شهروند- آرش عزیزی: انجمن مهندسان حرفه ‌ای انتاریو برای اولین بار در تاریخ خود مهندسی ایرانی را به عضویت هیئت مدیره‌ ی خود انتخاب کرد.

چنگیز صدر که حدود ۲۰ سال است در کانادا زندگی می‌کند در روز ۲۷ آپریل با شرکت در ۹۱امین اجلاس سالیانه‌ ی انجمن که در هتل ماریوتِ تورنتو برگزار می ‌شد فعالیت خود در این سمت را رسما آغاز کرد. او مسئول منطقه‌ ی شرقی ـ مرکزی خواهد بود. از زمان تاسیس انجمن در سال ۱۹۲۲، صدر اولین ایرانی است که در عالی ‌ترین ارگان تصمیم ‌گیری این نهاد قرار می ‌گیرد. انجمن مهندسان نماینده‌ ی ۷۳ هزار مهندس حرفه ‌ای استان است و موازین و مقررات حرفه‌ ی مهندسی در انتاریو را تعیین می‌کند.

صدر تا آوریل ـ مهِ ۲۰۱۵ در سمت کنونی خواهد بود.

او که متولد تهران است در سال ۱۹۹۳ به کانادا آمد. این مهندس برجسته، که در گفتگویی تلفنی با شهروند همراه شد، گفت: «اولین بار جواز فعالیت خود را در سال ۱۹۹۹ گرفتم و از همان سال در انجمن فعال بودم. ۱۴ سال در هیئت مدیره ‌ی حوزه‌ ی انجمن در منطقه ‌ی ویلودیل-تورن هیل و ۲ سال نیز رئیس آن بودم که در آن سمت نیز اولین ایرانی بودم.»

 صدر در مورد پیشرفت مهندسان ایرانی در کانادا گفت در گزارش سالیانه‌ انجمن در مورد کشورهایی که مهندسان استان در آن درس خوانده‌ اند می ‌توان دید که در قریب یک دهه‌ ی گذشته ایران معمولا پس از چین و هند مقام سوم را دارد. سال گذشته حدود ۱۵۰ مهندسِ درس‌خوانده ‌ی ایران در انتاریو جواز گرفتند. به این تعداد البته باید هزاران دانشجوی ایرانی که در دانشگاه ‌های مختلف کشور درس مهندسی را می‌ خوانند نیز اضافه کرد.

صدر درس ‌خوانده‌ ی دانشکده‌ ی مخابراتِ تهران است.