یکی از اعضای گارد ویژه و شخصی علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی  ایران، گزارش جامع و دست  اولی  از  زندگی  خصوصی این  آدم مرموز

 شهروند ۱۲۶۴ – پنجشنبه ۱۴ ژانویه ۲۰۱۰


 

نویسندگان: Damien Mc Elroy و احمد وحدت*


 

یکی از اعضای گارد ویژه و شخصی علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی  ایران، گزارش جامع و دست  اولی  از  زندگی  خصوصی این  آدم مرموز، تهیه و ارائه کرده است. اپوزیسیون ایران (جنبش سبز ) بر اساس اطلاعات این پناهنده که گفته میشود اکنون در فرانسه به شکل مخفیانه زندگی میکند، فهرست بالابلندی از غرق بودن خامنه ای و خانواده اش در ناز و نعمت و جاه  و جلال و هم چنین در باب سلیقه ی غیرعادی و عجیب و غریب این پیرمرد ۷۰ ساله گردآوری و تنظیم  نموده  است.  یکی از جمله ادعاهای عضو پیشین گارد ویژه این است که خلیفه، اشتهای سیری ناپذیری برای ماهی قزل آلا، خاویار، اسب های خوب و کلکسیون پیپ های طلاکوب شده دارد. او که از بیماری افسردگی رنج می برد، افسردگیش را با جمع کردن آخوندهای میان مایه به دور خود و گوش دادن به شوخی های مبتذل، عامیانه و رکیک آنها تا حدی تخفیف میدهد. ادعاهای ۳ مقام اطلاعاتی که آنها نیز از ایران گریخته اند، حاکی از این است که خانواده ی خامنه ای ارتباط های بازرگانی بس گسترده ای با صنایع تولیدی اروپا، شرکتهای تلفن آفریقا و بازار جهانی کالا دارند، اما نگاهی گذرا  به سبک زندگی شاهانه ی این عالم الهیات که قاعدتاً می بایست ساده، بی پیرایه، سخت و پارسایانه باشد، امری بدیع و جالب است! گفته شده است که خلیفه، با شور و شوق فراوان، تاکنون ۱۷۰ عصای عتیقه و ارزشمند را جمع آوری کرده است و به خاطر این که در دوران جوانیش اسب سواری را دوست می داشته، اکنون ۱۰۰ اسب  گزیده  و راهوار کشور  را در اختیار دارد. عباهای او هم از پشم  شترهایی که پرورش ویژه داشته اند، بافته شده است! وی دربار خصوصی درندشتی به هم زده است که شامل ۶ کاخ می شود، از جمله بخشی از کاخ نیاوران، اقامتگاه پادشاه سابق ایران! دو تا از این کاخ ها یعنی نیاوران و وکیل آباد دارای سنگرهای ضداتمی عمیق، بتونی و مستحکم هستند. بیمارستان کاملا مجهزی نیز تحت ریاست یکی از وزیران سابق بهداری، در خدمت او است. این گزارش ها، اطلاعات تازه ای را نیز در مورد پیوند خلیفه با حمله های وحشیانه به تظاهرکنندگان معترض انتخابات ریاست جمهوری افشا کرده است. فردی که ادعا می شود بازجویی از زندانیان کهریزک(بازداشتگاهی که در آن دست کم سه نفر در اثر شکنجه جان باخته اند) را عهده دار بوده، یک عضو کلیدی در باند خصوصی،  با نفوذ و پشت پرده ی خود"آقا" و در حلقه ی یاران نزدیک شخص او است. گفته می شود شخصی به نام حسین طائب به مدت ۱۵ سال، عملیات گسترده ی شنود پنهانی گفت و گوها ، برای استفاده شخصی خلیفه را عهده دار بوده است. در نتیجه ی این عملیات، رهبر میتوانسته است هر شب، به مدت ۲۰ دقیقه، به نوارهای ضبط شده از صحبت های مقام های ارشد یا همکارانی که درباره او حرف میزده اند، گوش بدهد. در این گیرودار، مجتبی خامنه ای پسر دوم رهبر، به عنوان چهره ای پر نفوذ، قدرتمند و دارای منافع کلان تجاری ظاهر گشته و در سازمان دهی شبه نظامیان بسیجی و کاربرد خشونت علیه معترضان، نقشی اساسی ایفا نموده است.

خلیفه خامنه ای، از سال ۱۹۸۹ تا کنون، بر اساس نظریه ی ولایت فقیه که بر مبنای آن حق دارد در امور سیاسی کشور حرف آخر را بزند، ایفای نقش نموده است. اکنون، جایگاه او در اثر جنبش اعتراضی امروز مردم و اینکه آقایان کروبی و میرحسین موسوی، انتخابات ماه جون را مخدوش و تقلبی اعلام کرده اند، به رویارویی و چالش کشانده شده است.

 

عضو پیشین گارد اختصاصی خلیفه، یکی از ۲۰۰ نفری است که به عنوان عضو رسمی، ثابت و دایمی یک تیم نیرومند، مسئولیت حفاظت اولیه از شخص او را عهده دار بوده است. لازم به توضیح است که منبع این اطلاعات، اکنون در فرانسه، در خانه ی امنی که با کمک محسن مخملباف برایش تدارک دیده شده است، به سر می برد. باورکردنی بودن و اعتبار گزارش های این منبع، با درنظرگرفتن اینکه وی، شایعات گسترده ای را که در مورد تریاک کشیدن خلیفه ورد زبانها است انکار می کند، بیشتر شده است.

آقای مخملباف ادعا کرده است که جنبش سبز، اطلاعاتی را در مورد سرمایه گذاری های خانواده ی  خامنه ای در خارج از کشور گردآوری و تدوین نموده است و اضافه می کند که "اگر دولت های غربی، به اندازه کافی در مورد تحریم اقتصادی و اعمال فشار بر رژیم جدی باشند، باید با استفاده از این اطلاعات و سرنخ ها، حساب های بانکی مربوطه را پیدا کنند، سپرده ها را ضبط و مصادره نمایند و در آینده به مردم ایران تحویل دهند".

سفارت ایران در لندن، از اظهارنظر درباره ی این ادعاها خودداری کرده و سخنگوی سفارت گفته است که در این باره حرفی برای زدن ندارد.


 

Iran’s Ayatollah Khamenei loves caviar and vulgar jokes, defector claims

روزنامه دیلی تلگراف، چاپ لندن مورخ ۳۱ دسامبر ۲۰۰۹.

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/middleeast/iran/6913069/Irans-Ayatollah-Khamenei-loves-caviar-and-vulgar-jokes-defector-claims.html


 


 

*حجت گلپایگانی نویسنده آزاد و کوشنده حقوق بشر ساکن تورنتوست.

golpayegani@sympatico.ca