تغذیه و بهداشت خانواده

Cloned-Cow-Meat

Test Tube Hamburger

هفته گذشته پژوهشگران اروپایی جنجالی در رسانه های جمعی ایجاد کردند. آنها از سلول های بنیادین (Stem cells) با سلول مادر گاوی توانسته اند پس از حدود ۸ سال تحقیقات و فعالیت های علمی همبرگری تولید نمایند و عده ای را برای خوردن و مزه کردن این همبرگر دعوت کرده بودند. به گزارش پژوهشگران اروپایی برای تهیه این همبرگر ۲۵۰ هزار دلار خرج شده اند و علت این تحقیق باورهایی است که انسان را به فکر می اندازد.

اول اینکه فکر می کنند وجود گاو سبب تولید گازهای خطرناکی شده و اتمسفر کره زمین را صدمه می زند. دوم اینکه برای تولید یک کیلو گوشت گاو به بیشتر از چند صد لیتر آب و علوفه و نگهداری و غیره نیاز است و در آخر اینکه با کشتن حیوانات برای تغذیه انسان به حقوق حیوانات تعدی کرده ایم. گفتنی ست برای به بازار آوردن این نوع گوشت دانشمندان ۲۰ سال وقت نیاز دارند و بیلیونها دلار برای مخارج ادامه تحقیقات مورد نیاز است.

به عنوان متخصص تغذیه و یک فرد جامعه امروزی می خواهم ضرر و زیان این کار را توضیح دهم که مسئله به طور مسلم روشن شود. طبیعت همه چیز را به صورت متعادل در اختیار ما قرار داده و اگر نخواهیم گیاهخوار باشیم می توانیم از مرغ و ماهی و گوشت های دیگر تغذیه کنیم. در ضمن همه ما بزرگسالان به مزه و طعم و رنگ و بوی گوشت عادت کرده ایم و در مصاحبه ای که پس از انتشار این خبر به عمل آمده نشان می دهد یک نفر از ۱۰۰۰ نفر هم مایل نیست گوشت تهیه شده در آزمایشگاه را بخورد. این گوشت به علت این که از یک سلول بدن گاو درست شده هیچ گونه مصونیتی ندارد و باید مقدار زیادی آنتی بیوتیک به آن اضافه شود و رنگ های مصنوعی به آن زد تا به گوشت شباهت پیدا کند. در حالیکه طرفداران حقوق حیوانات عقیده دارند به گاوها هورمون و آنتی بیوتیک می دهند غافل از آن هستند که درست کردن یک همبرگر گوشت مصنوعی چند ماهی به طول می انجامد و بدون افزاینده های غذائی به سرعت فاسد می شود.

چند سالی است که به کرات ثابت شده دستکاری ژنتیکی در به وجود آوردن یا کولون کردن حیوانات با شکست روبرو شده و ما نمی توانیم این گونه غذای تهیه شده از گوشت حیوانات کولون شده در بدن ما چه فاجعه ای را به وجود خواهد آورد. در دنیا هر روز ده ها هزار نفر در اثر جنگ و گرسنگی و دربه دری از بین می روند ولی کسی به فکر حقوق بشر نیست و بعضی از به اصطلاح دانشمندان ما بر روی ابرهای خیالات باطل خود قدم برمی دارند و می خواهند با خرج چندین میلیون دلار در ۲۰ سال دیگر گوشت گاو مصنوعی برای تغذیه بشر تدارک ببینند. با این مقدار پول می شود جهنم بی نوایان را به بهشتی موعود تبدیل نمود ولی چه کسی چنین فکری می کند.

مادرانی که به کودک خود شیر می دهند کمتر آلزایمر می گیرند

در مورد فوائد شیر مادر و رابطه آن با سلامتی مادر و کودک صدها تحقیقات علمی به عمل آمده که همگی چشمگیر و مثبت می باشد. در مقاله علمی که این هفته در یکی از ژورنال های پزشکی معروف آمریکا به چاپ رسیده نشان می دهد که مادارنی که به کودکانشان شیر می دهند خیلی کمتر به بیماری فراموشی مطلق یا آلزایمر دچار می شوند و این به علت تغییرات بیولوژیکی در بدن مادر است که سبب تقویت مغز و اعصاب شده و امکان بروز بیماری آلزایمر را کاهش می دهد. در موقع بارداری اصولاً میزان هورمون پروژسترون بدن زن باردار افزایش می یابد و در ضمن سوخت و ساز مواد قندی دستخوش مشکلاتی خواهد شد که با شیر دادن به کودک این موارد تنظیم یافته و بدن مادر قادر خواهد بود در برابر بسیاری از بیماری ها و عوارض مربوط به آن مقاومت نماید. البته فعل انفعالات دیگری هم در این کار شرکت دارند که در اینجا از بحث آن خودداری می شود.

