جمعه ۳۰ دسامبر تا ۱ ژانویه

 آخرین هفته ی سال بالاخره فرا رسید! تازه اگر حرف بعضی ها درست باشد و ۲۰۱۲ آخرین سال جهان باشد و همه چیز کن فیکون شود، این آخرین آخرین هفته ی سال زندگی همه مان خواهد بود! پس چه بهتر که حسابی حالش را ببریم و جوری خوشی کنیم که انگار دنیا قرار است تمام شود.

لابد خودتان به اندازه ی کافی برای این چند روز برنامه دارید اما از آن جا که ما خبر داریم بعضی ها برنامه ی هیچ کار را پیش از خواندن ستون ما نمی ریزند با پیشنهادات عالی خودمان در خدمت تان هستیم.

سال نو در میدان ناتان فیلیپس تورنتو

اگر خواستید از خریدهای سادو ـ مازوخیستی فرار کنید و کار کمی تا قسمتی فرهنگی انجام دهید پیشنهاد می دهیم سری به نمایش «ابله آمریکایی» (American Idiot) بزنید که اتفاقا در سالن نمایش محلات ایرانی نشین نورت یورک روی صحنه است و تا ۱۵ ژانویه هم بیشتر مهمان ما نیست. این نمایش بر اساس آلبوم معروف گروه گرین دی ساخته شد و داستان سه دوست است که دارند سعی می کنند بین زندگی در حومه های شهر و دنبال کردن رویاهایشان یکی را انتخاب کنند. اطلاعات بیشتر در americanidiotthemusical.com و خرید بلیت در dancaptickets.com

و اما می رسیم به رسم مهم خوش گذرانی دیوانه وار در شب پیشتاز سال نو که امسال مصادف با شنبه شده است. خلاصه کاری که باید در این روز انجام دهید چنین است: با جمعی از دوستان بروید بیرون و تا می توانید مشروب خواری و رقص و پایکوبی کنید تا با انرژی بالا وارد سال ۲۰۱۲ شوید! صبح فردایش هم، هر کجا و در خانه ی هر کس که از خواب پا شدید، اگر به حرف های ما گوش کنید هنگ اوور نمی کنید و می توانید بروید یک ناهار (یا به اصطلاح «برانچ») مفصل در روز اول سال نو بزنید توی رگ و برنامه ی یک سال هیجان انگیز و مملو از موفقیت را برای خودتان بریزید.

و اما جزئیات بیشتر:

ما پیشنهاد می دهیم خودتان را اسیر یک جا نکنید و سعی کنید کمی خیابان گردی کنید، سری به بارها و کلاب های مختلف بزنید، ببینید کدام یکی از دوستان تان پارتی ای راه انداخته اند و به آن ها سر بزنید و در ضمن در لحظه ی شمارش معکوس سال نو پیش عزیزترین فردتان باشید و اولین بوسه ی سال را به هر کس و ناکسی ندهید!

برای خیابان گردی و کنار توده ها بودن، میدان ناتان فیلیپس با آن همه شلوغی های دیوانه وارش از هر جایی بهتر است (ستون نویس شما دو سال گذشته لحظه ی سال نو را همان جا گذرانده!).

خودتان که کمی چرخ بزنید پارتی های مختلف را در اقصا نقاط داون تاون و میدتاون پیدا می کنید. این جا ما جای خاصی را پیشنهاد نمی کنیم.

و اما ۵ نصیحت از سوی شهروند در مورد خوش گذرانی های سال نو:

۱ـ برنامه تان را جوری بریزید که حتما چند ساعتی را در مرکز شهر بگذرانید! شما را به خدا این روز پیشواز سال نو را از خیر در و دهات منطقه ی یورک و میسیساگا و سایر حومه ها بگذرید.

۲ـ در طول روز ۳۱ام، که امسال با شنبه مصادف شده، کمی استراحت کنید و احتمالا چرتی هم بزنید که برای شب زنده داری آماده باشید.

