از خوانندگان

 

طی روزهای پنجشنبه و جمعه ١٠ و ١١ آوریل مستر کلاس و کنسرت هنرمند بزرگ موسیقی ایران استاد حسین علیزاده در شهر تورنتو به همت آکادمی موسیقی سرو برگزار شد.

شاهین فیاض و مهین مهاجر میزبانان استاد علیزاده در آکادمی سرو

شاهین فیاض و مهین مهاجر میزبانان استاد علیزاده در آکادمی سرو

اتفاقی که علاقمندان به موسیقی بخصوص نوازندگان تار و سه تار این شهر  را بسیار خوشحال نمود و در این جا لازم می دانم از دوستان برگزار کننده این مراسم بخصوص آقای شاهین فیاض که با تلاش بسیار برای هر چه بهتر اجرا شدن این دو روز زحمات بسیاری  کشیدند تشکر ویژه ای داشته باشم.

مستر کلاس استاد در روز پنجشنبه در سه نوبت برگزار شد که این جانب برای اولین بار در چنین کلاسی خدمت استاد رسیدم که این حضور باعث شد تا من  درک عمیق تر و آشنایی بیشتری از توانایی های این استاد بزرگ پیدا کنم.

بی شک حسین علیزاده یکی از تاثیرگذارترین افراد در تاریخ موسیقی ایران می باشد که با فعالیت بسیار در اکثر زمینه ها تحولات بسیاری به وجود آورده است.

اما کنسرت روز جمعه در دو بخش اجرا شد که  قسمت اول شامل دو نوازی سه تار و تمبک بود که در دستگاه بیات ترک و به همانند سالهای گذشته به همراهی تنبک نواز چیره دست پژمان حدادی اجرا گردید.

قسمت دوم برنامه یک سورپرایز برای شنوندگان حاضر در سالن داشت و آن حضور نوزانده توانای تنبک  پدرام خاورزمینی که به تازگی به شهر تورنتو مهاجرت کرده اند بر  روی سن بود که فضای دیگری در اجرا به وجود آورد.

بنده به شخصه به یاد نمی آورم که استاد علیزاده با دو نوازنده تمبک به روی سن رفته باشند و از این اتفاق می توان به عنوان یک نوآوری یاد نمود که شنوندگان حاضر در سالن را بسیار به وجد آورد.

شنوندگان هنر دوستی که با توجه و علاقه بسیار به هنرنمایی اساتید گوش سپردند که علیزاده قبل از شروع قسمت دوم به حس خوب و انرژی مثبتی که از این جمع دریافت نموده بود اشاره کرد که به نظر بسیاری از هنرمندان این نکته یکی از مهمترین فاکتورهای لازم برای اجرای موافق می باشد.

در این قسمت استاد به هنرنمایی در دستگاه راست پنجگاه پرداخت که به نظر حقیر گفت و گوی زیبایی که بین این سه هنرمند به وجود آمد نشان از شعور و درک بالای این عزیزان از هنر و موسیقی داشت.

با تشکر از همه دوستانی که برای این اتفاق خوب زحمت کشیدند و با امید به تکرار شدن بیشتر این اتفاقات.

١۵ آوریل ٢٠١۴