علی شریفیان ـ مونترال: نمایش «شام آخر» غروب روزهای جمعه ۲۷ و شنبه ۲۸ آوریل در سالن تئاتر دانشگاه مونترال به صحنه خواهد رفت. «شام آخر» از نوشته های فرهاد آئیش است. آئیش پیش از اینکه در سال ۱۳۷۶ به ایران بازگردد، مدتها در خارج از ایران در زمینه تئاتر از بازیگران و کارگردانان فعال از جمله در سانفرانسیسکو، واشنگتن، بوستون و برلین آلمان  بوده است. فرهاد آئیش علاوه بر اینکه حدود سی نمایش به زبان فارسی و انگلیسی از آثار خود را در خارج کشور به عنوان بازیگر و کارگردان به صحنه برد، در نمایش «سهم ما از خانه پدری» از تولیدات «کارگاه نمایش ۷۹» در کنار شهره آغداشلو، محسن مرزبان و هوشنگ توزیع، بازی به یاد ماندنی ارائه کرد.

شام آخر روایتی طنزآلود از یک میهمانی ایرانی است. آئیش  این کار را با نگرشی انتقادی به رفتار اجتماعی و گروهی ایرانیان نوشته  و خود، آنرا در تهران اجرا کرده است. وقایع نمایش درباره رفتارها و روابط شرکت کنندگان یک میهمانی است. میهمانی که با سر رسیدن یک میهمان ناخوانده، در مسیر تازه ای می افتد و …

 

بازیگران شام آخر

 

نمایش شام آخر در مونترال به کارگردانی نعیم جبلی  اجرا می شود. نعیم جبلی از هنرآموختگان رشته تئاتر از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران است. جبلی قبل از اینکه حدود دو سال پیش به کانادا مهاجرت کند، در عرصه تئاتر و تلویزیون تجربیاتی کرده است. نعیم جبلی از جمله در اجرای شام آخر در تهران با آئیش همکاری داشته است. او همچنین چند نمایش کارگردانی و در چند کار تلویزیونی هم در ایران کار کرده است. او از جمله با منیژه محامدی، فرزانه کابلی و رویا تیموریان به عنوان بازیگر و در زمینه های دیگر کارهای صحنه ای همکاری هایی داشته است. شام آخر اولین کار کارگردانی نعیم جبلی در مونترال و کاناداست.صدف فروغی، کیارش انوری، نغمه شریفی،  شاهین ربانی، مهرناز محمدی،  تینا حسینی، مازیار شاهچراغی و خود نعیم جبلی بازیگران این نمایش هستند. طراحی انیمیشن نمایش را سحر همامی انجام داده و  دستیار کارگردان و مدیر صحنه  اجرای شام آخر مهزاد شریف احمدیان  است.