جمهوری اسلامی در طول این سی و اندی سال از خود هنرهای بی شماری نشان داده است. مهم ترین ویژگی جمهوری اسلامی دشمنی با زندگی، دانش، تخصص، کار و کوشش، شادی، کرامت انسانی و ایجاد ناامنی، ترس، ناامیدی و بی انگیزگی ست، و پیامد این همه فرار مغزهاست از خرابکده ای به نام جمهوری اسلامی ایران که برای ما ساخته اند.

ثروت ملی ما ایرانیان به راستی خروج سرمایه های مالی نیست، که نخبگان و دانشمندان و هنرمندان و سینماگران و انسان های صادق و شریف و عاشق ایران است، که جمهوری اسلامی با هنرمندی هر چه تمام تر بسیارانی شان را به دار و درفش و زندان و اعدام می سپارد و بخشی را پرتاب می کند به بیرون.

در این پرتاب شدن ها بسیارانی خرد می شوند و له و تا بیایند سر پا بایستند یک زندگی را باخته اند، اما خوشبختانه بسیاران دیگری عزم را جزم می کنند تا نگذارند دانش و انرژی و هستی ثمربخش شان که متعلق به جهان و انسان است از بین برود. نمونه زیبا و اعلایش دانشمند عالیمقام دکتر پرویز قدیریان است که شهروند افتخار همکاری با ایشان را در کارنامه ی خود دارد.

به این دو سند توجه فرمائید، و خود قضاوت کنید. آنقدر گویا هستند که نیازی به توضیح بیشتر ندارد. به راستی “بر کشورم چه رفته است!”

نامه تشکر دکتر هلن بواژولی رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه مونتریال

نامه تشکر دکتر هلن بواژولی رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه مونتریال

ترجمه نامه رئیس  دانشکده پزشکی دانشگاه مونترال

مونترال، اول جون ۲۰۱۲

پرویز قدیریان پرفسور بلند پایه دانشکده پزشکی

بخش تغذیه

 آقای قدیریان، به عنوان رئیس منتخب دانشکده پزشکی همیشه باعث افتخار و خشنودی است که از خدمات شایسته یکی از کارمندان برجسته این مؤسسه عالیقدر سپاسگزاری شود.

شما سالیان متمادی علم و تجربه خود را مستمرا و به نحوی در خدمت این دانشگاه گذاردید که این مؤسسه در حال حاضر یکی از مهمترین و محترم ترین دانشگاه ها به شمار می آید. اگر دانشگاه مونترال توانست در سالیان متمادی در عرصه علم به این اهمیت بدرخشد به طور حتم این به خاطر کمک و همراهی مشترک هزاران کارمند متخصص در رشته های مربوط به خود می باشد که قسمتی از حیات خود را در این موفقیت گروگان گزارده اند.

جشن ۲۴ آوریل گذشته برای ما موقعیتی بود که مراسم قدردانی و احترام خود را به خاطر دانش ارزنده شما که روزهای متمادی و بدون وقفه در اختیار همگان گذاشتید، به نحوی که علم در اجتماع منتشر و شناخته شود، تقدیم شما نمائیم.

از طرف دیگر باعث اطمینان خاطر است که این دانشکده بتواند روی افراد متخصص و فداکاری مثل جنابعالی حساب کند. البته ما کاملا به این مطلب آگاهیم که اهمیت این دانشکده به افرادی چون شما وابستگی دارد.

به خاطر تمام این خدمات و به خاطر تمام این وابستگی هاست که از جنابعالی تقاضا دارم از طرف ریاست دانشکده پزشکی و از طرف شخص خود، تشکرات و تبریکات خالصانه ما را برای خدمات بیست و پنج ساله ای که با کمال محبت و صداقت به این مؤسسه کرده اید، بپذیرید.

دکتر هلن بواژولی رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه مونترال

حکم اخراج دکتر پرویز قدیریان از دانشگاه تهران

حکم اخراج دکتر پرویز قدیریان از دانشگاه تهران