جوزف امینیان لرنر جمعه شب دوم اکتبر ۲۰۰۹ در مرکز هنری ریچموندهیل تورنتو، در حضور جمعیت بزرگی از ایرانیان موسیقی موفقی را ارائه کرد.


شهروند ۱۲۵۰  پنجشنبه ۸ اکتبر ۲۰۰۹


 

جوزف امینیان لرنر جمعه شب دوم اکتبر ۲۰۰۹ در مرکز هنری ریچموندهیل تورنتو، در حضور جمعیت بزرگی از ایرانیان موسیقی موفقی را ارائه کرد.

جوزف امینیان به سال ۱۹۷۲ در تهران به دنیا آمده، مادر او ویلون می نواخته و دایی اش نوازنده پیانو بوده است، به همین دلیل جوزف از کودکی به سوی موسیقی کشیده شده است. خودش میگوید، از ۸ سالگی با داوود گنجه ای ویلون سنتی را شروع کردم، و بعد به موسیقی کلاسیک علاقمند شدم. جوزف لرنر از بهروز وحیدی در هنرستان موسیقی ملی ویلون کلاسیک را آموخته و از استادان حشمت سنجری، مرتضی حنانه، سعید شریفیان و فرهاد فخرالدینی هم خصوصی موسیقی آموخته است. او یک سال دستیار فریدون ناصری رهبر ارکستر سمفونیک تهران بوده است.

  جوزف لرنر در کنار سرکار خانم کاتلین وین وزیر آموزش انتاریو 

همین اندک از کارنامه کاری جوزف لرنر نشان می دهد که او در امر موسیقی مجلسی آینده ی درخشانی دارد و آثار تاکنونی او از جمله همین اجرای مرکز هنری ریچموندهیل نشان می دهد که ما با یک موزیسین جدی و موفق سروکار داریم.  

او که توانسته بود با ایجاد توازن در ارکستر لحظات موسیقیایی به یاد ماندنی را بیافریند از جنبش اخیر مردم ایران نیز غافل نمانده بود و با الهام از حوادث دو ماهه ی اخیر ایران یک اثر زیبا با سه موومان ساخته بود که "در میان رنگها" نام داشت و مورد استقبال حاضران قرار گرفت.

جوزف امینیان نام این موومان ها را "سبز"، "سیاه" و "آبی" نهاده بود و هر کدام نمادی از جنبش اخیر مردم ایران بودند. امینیان پیش از این به شهروند گفته بود که او سیاسی نیست و تنها از حرکت گسترده مردم ایران برای ساختن این قطعه الهام گرفته است.


 

پیش از شروع رسمی کنسرت، برنامه ی گالای "در میان رنگها" با حضور سرکار خانم کاتلین وین (وزیر آموزش انتاریو) و دکتر رضا مریدی نماینده پارلمان انتاریو، و تنی چند از کوششگران فرهنگی و صاحبان کسب و کار که حامیان فرهنگ و هنر جامعه ایرانی هستند، برگزار و از میهمانان پذیرایی شد.

در این مراسم، خانم کاتلین وین با اشاره به اهمیت موسیقی کلاسیک و آموزش آن در جامعه ی ما، ارکستر Prater را به عنوان یکی از مهم ترین سازندگان هویت هنری جامعه ی کانادایی خواند.

همچنین پیام تقدیر سرکار خانم الین کارول، وزیر فرهنگ دولت انتاریو به جوزف لرنر تقدیم شد. در این پیام، خانم کارول به نیابت از سوی دولت انتاریو، به حاضران در کنسرت ارکستر سازهای زهی Praterشادباش گفت و نقش چنین ارکستری را در حیات هنری کانادا ستود.

جوزف لرنر  

 

این پیام بویژه آقای جوزف لرنر را که همواره با رهبری ارکستر الهام بخش مخاطبانش بوده، تقدیر کرده و از او به عنوان فردی با ذوق سرشار موسیقیایی نام برده است. در پایان پیام نیز از مشارکت ارکستر Prater در حوزه ی هنری انتاریو سپاسگزاری شده است.


 

پس از اجرای کنسرت، دکتر رضا مریدی، نماینده مجلس انتاریو پیچک نوشته ای از سوی دولت انتاریو  به رهبر ارکستر، جوزف امینیان لرنر تقدیم کرد که در آن از نقش برجسته و چند وجهی او در حوزه ی هنر تقدیر شده بود.

 

برای جوزف امینیان لرنر و یاری دهندگان او و برنامه هایش بویژه سرکار خانم سوسن سالک که برای اجرای برنامه ی اخیر تلاش بسیار مبذول داشته بود و شبی دلپذیر و دل انگیز تدارک دیده بود، موفقیت های بیشتر در امر رواج فرهنگ و هنر داریم.


 

از هنگامی که مرکز هنری ریچموندهیل تاسیس شده است بدون اغراق هفته ای نیست که ما شاهد برگزاری برنامه ای هنری از سوی جامعه ایرانی نبوده باشیم و این مرکز دارد می رود که به یکی از مراکز فعال  فرهنگی ما ایرانیان تبدیل شود. چنین باد.