روز چهارشنبه ۲۰ ماه جون پارلمان انتاریو به بودجه ی پیشنهادی دولت رای مثبت داد. در جریان رای گیری نمایندگان حزب محافظه کار رای مخالف به بودجه دادند و نمایندگان حزب دمکرات جدید در رای گیری شرکت نکردند. از آنجا که تعداد نمایندگان لیبرال بیش از محافظه کاران است، لایحه بودجه به تصویب رسید.

لایحه بودجه ـ طبق سنت پارلمانی ـ به منزله ی لایحه ی اعتماد به دولت است. در صورتی که لایحه بودجه به تصویب نرسد دولت ساقط می شود و متعاقب آن بایست در فاصله ی یک ماه انتخابات انجام شود. با تصویب لایحه ی بودجه، موضوع انتخابات عمومی در استان انتاریو در ۱۹ ماه جولای منتفی گردید.

از روز ۲۱ ماه جون پارلمان انتاریو تعطیلات تابستانی را شروع کرد و اجلاس بعدی پارلمان در روز ۱۰ سپتامبر شروع خواهد شد. البته در این مدت بعضی کمیته های پارلمانی به کار خود ادامه می دهند. رضا مریدی که عضو کمیته پارلمانی محاسبات عمومی و کمیته پارلمانی رسیدگی به امور وزارت خانه ها است به فعالیت پارلمانی خود ادامه می دهد. او علاوه بر آن به عنوان معاون پارلمانی وزارت انرژی و معاون کمیته هیئت دولت در امور اقتصادی در زمانی هم که پارلمان جلسه ندارد، به کار اداری و اجرایی مشغول است.

اضافه بر مسئولیت های پارلمانی و وزارتی، رضا مریدی در حوزه ی انتخابی خود و در جامعه ی ایرانی تورنتو هم مشغول فعالیت و خدمت به ساکنان حوزه ی ریچموندهیل و جامعه ی ایرانی می باشد. از جمله:

 

ـ مراسم سالانه ی باربیکیو که با شرکت ۱۸۰۰ نفر از جوامع گوناگون در ریچموندهیل برگزار شد و در آن از مهمانان با همبرگر رایگان پذیرایی شد و برنامه های شاد موسیقی و رقص ملیت های گوناگون حاضران را سرگرم کرد و برای کودکان نیز برنامه های جداگانه ترتیب داده شده بود.

بنا به درخواست رضا مریدی، شرکت کنندگان در مراسم، همراه خود غذاهای خشک برای اهدا به بانک غذا آورده بودند.

 

ـ شرکت در مراسم جمع آوری کمک مالی برای موسسه خیریه یونایتد وی توسط شرکت های ساختمانی ایتالیایی که طی آن ۷۰۰ هزار دلار اعانه جمع آوری شد.

 

سخنرانی دکتر مریدی در دانشگاه یورک

ـ شرکت در مراسم فارغ التحصیلی مدارس در حوزه ی ریچموندهیل و مدرسه ی ایرانی آکادمی نوبل و ایراد سخنرانی برای تشویق دانش آموزان به ادامه ی تحصیل و کوشش در یادگیری.

 

ـ شرکت در چهار مراسم بزرگداشت شهدای تظاهرات خیابانی سه سال گذشته در ایران در پیامد تقلب گسترده در انتخابات ریاست جمهوری، و ایراد سخنرانی برای حضار.

 

ـ شرکت در مراسم Taste of Asia که توسط جامعه ی چینی منطقه ی یورک در مارکهام برگزار می شود.

 

ـ شرکت در مراسم تابستانی ارشدان حوزه ی ریچموندهیل وابسته به کلیسای اسکاتلندی ها و نیز کلوب لاینز.

دکتر مریدی (راست) با دکتر شکری رئیس دانشگاه یورک گفت وگو کرد

 

ـ روز پنجشنبه ۲۸ جون رضا مریدی به نمایندگی از طرف دولت انتاریو در مراسم افتتاح ساختمان پژوهش های علوم زیستی در دانشگاه یورک شرکت کرد. این ساختمان که ۷۰ میلیون دلار هزینه در بر داشته است از طرف دولت فدرال و دولت انتاریو ساخته شده و به مساحت ۱۶۰ هزار فوت مربع است. در این مراسم آقای دکتر ممدوح شکری رئیس دانشگاه یورک و جمعی از روسای دانشکده ها و استادان دانشگاه یورک حضور داشتند. دکتر مریدی طی سخنان خود از موقعیت ممتاز دانشگاه یورک به عنوان سومین دانشگاه بزرگ کانادا یاد کرد و پیشرفت های آن را ستود.

در گفت وگوی خصوصی بین دکتر مریدی و دکتر شکری رئیس دانشگاه یورک، دکتر شکری، که یک مصری ـ کانادایی ست گفت، من ۲۵درصد ایرانی هستم زیرا که مادربزرگم ایرانی بوده. دکتر مریدی نیز گفت، بیش از ۵۰۰۰ دانشجوی ایرانی ـ کانادایی در یورک تحصیل می کنند که این معادل ۱۰درصد کل دانشجویان دانشگاه یورک است.