۳ـ خانم های عزیز اگر می خواهید با کفش های پاشنه دار محبوبتان از خانه بزنید بیرون حواستان باشد که معلوم نیست سر از کجا در آورید و بد نیست یک جفت کفشی که با آن بتوان در خیابان راه رفت هم داشته باشید. در ضمن اگر لباس های آنچنانی و گران قیمت خریده اید حواستان باشد کجا می گذاریدش که میان مست و بدمستی گم نشود!

۴ـ پول نقد برای تاکسی گرفتن داشته باشید که معلوم نیست خودتان و دوستان تان توانایی رانندگی داشته باشید یا نه.

۵ـ در طول شب مدام آب بنوشید و شکم خالی مشروب نخورید (و ترجیحا چند لقمه غذای چرب بخورید) تا از هنگ اوور در روز اول ژانویه جلوگیری کنید. به همراه داشتن چند لیمو و چشیدن آب ترش آن نیز توصیه می شود.

و اما برای ناهار روز سال نو که امسال یکشنبه هم هست:

اگر می خواهید دیم سام (غذای چینی) بزنید جایی بهتر از «اسکای دراگون» (Sky Dragon) در شماره ۲۸۰ خیابان اسپاداینا پیدا نمی کنید. این جا از ۹ صبح تا ۲ بعدازظهر باز است و هر نوع هنگ اووری هم داشته باشید دوا می کند. خوبی دیم سام خوری این است که تند و سریع همه چیز را برایتان می آورند و نباید صف بایستید.

اگر حسابی جیب تان را خالی کرده اید و می خواهید این ناهار خیلی گران برایتان نیافتد یکی از گزینه های زیر را پیشنهاد می دهیم:

۱ـ رستوران تولیپ (The Tulip’s) در شماره ۱۶۰۶ خیابان کوئین شرقی که از ۸ صبح باز است. بهترین استیک و تخم مرغ برایتان در این رستوران که بیش از ۹۰ سال سابقه دارد زیر ۱۴ دلار تمام می شود.

۲ـ کی او اس (KOS) به نشانی ۶۱ Bellevue Ave وسط کنزینگتون مارکت است و از ۹ صبح باز می شود. بیکن و تخم مرغ از این ارزان تر پیدا نمی کنید و چه محله ای بهتر از کنزینگتون مارکت برای افتتاح صبح!

۳ـ برای این که جایی هم در غرب معرفی کرده باشیم، لیتل فیش (Littlefish) به نشانی شماره ۳۰۸۰ خیابان دانداس غربی را پیشنهاد می کنیم که ۱۰ صبح باز می شود. وای که نمی دانید چه غذاهای عالی اما ارزانی این جا پیدا می شود: از شکلات داغ مکزیکی تا پاته های لذیذ سوسیس. محله ی آمریکای لاتینی ها هم صفای خودش را دارد.

اگر برعکس وضع جیب تان حسابی خوب است و می خواهید حالش را ببرید یکی از گزینه های زیر را پیشنهاد می کنیم (و البته جا دارد به ستون نویس تان هم تلفن کنید و او را هم با خودتان ببرید):

۱ـ لا سوسایته به نشانی ۱۳۱ بلور غربی از ۱۱ صبح تا ۳ بعدازظهر باز است و ما که نرفته ایم اما از مردم شنیده ام که آخر عیش بورژوایی است!

۲ـ اگر از آن پولدارهای عشق هنری هستید می توانید سری به رستوران فرانک در گالری هنری انتاریو (۳۱۷ دانداس غربی) بزنید که از ۱۱:۳۰ صبح تا ۳ بعدازظهر باز می شود و منوی ویژه سال نو هم دارد.

دیگر بیشتر از این حوصله ی معرفی جاهای بورژوایی نداریم!

خلاصه این که به قول آخوند فیلم مارمولک حالش را ببرید «ولی اسراف نکنید!» و یاد ما هم باشید.