Film-Festival

شهروند- علی شریفیان: هفته گذشه تیف ا انتشار یک بیانیه و ارسال آن به رسانه ها اعلام کرد که سی و هشتمین دوره این جشنواره مهم، معتبر و مشهور کانادا، آمریکای شمالی و جهان با نمایش فیلم Fifth Estate به کارگردانی Bill Condon و با برگزاری یک جشن بزرگ و با شکوه  گشایش خواهد یافت. در این جشنواره از پنجم تا پانزدهم سپتامبر ده ها فیلم به نمایش گذاشته خواهد شد. بیشتر این فیلم ها نمایش اولشان خواهد بود.

فیلم افتتاحیه جشنواره که نمایش اول جهانی آن است، محصول مشترک ایالات متحده آمریکا و بلژیک است و پخش آن را در آمریکا Dream Works در دست دارد. این فیلم، فیلمی است درباره قرن بیست و یکم و بیل کاندون در آن به تکنولوژی، سیاست و مسئولیت مدنی انسان ها پرداخته است.

درباره بیل کاندون

Bill-Condon-tiff

بیل کاندون

کاندون در سال ۱۹۵۵ در نیویورک به دنیا آمده است. او از سال ۱۹۸۲ تاکنون به عنوان کارگردان و فیلمنامه نویس مشغول به کار بوده و حضور چشمگیری در سینمای هالیوود داشته است. کاندون برای ساخت فیلم هایی چون Gods and Monsters ، شیکاگو، Kinsey ، Dream girls شهرت فراوان دارد. کاندون در سال ۱۹۹۸ جایزه اسکار را برای ساختن خدایان و هیولاها به دست آورده است. در سال ۲۰۰۶ هم جایزه گلدن گلوب Golen Girls دریافت کرده است. بیل کاندون تاکنون سناریست و کارگردان نزدیک به بیست فیلم بوده است.

فیلم های این کارگردان نیویورکی هم به لحاظ تجاری و هم از نظر منتقدین سینمایی موفقیت های بسیاری کسب و با استقبال روبرو بوده اند. بیل کاندون از جمله عضو پروژه های فیلم های بلند مستقل TIP است.