شهروند- آرش عزیزی: کاتلین وین، یکی از نامزدهای پیشروی کسب رهبری حزب لیبرال انتاریو، تاکید کرد در صورت پیروزی به برنامه‌ ی ریاضت‌کشی اقتصادی که مک‌ گینتی پیش گذاشته ادامه خواهد داد. این بخصوص از این رو حائز اهمیت است که ناظران، وین را نامزد جناح چپ و اجتماعی‌گرایانه ‌تر حزب می‌دانند.

وین گفت نه تنها دولت باید تا سال ۲۰۱۷ بودجه را متوازن کند که باید تا سال‌ها پس از آن نیز به سیاست ‌های ریاضت‌کشی اقتصادی ادامه دهد.

خانم کاتلین وین کاندیدای رهبری حزب لیبرال

نماینده ‌ی تورنتو و از وزرای سابق مک‌ گینتی گفت هرگونه افزایش مخارج را تا سقف یک درصد پایین‌تر از رشد تولید ناخالص داخلی محدود می‌کند تا زمانی که اوضاع اقتصادی استان بهتر شود.

وینِ ۵۹ ساله، که حمایت رضا مریدی، نماینده‌ ی ریچموند هیل، را نیز با خود دارد برنامه‌ های اقتصادی خود را چهارشنبه ‌ی هفته ‌ی گذشته درست یک روز پیش از مناظره در «باشگاه کانادا» (Canadian Club) برملا کرد.

او تاکید کرد دولتش به جدول زمانی مک‌گینتی و وزیر دارایی، دوایت دانکن، ادامه می‌ دهد تا کسری بودجه‌ ی کنونی (۱۴/۴ میلیارد دلار)‌ تا سال ۱۸-۲۰۱۷ از میان برود.

وین در پاسخ به این سئوال که در صورت پیروزی آیا رقبایش جایی در کابینه‌ خواهند داشت یا نه گفت برای اظهار نظر در این زمینه زود است. او افزود: «دو نامزد حتی کرسی ندارند.» که منظورش جرارد کندی، ۵۲ ساله، نماینده‌ ی سابق تورنتو و ساندرا پوپاتلو، ۵۰ ساله، نماینده‌ ی سابق ویندزر، بود. این دو به ترتیب رقبای اصلی او از چپ و راست حزب محسوب می ‌شوند.

علاوه بر آن‌ها چهار نماینده‌ ی لیبرال دیگر نیز نامزد رهبری شده‌اند: اریک هاسکینزِ ۵۲ ساله، نماینده ‌ی «سنت پلز»؛ گلن موریِ ۵۵ ساله، نماینده‌ ی «تورنتوی مرکز»‌؛ چارلز سوزای ۵۴ ساله، نماینده‌ ی «میسیساگای جنوب» و هاریندر تاخارِ ۶۱، نماینده‌ ی «میسیساگا- اریندیل.»

همه‌ ی نامزدها سابقه‌ ی حضور در کابینه ‌ی مک‌گینتی را دارند.