سومین مناظره ‌ی لیبرال ‌های فدرال برگزار شد

شهروند آرش عزیزی: سومین مناظره‌ بین نامزدهای کسب رهبری حزب لیبرال فدرال شنبه‌ ی گذشته در میسیساگای تورنتو برگزار شد. بیش از ۹۰۰ نفر پای مباحثه‌ ی نه نفری نشستند که برای کسب رهبری حزب رقابت می‌کنند.

رهبر جدید در روز ۱۴ آوریل انتخاب خواهد شد.

جاستین ترودو و مارتا هال فیندلی دو رقیب سرسخت یکدیگر

به علت حضور پر تعداد نامزدها،‌ که بیشترشان عموما ناشناخته‌ هستند، فرمتِ مناظره این دفعه تفاوت داشت و به مباحثات دو نفره و سه نفره تقسیم می ‌شد.

صدرنشینی جاستین ترودو، نماینده‌ ی مونترال، و پسر نخست‌ وزیر افسانه ‌ای کانادا، پیر الیوت ترودو، در این رقابت طبیعی است، اما حداقل دو نامزد دیگر هستند که سخت تلاش می‌ کنند به جای ترودو پیروز شوند: مارتا هال فیندلی و مارک گارنو، به ترتیب نماینده‌ ی سابق تورنتو و نماینده‌ ی کنونی مونترال.

هم مارتا و هم گارنو شنبه ترودو را زیر ضرب بردند.

نماینده‌ ی حوزه ‌ی ایرانی ‌نشینِ ویلودیل در شمال تورنتو به ترودو حمله کرد و او را متهم کرد که از طبقه ‌ی متوسط نمی ‌آید. این باعث هو کردن مارتا توسط بینندگان شد. وقتی ترودو از خودش دفاع کرد با تشویق حضار روبرو شد.

گارنو نیز در ابتدای صحبت ‌های خود گفت «بیایید حقیر نباشیم» و خواست کسی را به علت موفقیت مالی ‌اش زیر سئوال نبرند. اما او خود از زاویه‌ ای دیگر به ترودو حمله کرد و از او پرسید در کجای سابقه ‌ی کاری ‌اش تجربه‌ ی لازم برای رهبری کشور پیدا می‌ شود.

علاوه بر این سه نفر، جویس موری، نماینده ‌ی ونکوور؛ مارتین کاچون، نماینده‌ ی سابق مونترال؛ دبورا کوین، وکیل شهیر و مادر تنها دختر پیر الیوت ترودو؛ دیوید برچی و جورج تاکاچ، دو وکیل دیگر و کارن مک‌کریمون، ارتشی بازنشسته سایر نامزدها را تشکیل می ‌دهند.

دکتر رضا مریدی وزیر تحقیقات و نوآوری انتاریو از جاستین ترودو حمایت کرد

نقش دولت فدرال در فدراسیون، آینده ‌ی طبقه ‌ی متوسط، حمل و نقل و زیرساخت ‌های کشور، ایجاد شغل، مهاجرت، تجارت بین ‌المللی و برقراری مجدد ارتباط با رای‌ دهندگان کانادا از موضوعات مناظره بود.

برنادت کلمنت، عضو شورای شهر کورنوال و نامزد سابق لیبرال‌ها، مدیر مناظره بود.

پیش از برگزاری انتخاب رهبر جدید در کنوانسیون حزب در روز ۱۴ آوریل دو مناظره‌ ی دیگر برگزار خواهد شد.

گفتنی ست، رضا مریدی، وزیر تحقیقات و نوآوری نیز از جاستین ترودو حمایت کرده است.