Mohammad-Rahimian

آنها که گذشته های دور را به یاد دارند و در دنیای کتاب های تاریخی گذری دارند می توانند چهره ی زشت بسیاری از بیماری های عفونی را که در گذشته جولان می دادند به خاطر آورند، طاعون، وبا، آنفلوانزا و بسیاری دیگر از بیماری ها قاتلان بشر محسوب می شدند که به هر جا که راه پیدا می کردند سبب کشتاری هولناک می شدند. همیشه مادران از ابتلای فرزندانشان به بیماری هایی مانند سرخک، آبله، سرخجه، سیاه سرفه، دیفتری و….هراس داشتند. یا شاید تجربه منع بازی با یکی از دوستانتان را در دوران کودکی داشته اید که مبادا دچار بیماری شوید!

در دهه های اخیر بسیاری از این بیماری ها حذف شده اند که مرهون افزایش تلاش های بهداشتی و اطلاعات پزشکی بشر می باشد و آب پاک و واکسن ها دو دلیل اصلی حذف بسیاری از این بیماری ها بوده است. اکنون برای بسیاری از افراد و حتی پزشکان، چهره ی این بیماری ها ناشناس است و دستیاران پزشکی و عفونی ممکن است حتی در طی دوران آموزش خود با یکی از این موارد هم روبرو نشوند و تنها در کتاب های مرجع خود با آن آشنایی پیدا کنند. به دلیل روبرو نشدن با این بیماری ها، بسیاری از افراد تصور می کنند که ایمونیزاسیون دیگر ضرورتی ندارد، اما غافل از اینکه حذف بیماری و ریشه کن شدن برخی عوامل عفونی به دلیل ماهیت جان سخت آنها متصور نیست و امکان ندارد و ممکن است در جایی در طبیعت پنهان شده و در موقع مناسب حمله ی خود را آغاز نمایند. ویروس آبله از دنیا ریشه کن شده است، اما بیماری ای مانند کزاز به دلیل عدم امکان از بین بردن باکتری جان سخت آن که همیشه در خاک حضور دارد، علیرغم کنترل با واکسن، به راحتی افراد در معرض خطر را مبتلا می کند.

متاسفانه در طی هفته های گذشته، خبرها از جولان سرخک در کانادا حکایت می کنند. بعد از تعطیلات مارچ و بازگشت دانش آموزان به مدرسه، اولین افراد مبتلا به سرخک در مدرسه ای در Frazer valley ایالت بریتیش کلمبیا شناسایی شدند که به دلیل قدرت بالای انتشار ویروس سرخک، تعداد بسیاری از دانش آموزان به آن مبتلا شده و بیماری در منطقه گسترده شده است. تعداد زیادی از دانش آموزان این مدرسه به دلیل اعتقادات مذهبی از برنامه های ایمونیزاسیون همگانی پیروی نکرده اند و مدرسه توسط مسئولان بهداشتی تعطیل شده است. در اتاوا نیز در هفته ی گذشته شیوع این بیماری تایید شده است. توصیه می شود در صورت مشاهده ی علایم، بیمار باید حدود ۲۱ روز ایزوله شود. به نظر می رسد که این بیماری این بار نیز همسفر مسافران از کشورهای دیگر بوده است.

جهت امنیت خود و عزیزانمان، با کمترین هزینه در این مسیر، که همانا تهیه بیمه، نظیر بیمه های تکمیلی سلامتی، مراقبت های ویژه و بیمه بیماری های حاد، راهکاری مناسب در این خصوص است برای امروز و فردایمان برنامه ریزی کنیم.

با همکاری مشاور علمی، پزشکی شرکت بیمهInsufin خانم دکتر واحدی (ایمونولوژیست)

*مطالب این مقالات صرفن در جهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصین مربوطه نمی شود.

پرسش های خود را در زمینه  طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری  و بیمه های مختلف از طریق ایمیل news@insufin.com با ما در میان بگذارید .

*محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو رسمی انجمن    Advocis  به شماره ثبت: ۲۰۶۵۸۱۷ مشاورین متخصص بیمه و امور مالی کانادا است.

www.insufin.com

www.youtube.com/sherkatbimeh