Mohammad-Rahimian

شادباش به مناسبت کریسمس و سال نو میلادی

هر ساله بالغ بر ۱۳۰۰۰۰ دانشجو از سراسر جهان برای تحصیل وارد کانادا می شوند. اکثر دانشجویان بین المللی به اجازه تحصیل در کانادا نیاز دارند.

مجوز تحصیل، سندی است که از سوی اداره مهاجرت کانادا صادر می شود و بنابر آن دانشجو می تواند در مدت محدود و معمولا در دانشکده ای مشخص با برنامه ای تنظیم شده در کانادا اقامت داشته و تحصیل نماید.

از دیگر موارد قابل بیان در بیمه نامه تحصیلی می توان به Principal Insured  اشاره کرد به این معنی که: به دانش آموزی تمام وقت گفته می شود که وارد کانادا شده است و اجازه و مجوز ثبت نام و تحصیل و تحقیق در مدارس و مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی و یا کالج، جهت تحصیل و یا تحقیق را دارد، به این شرط که کانادایی و یا شهروند کانادا نباشد، و از طرفی دیگر واجد شرایط اخذ کارت درمانی استانی و یا دولتی نباشد.

برای دانشجویان، بیمه دانشجویی و تحصیلی، خانواده دانشجو را (همسر و فرزندان)، به شرط پرداخت حق بیمه، مورد پوشش قرار می دهد.

از ویژگی های خوب این بیمه نامه، پوشش کلی تا سقف یک میلیون دلار و پرداخت ۱۰۰ درصد هزینه های فوق تا سقف تعیین شده و بدون مبلغ کسرشدنی Deductible  است، که با توجه به هزینه های سنگین بیمارستانی و جراحی،  در خصوص موارد اضطراری، تصادف، بیماری و یا حتی آزمایش و معاینه سالانه قابل پرداخت خواهد بود.

از موارد قابل پوشش بیمه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

پوشش جهت بیمارستان تا سقف۶۰ روز برای هر بیماری و یا تصادف در اتاق نیمه خصوصی

پوشش پزشک و درمان سرپایی

پوشش دارو تا سقف ۱۰.۰۰۰ دلار

پوشش دندانپزشکی

پوشش پرستار خصوصی تا ۶۰ روز به ازای هر بیماری و یا تصادف

پوشش وسایل پزشکی و بیمارستانی

پوشش ۱۴روزه فرصت مطالعاتی، خارج از استان و همچنین در امریکا

پوشش آمبولانس زمینی و هوایی در صورت نیاز

پوشش در صورت تصادف، قطع عضو، فوت و یا برگشت متوفا

پوشش دوران زایمان Maternity

پوشش بیمه در این بخش تا سقف ۱۰۰۰ دلار برای دوران بارداری و یا پوشش هزینه های عواقب و عوارض دوران بارداری را شامل می شود.

شایان ذکر است هزینه وضع حمل (زایمان) شامل نمی شود. در صورتی که شخص بیمه شده داوطلبانه موجب تعلیق و یا انقطاع بارداری شود، بیمه پوشش را شامل نخواهد شد.

بیمه در صورتی که فرد پس از خرید بیمه نامه باردار شود، پوشش دوران بارداری را شامل خواهد شد.

از دیگر پوشش های مهم و قابل توجه بیمه می توان به پوشش چشم پزشکی اشاره کرد. ((Eye Examinatio) در این صورت تا سقف ۱۰۰ دلار برای معاینه و آزمایش چشم توسط اپتومتریست چشم و یا متخصص چشم  (Ophthalmologist) پرداخت خواهد شد.

شایان ذکر است که بیمه شده می بایست بیمه نامه ای با حداقل ۱۸۰ روز خریداری نماید تا بتواند از پوشش فوق برخوردار شود.

پوشش دیگر بیمه استفاده از خدمات روانشناس (Psychologist) است که در این خصوص تا سقف ۵۰۰ دلار مورد پوشش بیمه است.

*مطالب این مقالات صرفن در جهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصین مربوطه نمی شود.

پرسش های خود را در زمینه  طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری  و بیمه های مختلف از طریق ایمیل news@insufin.com و یا با شماره تلفن ۰۰۱۱-۳۷۰-۹۰۵  تماس بگیرید.

شما علاقمندان رادیو می توانید شنونده برنامه رادیویی بیمه، سه شنبه در میان، از ساعت ۹ تا ۱۰ صبح از رادیو صدای ایران و نیز در هر لحظه با یک کلیک، بیننده برنامه های تلویزیونی ما از کانال  شبکه تلویزیونی شرکت بیمه  www.youtube.com/sherkatbimeh باشید.  با لایک کردن آدرس اینترنتی ما در فیس بوک https://www.facebook.com/Insufin  از آخرین فعالیت های شرکت ما مطلع شوید.

* محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو رسمی مشاوران متخصص بیمه و امور مالی کانادا به شماره ثبت: ۲۰۶۵۸۱۷ است.