شهروند علی شریفیان: روز سه شنبه تیم هوداک، رهبر حزب محافظه کاران پیشروی انتاریو در گفت وگویی اختصاصی با خبرگزاری کانادا شرکت کرد. او در این مصاحبه گفته است در کبک فیلیپ کویارد در حالی که حزب رقیبش (حزب کبکی ها) از استقلال کبک و رفراندم در مبارزات انتخاباتی شان سخن می گفتند از همین نقطه ضعف استفاده کرد، پشتیبانی مردم را با صحبت کردن درباره ایجاد اشتغال و بهبود اقتصادی به دست آورد و آنها (حزب کبکی ها)  را شکست سختی داد.

هوداک به خبرگزاری کانادا گفته است: «پیروزی لیبرال ها در کبک به معنی پیروزی ما در انتاریوست. چرا که در انتاریو هم چه در شهرهای کوچک و چه شهرهای بزرگ برای مردم مسئله عمده مسئله کار و اوضاع اقتصادی است.

hudak

او خاطرنشان کرده این خیلی خوب است که ما برنامه های رفاهی بیشتری برای سالمندان و کودکان انتاریو طرح ریخته و اجرا کنیم، اما برای انجام این کار و رسیدن به چنین هدف هایی باید پول داشت تا بشود مخارج و هزینه های چنین برنامه های رفاهی  را پرداخت کرد. رهبر حزب محافظه کاران پیشروی انتاریو یادآور شده که ما با شعار «ایجاد کار و بهبود اقتصادی» در مبارزات انتخاباتی شرکت می کنیم و می دانیم این مسائل، مسائلی است که مردم انتاریو به آنها فکر می کنند. هوداک همچنین گفته است حزب تحت رهبری اش اگر به حکومت برسد، حداقل دستمزد را ثابت نگاه خواهد داشت تا با صرفه جویی کسری بودجه ۱۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلاری انتاریو رفع و بودجه استان به توازن برسد.

بر اساس گزارش رسانه ها این حزب هم اکنون مدتی است که آماده انتخابات شده است. از ۱۰۷ حوزه انتخاباتی انتاریو کاندیداهای ۹۹ حوزه حزب محافظه کاران پیشرو معلوم شده و عملا مبارزات انتخاباتی خود را در این حوزه ها برنامه ریزی کرده اند. اگر حزب لیبرال انتاریو که دارای قدرت دولت اقلیت در این استان است نتواند لایحه بودجه اش را روز اول ماه مه با کمک دوباره نمایندگان ان دی پی به تصویب برساند، مردم انتاریو به زودی پای صندوق های رای خواهند رفت.