شهروند علی شریفیان: خانم اولیویا چاو و خانم استینز، دو کاندیدای متشخص مقام شهرداری تورنتو روز سه شنبه این هفته در دو جلسه جداگانه طرح های خود را برای حل مشکلات رفت و آمد تورنتو و رفت و آمد آسانتر مردم بویژه در ساعات شلوغ بامداد و غروب ارائه کردند.

خانم چاو که در یکی از اتاق های بازرگانی منطقه ای سخنرانی می کرد گفت شصت درصد کسانی که از وسائل عمومی استفاده می کنند در رفت و آمد خود سوار یک اتوبوس هم می شوند، اما آنقدر تعداد مسافران زیاد است که مردم باید مثل ساردین به هم بچسبند. من در شروع کارم از همان سال اول، با سالانه ۱۵ میلیون دلار حدود ۱۰ درصد بر تعداد اتوبوس ها در ساعات شلوغ رفت و آمد اضافه می کنم. این راه حل کوتاه مدت و از اولویت من در برنامه هایم برای حل مشکلات رفت و آمد تورنتوست. برای اتصال اسکاربورو به سیستم حمل و نقل مترو تورنتو هم یک خط آهن روی زمین احداث می کنم. این طرح میان مدت من است.

خانم چاو تاکید کرد که من یک میلیارد دلار هزینه نمی کنم که از اسکاربورو به مرکز شهر ساب وی بزنم. این کار طرحی است که راب فورد و جان توری دارند.

Olivia_Chow

از سوی دیگر خانم کارن استینز در نشستی به خبرنگاران گفت تعدادی از کاندیداها با طرح هایی که استفاده از اتوبوس است، مشکلی از گره کور رفت و آمد راحت برای مردم تورنتو حل نخواهند کرد و تنها به مشکلات دامن زده و حل آنها را به تاخیر می اندازند. من طرحم احداث به اصطلاح Downtown Relief Line  است که درباره آن خیلی صحبت شده و می شود. احداث این خط از بار استفاده از ساب وی های مرکز شهر به مقدار زیادی کم خواهد کرد و در کل مترو تورنتو رفت و آمد را برای همه مسافران راحت می کند. خانم استینز خاطرنشان کرد اجرای این طرح احتیاج به سرمایه گذاری و بودجه دارد که تامین آن از منابع موجود ممکن و عملی است و آن منابع را هم معرفی کرد.

با اینکه تا ماه اکتبر، زمان برگزاری انتخابات شهری بیشتر از شش ماه مانده، اما آن طور که سایت شهرداری تورنتو نشان می دهد تاکنون حدود ۵۰ نفر کاندیدای مقام شهرداری بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر کانادا شده اند.