شاید از خود پرسیده باشید که سازمان بسیج مستضعفین از کدام پیروزیهای بزرگ دارد حرف می زند؟ درست حدس زدید از پیروزی بزرگ تحریم نفت ایران توسط اتحادیه اروپا!

به این هم سازمان بسیج مستضعفین رضایت نمی دهد و این رخداد را نسبت می دهد به “وعده های معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی …” که بنا بر همان وعده ها بوده است که دیکتاتورها در افریقا و خاورمیانه سقوط کرده اند و حالا هم بحران اقتصادی اروپا و امریکا  بخش دیگری از پیش بینی اوست که تحریم ها هم به همین دلیل است. همین سازمان به دولت و مجلس پیشنهاد هم می دهد و می خواهد که : “با وضع قوانین و تصمیمات انقلابی، فروش نفت و گاز ایران را به هر کشوری که قانون یا قراردادی علیه منافع ملت ایران امضا کند حداقل برای ده سال ممنوع نماید …”

پیشنهاد را ملاحظه فرمودید؟ سازمان بسیج می خواهد که ۱۰ سال دست کم تحریم ها طول بکشد تا این غربی ها درس بگیرند. می بینید که تحریم ها از هر دو طرف  به شدت مورد استقبال این سازمان است. حال اگر تنها همین سازمان بود که خیال بافی می کرد  آدم می  گفت به هر حال نظری است و ارتباط چندانی به دولت ندارد، آخر مملکت مجلس دارد، دولت دارد، آن ها هستند که مواضع رسمی را بیان خواهند کرد، برای همین هم خوب است بدانیم آنها چه می گویند:

“علاءالدین بروجردی نماینده مردم بروجرد و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگوی مشروح با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به تصمیم اخیر اتحادیه اروپا برای تحریم نفتی جمهوری اسلامی ایران، این تصمیم را تکرار اشتباهات گذشته اتحادیه اروپا برای تحریم جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار داشت: اتحادیه اروپا با این تصمیم منجر به ضررهای هنگفت شرکت‌های اروپایی خواهد شد …”

 

کارتون جمال رحمتی در صفحه اول جهان صنعت

 

ملاحظه فرمودید رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم همین را می گوید یعنی اروپائی ها حواسشان نیست که این کار به ضرر آن ها و به منفعت ایران است.

لابد می گوئید که آقای بروجردی سابقه حرف نامربوط زدن زیاد دارد ادعاهایش سر بحران رابطه با انگلیس و حمله به سفارت از همه معروف تر است. حالا ببینیم رئیس مجلس چه می گوید؟

“خبرگزاری فارس: علی لاریجانی با اشاره به تحریم ایران از سوی اتحادیه اروپا گفت: مدیریت اجرایی کشور باید به این تحریم به عنوان فرصت بنگرد به این معنا که باید به تولیدکنندگان و صنعت‌گران داخلی تکیه کرده و زمینه‌های کار آنها را فراهم کند…”

می بینید رئیس مجلس هم تحریم را فرصت می داند!

خوب است برویم سر وقت رئیس کمیسیون انرژی مجلس که در این باره صاحب نظر است:

“خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون انرژی مجلس ناصر سودانی با برشمردن دلایل سه‌گانه زیان اتحادیه اروپا از تحریم نفت ایران گفت: نمایندگان مجلس در حال دنبال کردن تصویب طرحی هستند که بر اساس آن همه کشورهای اروپایی که ایران را هدف تحریم خود قرار داده‌اند، بعد از این نتوانند حتی یک قطره نفت از ایران بخرند…”

این دیگر حرفش خیلی حساب است موضوع را از آن سوی سکه می بیند یعنی اینکه این اروپائی ها نیستند که از ما نفت نمی خرند، ما به آن ها نفت نمی فروشیم. یعنی ما آن ها را تحریم کرده ایم نه آن ها ما را. حالا آدم می ماند که چرا این اروپائی ها درست همان کاری را می کنند که ایران در آرزوی آن است؟

حقیقت امر این است که اگر حکومت ایران به منفعت و سفره ی ملت ایران کم ترین حرمتی قائل بود می دانست که تحریم ها نه تنها موثر بوده اند، بلکه بر اثر همین تحریم هاست که دلار به بیش از دو هزار تومان رسیده و سکه از مرز یک میلیون تومان هم گذشته است و روزی نیست که کالائی در بازار ایران گرانتر نشود و یا بشود جنسی را به بهای روز پیش خرید.

تنها یک حکومت بی مسئولیت می تواند از بی اثر بودن تحریم هائی به این میزان موثر دم بزند. از همه بدتر این که وزیر اقتصاد هم رسانه ها را مقصر ماجرای گرانی ارز و طلا می داند حرفی که انتظار شنیدن آن از دهان یک وزیر به میزانی نامربوط است که آدم خیال می کند کسی از روی دشمنی دارد این سخن را به وزیر اقتصاد نسبت می دهد که او را بدنام کند، وقتی که می کوشد ماجرای ارز و طلا را این گونه تحلیل کند:

“به گفته شمس‌الدین حسینی، وزیر اقتصاد، در حال حاضر در ایران «یک سازمان‌دهی وجود دارد که به دنبال خارج کردن ارز کشور از بازار یا احتکار ارز است». .”

معنی این حرف این است که مهمترین رکن اقتصادی مملکت از سازمان دهی ناشناسی که قادر است نرخ طلا و ارز را تعیین کند،  شکست خورده و  نمی تواند  هیچ اقدامی برای جلوگیری از آن کند.

 آیا  این خبر از ناتوانی دولت در اجرای امور مملکت ندارد و اگر این حادثه در هر جای دیگر جهان رخ داده بود دولت دست کم استعفا نمی داد و یا پوزش خواهی نمی کرد؟

اما وزیر اقتصاد ایران نه تنها هیچکدام این کارها را نمی کند بلکه گونه ای رفتار می کند که انگار مردم بدهکار هستند و او طلبکار، این شیوه در ارکان حکومت ایران بدون توجه به منافع ملی مدام رخ می دهد و ظاهرن تا این رژیم بر سر کار است امیدی به بهبود اوضاع نیست!