.

 از یورک به کوبا با عشق

 عالم خیریه و کمک انواع و اقسام خودش را دارد و این هم برای خودش داستانی است.

جف راید نهضت ارسال دوچرخه به کوبا را همچنان ادامه می دهد

به گزارش رسانه های محلی، مردی از جکسونز پوینت، در ساحل دریاچه ی سیمکو، کریسمس امسال نیرو و منابعش را صرف عمل خیریه ای خیلی خاص کرده است: فرستادن دوچرخه به کوبا برای کمک به برنامه های ورزشی دبیرستان های این کشور.

در تعطیلات کریسمس دو سال پیش بود که جف راید برای دوچرخه سواری در کوبا به سر می برد. او متوجه شد که در دبیرستان ها در سراسر کشور برنامه های دوچرخه سواری دارند. یکی از مربی ها با او آشنا شد و به مدرسه دعوتش کرد. اما این ورزشکار ۵۷ ساله (که شغلش در کانادا عمده فروشی کفش است) با تعجب با وضعیت فجیع منابع و تجهیزات موجود در مدارس مواجه شد. دبیرستانی که او از آن بازدید کرد یک دوچرخه داشت که ۱۴ کودک باید آن را به اشتراک می گذاشتند: «همه با هم می رفتند توی خیابان، یک نفر یک کیلومتری سوار می شد و بعد بعدی و بعد بعدی.»

آقای راید دوچرخه ی خودش را در جزیره گذاشت تا بچه ها از آن استفاده کنند و وقتی برگشت سازمانی خیریه به نام «دوچرخه برای کوبا» بنیان گذاشت که هدفش از اسمش پیدا است.

او در نمایشگاه بین المللی دوچرخه تورنتو که در ماه مارس امسال برگزار شد با خیلی ها آشنا شد که علاقمند به کمک بودند و تا امروز دقیقا ۱۰۰ دوچرخه به این جزیره فرستاده است. او علاقمندانی که می خواهند برای دوچرخه سواری به کوبا بروند پیدا می کند و تشویق شان می کند که هنگام بازگشت دوچرخه ها را پس نیاورند. او در ضمن کمک می کند بسته بندی و فرستادن دوچرخه ها مطابق با قوانین شرکت های هواپیمایی صورت بگیرد و بسیار راحت تر شود و حتی سعی می کند دوچرخه فروشانی که آماده ی اهدای محصولات خود هستند با افرادی که علاقمند به رفتن به کوبا هستند جور کند.

 عواقب مرگ دیکتاتور کره ی شمالی… در منطقه ی یورک!

 خبر مرگ دیکتاتور دیرین کره ی شمالی، کیم جونگ ایل، تا مدت ها تیترهای خبری سراسر جهان را به خود اختصاص داد اما باورتان بشود یا نه این مرگ در منطقه ی یورک خودمان هم تاثیر خودش را داشته است.

سان-تریبیونِ استوفویل هفته ی گذشته در گزارشی به نظر جامعه ی کره ای محل در این مورد پرداخت.

این روزنامه به نقل قول از مایک هان، صاحب کافه ی «لاو آو جو» (Love of Jo) نوشت که او امیدوار است با رفتن کیم جونگ ایل و به قدرت رسیدن پسر ۲۰ و چند ساله اش، کیم جونگ اون، وضع کشور بهتر شود. هان خود در سال ۲۰۰۵ از کره به کانادا آمده است چرا که از نظام آموزش و پرورش کشور راضی نبوده. هان به این اشاره کرده که بالا رفتن قیمت کارگران در کره جنوبی باعث شده خیلی شغل ها به چین و هند بروند. اما او امیدوار است کیم جونگ اون جوان بتواند کشورش را از وضعیت فقر بدی که در آن به سر می برد نجات دهد.

از دیگر افرادی که این روزنامه با او مصاحبه کرده است اشتر کیم، رئیس «بیسیکلی بیگلز» است که گفته: «من از مرگ کیم جونگ ایل ناراحت نیستم.» و او نیز نسبت به بهبود اوضاع ابراز امیدواری کرده است.

 ریچموند هیل: مربی بدرفتار جودو محاکمه می شود

 مربی جودو در ریچموند هیل که به آزار محصلان خود محکوم شده است در دادگاه محاکمه خواهد شد.

ویکتور سوکولووسکی، بنیانگذار سونامی کلاب، که قبلا نزدیک تقاطع الگین میلز و نیوکرک قرار داشت در ۴ مارس ۲۰۱۳ عازم محاکمه ی خود خواهد شد.

به گفته ی پلیس منطقه ی یورک دادستان در ماه مه وقتی به دنبال آقای سوکولووسکی رفت که گزارش شد چهار پسر، از شش تا ۱۴ ساله، توسط او مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند.

سونامی کلاب باشگاه هنرهای رزمی است که علاوه بر جودو، کاراته، جیوجیتسو و سامبو نیز آموزش می دهد.