ابتکار صفحه‌ی «رضا مریدی چه می‌کند؟» که در آن هر هفته به فعالیت‌های نماینده‌ی ایرانی‌تبار ریچموند هیل و مخصوصا اظهاراتش در صحن مجلس انتاریو اشاره می‌کنیم به مطرح شدن پرسش‌هایی انجامیده است. چرا این تمرکز بیش از حد روی یک نفر و آیا این تملق‌گویی کسی که از «دوستان شهروند» است، نیست؟

راستش نفس مطرح شدن این سئوال برای ما عجیب است. در این صفحه ما مریدی را به عنوان سیاستمداری که اولا نماینده‌ی ایرانی‌نشین‌ترین حوزه‌ی منطقه و احتمالا کل کانادا است و ثانیا با توجه به جایگاهی که دارد خیلی‌ها (و نه همه) به او به عنوان «نماینده‌ی جامعه‌ی ایرانی» نگاه می‌کنند، زیر ذره‌بین برده‌ایم.

محتوای این صفحه را نه آقای مریدی که من (آرش عزیزی) تنظیم می‌کنم، گیرم گاه از طریق گفت و گو با خود ایشان و دریافت مطالب از دفترشان که تا به حال با ما کمال همکاری را داشته‌اند. هدف ما نه تعریف و تملق که برعکس زیر ذره‌بین و احتمالا مورد سئوال قرار دادن این سیاستمدار است بخصوص که ایشان از حزب حاکم نیز می‌آید و نسبت به سیاست‌های دولت لیبرال کنونی مسئول است.

تلاش ما این است که به خوانندگان بگوییم نماینده‌شان در مجلس چه می‌کند تا از این طریق هم بتوانند ایشان را پاسخگو و مسئول بدانند و هم با سازوکار مجلس استانی بهتر آشنا شوند. امید ما این است که از این طریق خوانندگان خود نظرشان را در مورد ایشان شکل خواهند داد.

در مورد این ستون، مثل سایر بخش‌های شهروند، منتظر شنیدن نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

 ***

مجلس تنها در روز دوشنبه ۱۶ اپریل جلسه داشت و مریدی هم در این روز در مجلس حاضر بود.

او در ابتدا مهمانان خود را معرفی کرد:‌‌ «مفتخرم که به خانم هونگ هوئنگ، آقای راجر ژانگ، آقای جکسون ژانگ و آقای مارشال ژانگ خوشامد بگویم. آقای مارشال ژانگ در زمان تحصیل در دبیرستان تحقیقات بسیار بنیادینی در زمینه‌ی درمان بیماری فیبروز سیستیک انجام داده است. امروز ایشان جایزه‌ی رهبری «اوریون» (شبکه‌ی تحقیقات و ابتکار اپتیک انتاریو) را دریافت می‌کنند. لطفا به همراه من به ایشان خوشامد بگویید.

 

مریدی در بخش دیگری از مجلس مفصل‌تر به معرفی ژانگ پرداخت: «امروز از جا برمی‌خیزم تا کشف فوق‌العاده و نویدبخشی را که مارشال ژانگ، دانش‌آموز دبیرستان بی‌ویو در حوزه‌ی من، ریچموند هیل، انجام داده است به رسمیت بشناسم. مارشال با استفاده از سیستم سوپرکامپیوتری ترکیب دارویی جدیدی پیدا کرده که پزشکان می‌گویند توان بالقوه درمان بیماری ژنتیکِ فیبروز سیستیک را دارد.

 

فیبروز سیستیک بیماری‌ بالقوه کشنده‌ای است که جهش ژنتیکی باعث آن می‌شود. بسیاری بیماران مبتلا به فیبروز سیستیک در نوجوانی درگذشته‌اند چرا که در حال حاضر درمانی برای آن موجود نیست. کشف مارشال باعث شده او برنده‌ی بالاترین افتخار در بسیاری رقابت‌های علمی شود از جمله جایزه جایگاه اول در «سانوفی-آونتیس بیوتلنت چلنچ» سال ۲۰۱۱ و امروز در کنفرانس «اوریون تینک» جایزه رهبری سازمان اوریون را دریافت می‌کند.

 

پروژه‌ی علمی مارشال مثل هر پروژه‌ی مدرسه‌ای دیگری آغاز شد، اما امروز کشف او باعث شده شغلی تابستانی در آزمایشگاه تحقیقاتی «بیمارستان کودکان بیمارِ» تورنتو پیدا کند و امیدبخش بسیاری افراد و خانواده‌هایشان که از فیبروز سیستیک رنج می‌برند شده است. کشف مارشال نمونه‌ی مهمی از مغزهای مبتکر برای جوانان ما است.

می‌خواهم از طرف تمام مردم انتاریو، بیماران فیبروز سیستیک و ساکنان ریچموند هیل از مارشال به خاطر کشف او که زندگی‌ها را تغییر داد و به خاطر این‌که ما را مفتخر ساخته تشکر کنم.»