در این هفته رضا مریدی حامل پیامی از جانب وزیر بهداری انتاریو، خانم دب متیوز، به شهردار منطقه یورک بود. در این پیام دکتر مریدی اعلام کرد که دولت انتاریو مبلغی نزدیک به ۴۱ میلیون دلار برای خدمات بهداشتیمنطقه یورک کمک می کند. اداره بهداشت عمومی زیر نظر شهرداری منطقه یورک، مسئول نظارت بر امور بهداشتی در اماکن عمومی مانند رستوران ها، هتل ها، مدارس و غیره و نیز مسئول پیشگیری از بیماری های واگیردار است.

۱۶ جولای ۲۰۱۲

رضا مریدی در مهمانی ناهاری که از طرف آقای دالتون مک گینتی، نخست وزیر انتاریو به افتخار میرزا مسرور احمد، رهبر مسلمانان احمدی جهان برگزار شده بود، شرکت کرد.

از راست: لعل خان ملک (رئیس جامعه احمدی کانادا)، چارلز سوسا (وزیر مهاجرت انتاریو)، امریت منگت (نماینده شهر برمپتون)، میرزا سرور احمد، دالتون مک گینتی (نخست وزیر انتاریو)، دکتر شفیق قادری (نماینده اتوبیکو)، رضا مریدی(نماینده ریچموندهیل)

مذهب مسلمانان احمدی حدود ۲۰۰ سال پیش در شهر قادیان در استان پنجاب هند توسط یک روحانی به نام میرزا غلام احمد تأسیس شد. پیروان این مذهب در هند و پاکستان و نقاط دیگر جهان از جمله در کانادا ساکن هستند. در پاکستان این مذهب غیررسمی و ممنوع است و پیروانش مورد آزار قرار می گیرند. پرفسور عبدالسلام فیزیکدان معروف و برنده ی جایزه ی نوبل از افراد سرشناس جامعه ی احمدی است.

۱۸ جولای ۲۰۱۲  

رضا مریدی در جلسه ی کمیته پارلمانی محاسبات عمومی شرکت کرد. این کمیته مدتهاست که به پرونده ی موسسه آمبولانس هوایی انتاریو رسیدگی می کند.

موسسه آمبولانس هوایی انتاریو که به “اورنج” مشهور است مسئول انتقال بیماران به بیمارستان توسط هلی کوپتر و هواپیماست. خدمات این موسسه بویژه در نواحی شمالی انتاریو که فاصله شهرها و روستاها خیلی زیاد است، بسیار حائز اهمیت است. مسئولان این موسسه اعم از اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل آن، با آنکه موسسه ای غیرانتفاعی است، از کمک های قابل توجه دولت استفاده می کند و چندی ست عملکرد و پول های خرج شده در آن زیر سئوال رفته و خساراتی متوجه بودجه عمومی شده است.

کمیته پارلمانی محاسبات عمومی تشکیل شده از ۴ عضو از حزب لیبرال (که یکی از آنها رضا مریدی است)، ۳ عضو از حزب محافظه کار (که یکی از آنان رئیس کمیته می باشد) و دو عضو از حزب نیودمکرات.

در جلسه اخیر این کمیته ۱۵ خبرنگار از رسانه های مختلف حضور داشتند. در این جلسه دکتر کریس مزا Chris Mazza رئیس سابق این موسسه به مدت شش ساعت مورد بازجویی نمایندگان پارلمان قرار گرفت.

رضا مریدی طی سئوالات متعددی از دکتر مزا درباره ی روابطش با گای ژیرنو (رئیس دفتر آقای مایک هریس نخست وزیر محافظه کار سابق انتاریو و رئیس دفتر بعدی آقای هارپر نخست وزیر کانادا)، کوین مک کارتی (رئیس دفتر آقای جیم فلاهرتی وزیر دارایی محافظه کار فدرال)، لین گلدینگ (وکیل دادگستری و همسر آقای تونی کلمنت وزیر بهداری دولت محافظه کار آقای مایک هریس و وزیر فعلی کابینه ی آقای هارپر) در ارتباط با تأسیس موسسه اورنج پرسید و خواست که او توضیح دهد.

در پایان پرسش ها، دکتر مزا نتیجه گیری دکتر مریدی را مبنی بر اینکه بذر شکل گیری این موسسه در زمان مایک هریس و ارنی ایوز (محافظه کاران انتاریو) کاشته شده، تائید کرد.

رسیدگی به پرونده ی اورنج ادامه دارد و پلیس انتاریو هم مستقلا مشغول رسیدگی به این پرونده است.