Mohammad-Rahimian

روز ۱۴ نوامبر، روز جهانی بیماری قند، برای اولین بار در سال ۱۹۹۱توسط سازمان بین المللی دیابت و بهداشت جهانی برای اعلام خطر بیماری دیابت در سرتاسر جهان معرفی شد.

هر ساله روز جهانی دیابت با موضوعات و مقالاتی در رابطه با دیابت برگزار می شود. این موضوعات و مقالات شامل دیابت، حقوق بشر دیابت، روش زندگی افراد دیابتی، دیابت در بچه ها و بزرگسالان چاق، اشکلات بیماری قند و آسیب پذیری های دیابت  می باشد.

امروزه میلیون‏ها نفر از بیماری دیابت رنج می‌برند و این در حالی است که بررسی‏ها نشان داده‌اند سن ابتلا به این بیماری روزبه‌روز در حال کاهش است.‏

در ایجاد بیماری قند عوامل مختلفی دخالت دارند یکی از این عوامل ژنتیک و دیگر عوامل محیطی است. ریسک ابتلا به دیابت در افرادی که پدر و مادر مبتلا به دیابت دارند بالاتر است. بهترین راه پیشگیری از ابتلا به دیابت برای افرادی که پدر و مادر دیابتی دارند نگه داشتن وزن خود در حالت طبیعی است.

بر اساس داده های سازمان دیابت، بیماری قند را به ۳ دسته اصلی تقسیم می کنند:

 

دیابت نوع اول:

دیابت نوع اول که در گذشته، دیابت نوجوانی خوانده می شده در صورتی بروز می کند که سلول های تولید کننده انسولین مورد حمله سیستم دفاعی بدن قرار می گیرند، و بعضی از آنها نابود می شوند، علت بیماری قند کاملن شناخته شده نیست و ممکن است در تمامی افراد در هر سنی رخ دهد، ولی معمولن در بچه ها و افراد جوان بیشتر  دیده می شود. این دسته از افراد دیابتی هر روز جهت کنترل سطح قند خونشان نیاز به انسولین دارند و در صورت عدم تزریق امکان فوت وجود دارد.

 

دیابت نوع دوم :

 ۹۰% افراد دیابتی، به دیابت  نوع دوم مبتلا هستند. نوع دوم دیابت ممکن است در هر سنی اتفاق بیفتد و امکان دارد خودش را نشان ندهد مگر با آزمایش ادرار و خون که در آن سطح نرمال گلوکز بالا باشد، ولی همیشه خاص افراد چاق مفرط و یا وزن بالا نیست. این دسته از مردم اغلب با ورزش های روزانه و رژیم غذایی می توانند بیماری دیابت را تحت کنترل قرار دهند گرچه در بیشتر موارد نیاز به دارو است. هر دو دسته دیابت، نوع ۱ و ۲ بسیار جدی و تهدیدکننده هستند.

 

نوع سوم دیابت:

بیماری در این مدل با سطح بالای گلوکز در دوران بارداری است. یک از ۲۵ مورد بارداری در سراسر جهان می تواند روی مادر و فرزند اثر بگذارد و این مدل دیابت بعد از دوران بارداری مخفی است.  فرزندان خانم های مبتلا به این مدل، در معرض خطر نوع دوم دیابت قرار دارند. به طور متوسط نیمی از خانم های این دسته در طول  ۵ تا ۱۰ سال بعد ازگذشت زایمان به نوع دوم دیابت دچار می شوند.

 همچنین  مدل های خاص دیگری از دیابت وجود دارد.

جهت امنیت خود و عزیزانمان با برنامه ریزی برای امروز و فردایمان، با کمترین هزینه در این مسیر،که همانا  تهیه بیمه است، نظیر بیمه های تکمیلی سلامتی، مراقبت های ویژه و بیمه بیماری های حاد، راهکاری مناسب در این خصوص برگزینیم.

 بیمه بیماری های سخت می تواند از ۲۵۰۰۰ تا ۲۰۰۰.۰۰۰ دلار معاف از مالیات، پوشش در اختیار متقاضی قرار دهد. برای هر یک از ما چنین شرایطی ممکن است پیش آید. بیمه در این خصوص موجب می شود از نظر مالی پوشش مناسب داشته باشیم و از پس هزینه های مالی و تعهدات بر آییم.

ترجمه و منابع: سازمان بهداشت جهانی، ویکی پدیا ، IDF.org

پرسش های خود را در زمینه  طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری  و بیمه های مختلف از طریق ایمیل news@insufin.com با ما در میان بگذارید .

محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو رسمی انجمن   Advocis به شماره ثبت: ۲۰۶۵۸۱۷ مشاورین متخصص بیمه و امور مالی کانادا است.

www.youtube.com/sherkatbimeh

www.insufin.com