کم خونی در بزرگسالان عارضه فراموشی را افزایش می دهد

مطالعه علمی نشان می دهد که ۶۰ درصد افرادی که به کم خونی دچار هستند عارضه فراموشی دارند و حدود ۲۳ درصد بزرگسالان کم خونی دارند. عوامل دیگری در همکاری کم خونی و رابطه آن با فراموشی شرکت دارند که عبارتند از داروهای شیمیایی برای درمان بعضی از بیماری ها، بیماری های روانی و غیره. در این بررسی مهم ۲۵۰۰ نفر مرد و زن شرکت داشته اند که تمام جوانب محیط زیست و روش زندگی و تغذیه آنها در رابطه با کم خونی و بروز فراموشی بررسی گردیده است. یکی از علل مهم این رابطه نرسیدن اکسیژن خون به سلول های مغزی است، زیرا افراد کم خون به علت کمبود و یا نقص عملکرد گلبول های قرمز قادر به دریافت اکسیژن کافی در مغزشان نیستند که در نتیجه عوارض زیادی مخصوصاً فراموشی ایجاد می گردد. اصولاً در افراد بزرگسال حتی اگر به اندازه کافی آهن از طریق تغذیه به دست آوردند بعضی از عوامل در هضم و جذب آهن نقش دارند که ویتامینB12یکی از آنها است. اگر به کم خونی دچار هستید و عارضه فراموشی شما را رنج می دهد حتماً آن را با پزشک خانواده یا یک نفر متخصص مطرح کنید و از پیشرفت هر دو عارضه جلوگیری نمائید.

شکر مصنوعی پتاسیم Acesulfame  سرطان زا شناخته شد

بارها در اینجا در مورد ضرر و زیان جبران ناپذیر بعضی از شکرهای مصنوعی مطالبی نوشته ایم و ثابت گردیده که پتاسیم Acesulfame که در پروتئین  به مقدار زیادی دیده می شود در شیرین کردن غذا و آدامس ها نقش دارد به علت داشتن ماده شیمیایی به نام میتلین کلراید سرطان زا است. این شکر مصنوعی مانند اسپارتام بر روی مغز و اعصاب اثرات نامطلوبی را به بار می آورد و برای مدت ها در سیستم گوارش باقی می ماند و به DNA سلول ها صدمه می زند که در نهایت سبب بروز سرطان می گردد. معلوم نیست که چراFDA  آمریکا از تهیه و پخش آن خودداری نمی کند. با وجودی که از قرار معلوم ده ها هزار نامه و شکایت در این مورد منتشر شده ولی معلوم نیست که دست اندرکاران FDA آمریکا به چه دلیلی ساکت بوده و تصمیمی در این مورد نمی گیرند. این هم یکی از بی بندو باری های تشکیلات بهداشتی کشور به اصطلاح مترقی است که با چشم خود قربانی شدن مردم را در اثر مواد بیماری زا می بیند ولی توجهی به آن ندارد. میتلین کلراید موجود در این نوع قند مصنوعی سبب عوارض دیگری غیر از سرطان مانند تهوع و سردرد، تغییر خلق و خوی و اختلالات در عملکرد کبد و کلیه نیز می شود. در اصطلاح علمی و پزشکی به این نوع شکرهای مصنوعی که سرطان زا هستند قاتل ساکت یا Silent Killer نام نهاده اند که در سکوتی دراز مدت به بدن صدمه می زند و انسان را به مرگ می کشاند. باز تأیید می کنم اگر خود و خانواده خود را دوست دارید از غذاها و نوشابه هایی که با شکر مصنوعی تهیه شده اند دوری کنید و هرگز برای شیرین کردن چای و قهوه و غذاهای دیگر از این سموم خطرناک استفاده نکنید.

بهتر است باور کنید

*یک نوزاد از هر هزار نوزاد در موقع تولد یک دندان در دهان دارند.

*بی خوابی درازمدت زودتر از گرسنگی سبب مرگ می شود.

*در بدن انسان حدود ۹۶ هزارکیلومتر مویرگ وجود دارد.

*هر انسان در طول عمر خود حدود ۲۲ کیلوگرم از لایه پوششی پوست بدن خود را از دست می دهد.

*مهمترین روش انتقال ویروس و عوامل عفونت زا دست دادن و بوسیدن است.

*قلب انسان روزی ۱۰۰هزار بار می تپد.

*در بدن یک انسان سالم حدود ۳۰۰ هزار بیلیون گلبول قرمز وجود دارد.

*دکتر پرویز قدیریان استاد دانشگاه مونتریال در تغذیه، استاد دانشگاه مک گیل در سرطان شناسی، کارشناس سازمان بهداشت جهانی و همکار شهروند است.

www.allnaturalremedies.net

www.cancerriskinfo.com