شهروند علی شریفیان: چند روز پس از انتشار گزارش بانی لیسیک، بازرس کل انتاریو درباره هزینه جابجایی نیروگاه گازی تولید برق از اوک ویل به می سی ساگا، روز سه شنبه پیتر تابنز، منتقد انرژی ان دی پی از بازرس کل انتاریو خواست تا هزینه های دقیق بازسازی و استفاده از دو نیروگاه هسته ای را محاسبه و اعلام کند. دولت لیبرال قصد دارد با دوباره سازی این دو نیروگاه در صورت افزایش تقاضا برای برق، آنها را آماده بهره برداری کند.

nuclear-plant

باب چیریالی، وزیر انرژی انتاریو اعلام کرده هزینه بازسازی این نیروگاه ها از ۲۶ میلیارد دلاری که در سال ۲۰۰۹ اعلام شده، کمتر خواهد بود. بنا به گفته یک سخنگوی وزارت انرژی انتاریو، دولت تاکنون ۱۸۰ میلیون دلار صرف مطالعه اثرات زیست محیطی این پروژه و تائید آن از این نظر، جمع آوری و بررسی نظرات عموم مردم و طرح و برنامه ریزی پروژه بازسازی این دو نیروگاه ها، نیروگاه   Darlington Nuclear Generating Station  که در نزدیکی دارلینگتون قرار دارد و راکتور Bruce Power   که در نزدیکی   Kincardine قرار دارد، کرده است.

پیتر تابنز لیبرال ها را متهم کرده که آنها هزینه وارد کردن برق از کبک را  که ممکن است ارزانتر باشد، مورد مطالعه قرار نداده اند. رهبر و نمایندگان حزب محافظه کاران پیشروی انتاریو که طرفدار استفاده از انرژی هسته ای برای تامین برق مورد نیاز استان هستند هم انتقاداتی درباره این طرح دولت لیبرال داشته و مطرح کرده اند.