Mohammad-Rahimian

اگر قرار باشد بیمه ای بگیریم بهتر است به چه مواردی توجه کنیم؟ آیا می توانیم آن را مانند بسیاری از خریدهایمان به صورت اینترنتی انجام دهیم؟ و با یک تلفن در عرض چند دقیقه آن را داشته باشیم ؟ البته که می توانیم!  واقعیت این است که در دنیای امروز همه چیز به همین راحتی به نظر می رسد. ما می توانیم هر آنچه لازم داریم را حتا هزاران کیلومتر دورتر، به راحتی خریداری کرده و به آن دسترسی داشته باشیم. قابل توجه این که تمامی سرویس های انواع بیمه را نمی توان از طریق اینترنت تهیه کرد و این چیزی نیست جز به دلیل نوع بیمه مانند بیمه هایی که شواهد و آزمایش و سند برای تهیه آن نیاز است، نظیر بیمه عمر، بیماریهای سخت، ناتوانی جسمی و از کارافتادگی.

تبلیغات نیز کمک می کند تا بتوانیم در انتخاب آنچه می خواهیم با دید بازتری تصمیم بگیریم. بیمه هم از این موارد مستثنا نیست، تبلیغات زیادی در زمینه های گوناگون صنعت بیمه ساخته و منتشر می شود و سعی می کند مشکلات نداشتن آن را به اشکال گوناگون به همگان بشناسد.

 اما آیا همه کسانی که فروشنده بیمه هستند دقت کافی در عرضه آنچه واقعا مورد نیاز فرد است دارند؟ آیا صرفن تبلیغ، می تواند نشان دهنده توانایی و تسلط فرد در موردی که ادعا می کند باشد؟

به مکانی که قدم می گذاریم احتمال روبرو شدن با انواع بیماری ها، هوای آلوده، استرس و تصادفات رانندگی یکی از موارد بسیار معمول قلمداد می شود. بی شک هیچ یک از ما خود را برای هزینه های سنگین درمان در ایران آماده نکرده ایم و نکته دیگر این که هنوز خیلی ها فکر می کنند که اشخاص فقط در سفر به اروپا و امریکا نیازمند خرید بیمه مسافرتی هستند و این بیمه شامل سفرشان به ایران نمی شود در حالی که بدون بیمه سفر کردن به هر مکانی، قرار گرفتن در وضعیتی نامشخص و بی اعتبار است. بیمه های مسافرتی، جهت پوشش هزینه های پزشکی که به صورت پیشامدهای تصادفی و یا اضطراری و مریضی است برقرار شده است و توصیه می شود ضمن توجه به مقدار پوشش، به پوشش طول زمان نیز توجه داشته باشید، چرا که به کرات دیده شده که شخص متقاضی بیمه، جهت صرفه جویی از حداقل مقدار پوشش استفاده کرده و در طول بیمه نامه دچار کمبود مقدار پوشش شده است و یا اینکه با وجود اطلاع از طول مدت اقامتش، از طول زمان کوتاه تری استفاده می کند. این امر گاهی موجب می شود فرد بیمه شده قادر نباشد به لحاظ مطالبه (Claim) مجدد بیمه را تمدید نماید. از نکات قابل توجه در بیمه مسافرتی، پوشش هایی نظیر فیزیوتراپیست، کایروپراکتور و دکتر مربوط به استخوان است که شرکت های بیمه پرداخت می کنند. مورد مهم دیگر پوشش جهت پرستار خصوصی و همچنین پوشش دارو است.  از طرف دیگر در یک پرواز، دلایل زیادی برای بیمه مسافر وجود دارد از جمله گم شدن چمدان، دیر رسیدن به پرواز، بیماری و یا حوادث طبیعی پیش بینی نشده که پرواز را کنسل می کند. هر یک از موارد ذکر شده می تواند خسارت زیادی به مسافر وارد کند.  ممکن است برای شما این سئوالات پیش بیاید مانند: شرکت های بیمه چه چیزهایی را پوشش می دهند و یا چه چیزهایی را پوشش نمی دهند؟

 آیا برای اخذ بیمه شرایط سنی وجود دارد؟ و آیا می توان با یک بیمه مسافرتی، چندین مسافرت داشت؟ شما می توانید برای دریافت اطلاعات کامل در این زمینه با ما تماس بگیرید.

 توصیه ما به شما این است، هرگز بدون بیمه به سفر نروید که حادثه، لحظه و مکان و سن نمی شناسد.

بیمه های مسافرتی از جمله بیمه هایی است که امروزه برای اکثر افراد جا افتاده و موارد استفاده از آن بسیار زیاد است. زمانی که شخصی به موارد اضطراری مانند تصادفات و یا بیماری برخورد کرده و با استفاده از بیمه اش می تواند از بروز مشکلات مالی جلوگیری کند، به ما در شرکت بیمه، احساسی لبریز از خرسندی از درستی کاری که انجام می دهیم دست می دهد.

هنوز راه درازی در پیش است و ما مانند هر سال باز هم با شوق در این مسیر قدم بر می داریم. امید که بتوانیم شادی و اطمینان را در سال جدید به یکدیگر هدیه دهیم. همراهی شما مانند همیشه موجب افتخار ماست.

*مطالب این مقالات صرفن در جهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصین مربوطه نمی شود.

پرسش های خود را در زمینه  طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری  و بیمه های مختلف از طریق ایمیل news@insufin.com با ما در میان بگذارید.

*محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو رسمی انجمن Advocis  به شماره ثبت: ۲۰۶۵۸۱۷ مشاورین متخصص بیمه و امور مالی کانادا است.

www.insufin.com

                     www.youtube.com/sherkatbimeh