شهروند- آرش عزیزی: هیئت امنای مدارس کاتولیک تورنتو به پیشنهاد یکی از اعضای خود که می‌ خواست ائتلاف ‌های دانش ‌آموزان هم‌ جنس‌گرا و دگرجنس‌گرا در این مدارس ممنوع شوند، نه گفت.

با این‌که دولت انتاریو سال گذشته قانونی تصویب کرد که عدم پذیرش این‌گونه ائتلاف ‌ها را غیرقانونی می ‌کند، گری تانوآن، از اعضای هیئت امنا، قراری به هیئت آورده بود که خواهان زیر پا گذاشتن این قانون مصوب مجلس می ‌شد.

هیئت امنا اما با رای ۷ به ۴ به این قرار نه گفت. بنابراین تشکیل این‌گونه باشگاه‌ ها در مدارس کاتولیک نیز مثل سایر مدارس مجاز خواهد بود.

GAY

علاوه بر تانوآن، جان دل گرانده، دیگر عضو هیئت، حامی اصلی این قرار بود. تانوآن در دفاع از قرار خود گفت ائتلاف‌ های مذکور «دیدگاهی مثبت از فعالیت هم‌ جنس‌ گرایانه را تشویق می ‌کنند که آموزه‌ های مذهب کاتولیک در مورد عفت و ازدواج را زیر سئوال می ‌برد.»

جلسه ‌ای که باید در این مورد تصمیم می‌ گرفت شامل دو ساعت بحث پرشور و داغ با شرکت والدین، معلمان و دانش ‌آموزان از هر دو سو بود و سپس نوبت اعضای هیئت امنا بود که رای دهند.

از جمله کسانی که در بحث شرکت کردند دانش ‌آموزانی بودند که در حال حاضر ائتلاف‌ های هم‌ جنس‌گرایان و دگرجنس‌گرایان را در مدارس خود تشکیل داده ‌اند. جرسی دیوید، که باشگاهی اینچنینی در دبیرستان کاتولین ماری وارد تشکیل داده است، گفت: «ائتلاف هم ‌جنس ‌گرایان و دگر‌جنس‌گرایان مغایر با مذهب کاتولیک نیست… ما باید فضایی امن برای تمام کسانی که نیاز به پشتیبانی دارند فراهم کنیم.»

ارین ادهیل، هم‌ کلاسیِ جرسی، گفت: «بحث ما مخالفت با قلدری و زبانی پذیرا است.»

دانش‌ آموزان باشگاه «پل ‌ها» در دبیرستان کاتولیک فرانسیس لیبرمن، که هدفش ائتلاف دانش‌ آموزان هم ‌جنس‌گرا و دگرجنس‌ گرا است، گفتند هر جلسه‌ ی خود را با دعا آغاز می‌ کنند و به نظر آن‌ ها مذهب کاتولیک شامل پذیرش هویت ‌های جنسی متفاوت نیز می ‌شود.

از جمله کسانی که در مخالفت صحبت کردند یکی از والدین به نام ایولا فورتینو بود. او گفت پذیرش باشگاه‌ های اینچنینی به منزله‌ ی «تشویق سبک زندگی هم‌ جنس‌ گرایان است. این یعنی فاسد کردن جوانان ما.»

تانوآن مدعی است قرار او مخالف قانون نیست چرا که مطابق قانون اساسی است. او می‌ گوید این «قانون مدارس پذیرا»ی دولت لیبرال است که روی حق مدارس کاتولیک برای پیروی از ارزش‌ های کاتولیک پا می‌گذارد.

سال پیچینینی، از اعضای هیئت امنا، گفت آموزش کاتولیک باید با گذر زمان تغییر کند و تاکید کرد که در آموزه‌ های خود همیشه می‌ گوید: «عیسی همه را می ‌پذیرد.» او گفت به دانش ‌آموزانی که از باشگاه ‌های ائتلاف هم‌ جنس‌ گرایان و دگرجنس‌ گرایان دفاع کرده ‌اند افتخار می ‌کند.

نوآ مندلسون اویو، مدیر برنامه‌ ی برابری در انجمن آزادی‌ های مدنی کانادا، از دیگر کسانی بود که در جلسه صحبت کرد. او تاکید کرد که «کسانی که در مدارس کاتولیک انتاریو شرکت می ‌کنند حق آزادی تجمع، تشکیل باشگاه و استفاده از هر نامی که می‌ خواهند دارند و حق دارند آزاد از تبعیض بر اساس هویت جنسیتی باشند.»

اویو تاکید کرد: «همه می ‌دانند که نرخ قلدری نسبت به دانش‌آموزان دگرباش بالا است و نرخ خودکشی میان دانش‌ آموزان دگرباش به شدت بالا است.»