سپیده قلیان فعال مدنی به علت همراهی با اعتراضات کارگران هفت‌تپه روز یکشنبه۲۷آبانماه در اتوبوس کارگران توسط نیروهای یگان ویژه به همراه نمایندگان کارگران از جمله اسماعیل بخشی  دستگیر و پس از یک روز نگهداری در بازداشتگاه موقت در شوش، توسط اطلاعات سپاه به اهواز منتقل می شود. ‏پس از گذشت دو روز، دوازده تن از نمایندگان کارگران هفت‌تپه آزاد می‌شوند اما آقایان فاضلی، خنیفر، و مسلم آرمند به همراه اسماعیل بخشی و سپیده قلیان همچنان در بازداشت و تحت نظارت و بازجویی نگه‌ داشته می‌شوند.

 

 

 

‏با وجود استمرار تجمعات و اعتراضات کارگران  هفت‌تپه به بازداشت نمایندگان خود و تداوم حضور کارگران در خیابان‌، مسئولان پرونده وعده‌ی آزادی این پنج نفر در روز چهارشنبه را به کارگران و خانواده‌ها می‌دهند اما کارگران هفت تپه در روز چهارشنبه با کارشکنی مسئولان مواجه می‌شوند.

‏پیگیری و حضورِ کارگران و خانواده‌ها مقابل دادسرا در روز پنج‌شنبه یکم آذر ماه منجر به آزادی سه تن دیگر از نمایندگان یعنی آقایان فاضلی، خنیفر و آرمند می‌شود اما همچنان از وضعیت اسماعیل‌ بخشی و سپیده قلیان فعال مدنی خبری در دست نیست.

‏تداوم بازداشت غیرقانونی این دو فعال، به خاطر حضور در اعتراضات مسالمت آمیز و مطالبات برحقشان، نمونه‌ی بارزِ سرکوب و آزار فعالان است.

سپیده ‌قلیان تنها به خاطر همراهی با کارگرانِ جان به لب رسیده ‌ی هفت‌تپه، روز یکشنبه به صورت غیرقانونی بازداشت و منزل وی در روز دوشنبه توسط اطلاعات تفتیش شده و وسایل شخصی وی ضبط شده است. در این مدت تنها یک تماس کوتاه با خانواده‌ داشته و نزدیکان وی از وضعیت سلامتی وی نگرانند.