همانطور که می دانید، بهداشت به معنای علم پیشگیری از بیماریها، طولانی کردن عمر و بالا بردن سطح سلامت جامعه است. از سال ۱۹۴۸ انجمن بهداشت جهانی، هر ساله روز ۷ اپریل را به روز جهانی بهداشت اختصاص داده و به موضوعات پیرامون آن می پردازد. بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت در سال گذشته:

–  از سال ۱۹۸۰ تا۲۰۱۲، تعداد افراد ۶۰ ساله جهان دو برابر شده است.

 تا سال ۲۰۵۰ تعداد افراد ۸۰ ساله به چهار برابر سال ۲۰۱۲ یعنی ۳۹۵ میلیون نفر خواهد رسید.

 در عرض ۴ سال آینده تعداد افراد ۶۵ سال بیش از کودکان زیر ۵ سال خواهد شد.

 تا سال ۲۰۵۰، تعداد سالمندان از تعداد کل کودکان زیر ۱۴ سال پیشی می گیرد.

پس با توجه به موارد فوق یکی از بزرگترین تحولات اجتماعی پیر شدن جمعیت جهان است، به طوری که بین سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۵۰ جمعیت بالای ۶۰ سال دو برابر و از حدود ۱۱ درصد به ۲۲ درصد خواهد رسید و انتظار می رود تعداد مطلق افراد ۶۰ سال به بالا از ۶۰۵ میلیون به دو میلیارد نفر در دوره مذکور افزایش یابد. طبعا افزایش طول عمر به معنای دوران سلامت بیشتر نخواهد بود و مسلما دانستن این موضوع در کنار خشنودی، نیاز به تعمق و دوراندیشی بیشتر دارد.

در حال حاضر سازمان بهداشت کانادا اعلام کرده است نگهداری هر فرد در مکان های دولتی و عمومی، ماهیانه ۱۶۷۴ دلار هزینه دارد و اگر فردی مایل به استفاده از اتاق خصوصی داشته باشد این عدد به ۲۲۷۴ دلار می رسد. در نظر داشته باشید که امکان دسترسی به کیبل تلویزیون و موارد خاص دیگر نیازمند پرداخت هزینه های اضافی خواهد بود و نکته مهم دیگر اینکه برای استفاده از مکان های دولتی، طول دوره انتظار نیز نباید فراموش شود و بسته به مکان جغرافیایی و تعداد افراد منطقه این انتظار در نقاط گوناگون انتاریو متفاوت است.

با توجه به فعالیت گسترده سازمان جهانی بهداشت در زمینه بالا بردن طول عمر بیشتر افراد، داشتن دو بیمه عمر و ناتوانی جسمی بیش از پیش ضروری به نظر می رسند. در مورد بیمه عمر باید گفت درست است که در عصر کنونی، یک فرد می تواند سالیان بیشتری زندگی کند، اما در عین حال مواردی مانند نوع تغذیه، شرایط آب و هوایی، وراثت، استرس و حتی نوع شغل فرد در تعیین دوران “سلامت” هر فرد نقش مهمی دارد و متاسفانه در حالی که اشخاص از امکان سالیان زیادتری برای زندگی برخوردارند، دوران ناتوانی و یا بیماری طولانی تری را سپری خواهند کرد و در این مقطع مسلما فرد بیمار و ناتوان، امکان اخذ بیمه را از دست می دهد. این شرط در مورد تمام بیمه ها پابرجاست. در خصوص بیمه ناتوانی جسمی، سالمندی فقط یکی از موارد ناتوانی فرد محسوب می شود و همانطور که می دانید در هر سنی، برخی از بیماری ها و حوادث می توانند شرایط نیاز به کمک “فردی دیگر” را به وجود آورند. در رابطه با بیمه عمر، بیمه عمر دائمی برای جوانان پیشنهاد می شود که به دلیل شرایط سنی خوب و سلامتی می توانند با مبلغ ارزانی خودشان را بیمه کنند و نوعی از بیمه نامه دائمی از نوع UL برای افرادی مناسب است که به دنبال سرمایه گذاری مالی بالاتری هستند. بیمه های ۱۰ ساله و ۲۰ ساله نیز جزو بیمه های رایج است و البته پیشنهاد شرکت ما به دلیل بالا رفتن سن و تغییر شرایط سلامتی، تغییر هر چه زودتر آن به بیمه دائمی است. در شکلی دیگر، اگر در سنین بالایی بوده و مایل به اخذ بیمه عمر هستیم، بدون انجام آزمایشات پزشکی تا سقف ۲۵ هزار دلار می توانیم این بیمه را دریافت کنیم. به خاطر داشته باشیم تا زمانی که در دریای آرام سلامتی غوطه می خوریم باید جلیقه نجات مناسب و در اندازه خود به همراه داشته باشیم.

 

منابع:

http://portal.arakmu.ac.ir/

http://www.health.gov.on.ca/en/public/programs/ltc/15_facilities.aspx

پرسش های خود را در زمینه بیمه های مختلف از طریق ایمیل زیر با ما در میان بگذارید.

news@insufin.com

*محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو رسمی انجمن Advocis به شماره ثبت: ۲۰۶۵۸۱۷ مشاورین متخصص بیمه و امور مالی کانادا است.

www.insufin.com

www.youtube.com/ sherkatbimeh