trudeau-harper

شهروند- علی شریفیان: بنا به گزارش سی تی وی، به نقل از مفسر ارشد این شبکه تلویزیونی اسکات رید، بررسی آماری آرای به دست آمده در انتخابات میان دوره ای نشان می دهد که لیبرال ها به رهبری جاستین ترودو به شمار حامیان خود نسبت به انتخابات ۲۰۱۱ به میزان قابل توجهی افزوده اند. این مفسر که پیش از این مشاور رسانه ای پل مارتین، رهبر و نخست وزیر پیشین لیبرال بوده است می گوید در مجموع در چهار حوزه انتخاباتی درصد آرایی که لیبرال ها به دست آورده  اند به خوبی نشان می دهد که توماس مولکر، رهبر ان دی پی، و این حزب دیگر حزب تحت رهبری رهبر فقید آن جک لیتون نیست و نمی تواند با “موج نارنجی” خود به رقابت گسترده با حزب محافظه کار و استفن هارپر بپردازد.

اسکات رید از نتیجه آرای به دست آمده در حوزه انتخاباتی پیروانشه و براندون – سوریس در مانیتوبا مثال آورده و می گوید در این دو حوزه با وجود این که کاندیداهای محافظه کار برنده انتخابات شدند، اما آرای کاندیداهای لیبرال از ۵ درصد در انتخابات ۲۰۱۱ به ۴۲ درصد در انتخابات میان دوره ای روز دوشنبه افزایش یافته است که این نشانه روشنی از افزایش هواداران حزب لیبرال به رهبری جاستین ترودوست.

در حوزه بوراسای مونترال امانوئل دوبورگ ۴۸ درصد آراء را به دست آورد و در حالی که کاندیدای ان دی پی، با ۳۲ درصد آراء حمایت شد. در تورنتو سنتر خانم کریستیا فری لند ۴۹ درصد آراء و کاندیدای ان دی پی ۳۶ درصد آراء را به دست آوردند.

توماس مولکر از روز ۲۱ اکتبر تا ۲۵ نوامبر که روز انتخابات میان دوره ای در این چهار حوزه بود، مکرراً سفرهایی برای کمک به انتخاب کاندیدای ان دی پی به این حوزه ها کرده بوده است.