گشت بسیج «رضویون» در استان بوشهر اجرا می‌‌شود

صدای امریکا: پس از اعتراضات اخیر در ایران و کشته شدن بیش از صد نفر در ادامه سیاست سرکوب معترضان از سوی جمهوری اسلامی، این بار فرمانده سپاه استان بوشهر از اجرا شدن طرح گشت بسیجی «رضویون» خبر داده است.

علی رزمجو، فرمانده سپاه امام صادق استان بوشهر، دوشنبه ۴ آذر گفت که «گشت بسیجی محله‌محور» برای کمک به نهادهای انتظامی و امنیتی «در سطح کشور از جمله استان بوشهر اجرا می‌شود.»

پیش از این گشت بسیجی رضویون برای برخورد با آن چه که مقامات جمهوری اسلامی آن را «بدحجابی» یا «بی‌ حجابی» می دانند، از سوی نیروهای سپاه و امنیتی به کار گرفته شده بود.

براساس ویدئوهای منتشر شده از اعتراضات اخیر در شبکه های اجتماعی نیز حضور لباس شخصی‌ها که وابسته به بسیج و نیروهای امنیتی هستند در سرکوب معترضان قابل توجه بوده است.

نیروهای سپاه و بسیج طی سال‌های گذشته با استفاده از اختیارات فراقانونی و با متوسل شدن به بهانه ‌هایی مانند تامین امنیت یا «امر به معروف و نهی از منکر» اقدام به نقض حقوق شهروندی ایرانیان کرده اند.

وزارت خارجه آمریکا بارها برخوردهای خشونت آمیز با مردم و نقض مکرر و مداوم حقوق شهروندان ایران توسط عوامل رژیم حاکم بر آن کشور محکوم کرده است.