در روز ١۴ فوریه جشن ۴٣مین سالگرد ١٩بهمن در شهر تورنتو (کانادا) برگزار شد. سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت) ـ  تورنتو این جشن را سازمان داده بود. در این جشن بهروز خلیق مسئول هیئت سیاسی ـ اجرائی سازمان، میگوئل فیگوئرا رهبر حزب کمونیست کانادا، آقای رضا مریدی وزیر پژوهش و نوآوری انتاریو و نماینده ایرانی تبار حزب لیبرال در پارلمان انتاریو، آقای حسن زرهی سردبیر نشریه شهروند، اعضاء و جمعی از دوستان سازمان حضور داشتند. جشن در محیطی شاد و دوستانه در دو قسمت سیاسی و هنری اجرا گردید.

در اول مراسم پس از اعلام برنامه به احترام رفقای جانباخته سیاهکل یک دقیقه سکوت اعلام شد. سپس پیام سازمان به مناسبت بزرگداشت ۴٣ مین سالگرد جنبش فدایی توسط رفیق شهرام خوانده شد. بعد از آن پیام های حزب دمکرات کردستان ایران، حزب کومله کردستان ایران و حزب توده ایران توسط نمایندگان آن ها قرائت گردید.

fadaeeian

آقای میگوئل فیگوئرا رهبر حزب کمونیست کانادا سخنرانی کوتاهی در مورد سیاست های دولت کانادا در مورد ایران داشت که بستن سفارت ایران در کانادا توسط دولت کانادا را محکوم کرد. او هم چنین بررسی کوتاهی از دولت روحانی و مذاکرات انرژی هسته ای و رفع خطر حمله نظامی داشت.

رفیق بهروز خلیق در سخنرانی خود به دلایل حمله به چپ ایران و به ویژه جریان فدائی پرداخت و روند تقویت جریان راست سیاسی و طبقاتی در طی سه دهه و نیم اخیر را توضیح داد. او گفت که در اوائل انقلاب چپ در صحنه سیاسی کشور قوی بود و بر روندهای سیاسی تاثیر می گذاشت. در حالی که راست با سرنگونی رژیم شاه تضعیف شده بود و جریان راست سنتی هم در موضع ضعف قرار داشت، اما با سرکوب وسیع جریان های چپ توسط حکومت ایران و با رانده شدن چپ مذهبی از ساختار قدرت بعد از پایان یافتن جنگ ایران ـ عراق، جریان راست تقویت شد و در دهه ٧٠ دو جریان راست مصلحت گرا و راست افراطی پدید آمد. هر سه جریان راست در ستیز با چپ هستند. در عین حال ما شاهد شکل گیری جریان راست مدرن در بین روزنامه نگاران، دانشگاهیان، بخشی از فعالان سیاسی و مدنی هستیم که به لیبرالیسم اقتصادی و سیاسی باور دارند، ولی می خواهند هویت خود را در ستیز با چپ تعریف کنند. حملات به چپ و جنبش فدائی در برخی نشریات از جانب این دسته صورت می گیرد.

بهروز خلیق در پاسخ به سئوالات دوستان و رفقای شرکت کننده در جشن به مسائل سیاسی روز و سیاست های دولت روحانی پرداخت.

در بخش هنری جشن خانم گلاویژ با همراهی سنتور آقای قیدرپور چند سرود و ترانه اجرا کرد. سپس از شرکت کنندگان با شام و نوشیدنی پذیرایی گردید. بعد از صرف شام آقای مریدی نماینده پارلمان سخنانی در مورد اتحاد نیروهای اپوزیسیون ایراد نمود.

سپس آقای گیرشا خواننده ارمنی شناخته شده و خوش صدای شهر تورنتو چندین ترانه شاد اجرا کردند که با رقص و پایکوبی شرکت کنندگان  همراه بود. مراسم با آهنگ های شاد کردی خانم گلاویز پایان گرفت.

جشن تورنتو با استقبال دوستان و هواداران سازمان همراه بود.

سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت) ـ  تورنتو