Farhad-Farsadi-n

دو حزب “لیبرال” و “ان-دی-پی” در سال گذشته در مقابل حزب “محافظه کار” کانادا ائتلاف کردند تا توانستند بودجه سال ۲۰۱۳ را به تصویب برسانند. جالب است بدانید که در این میان اصولی مطرح بود که شرط بقای ائتلاف مطرح میشد و وزن بیمه در این میان بسیار بالا بود. کاهش حق بیمه اتومبیل- رسیدگی به وضعیت صندوق های بازنشستگی و ترمیم موقعیت صندوق حمایتی بازنشستگان -خردسالان و کودکان در اولویت بود.
از آنجا که محدودیت هایی باعث شد که همه قول و قرارها تحقق نیابد، لذا در انتاریو قرار است در روز ۱۲ جون رای گیری شود تا سرنوشت این ۳ حزب در رابطه با امور سیاسی بهتر روشن شود. اجازه می خواهد رئوس مطالبی که در رابطه با بودجه سال ۲۰۱۴ به بیمه ربط مستقیم دارد را به نظر شما خوانندگان محترم برساند:
۱-موسسه دولتی فیسکو که ناظر بر عملکرد موسسات مالی و پولی کانادا است وظیفه دارد تا در تحقق حمایت از مصرف کننده (خریدار بیمه) تمامی تلاش خود را انجام دهد تا حقی از بیمه گذار ضایع نشود. در این راه فقط موسسات بیمه ای که قبلا از فیسکو اجازه فعالیت گرفتند مجاز هستند به مصرف کنندگان کالای بیمه ای و مالی ارایه کنند و بانکها رأساً قادر نیستند به فروش بیمه اموال و اشیاء بپردازند مگر اینکه موسسه بیمه ای خود را تاسیس و ثبت کرده باشند. این محدودیت برای موسسات مالی کردیت یونیون ها هم به سختی دنبال می شود. این موسسات عملکردشان مشابه صندوق های گروهی سندیکایی است و قادرند فقط به اعضاء خود بیمه بفروشند از این رو ارایه بیمه به کل جامعه برایشان منع شده است.
۲-تقویت بخش ذخایر و پشتوانه اندوخته های شرکتهای بیمه و مالی: در جهت حمایت از مصرف کننده دولت نظارت بسیار دقیقی را بر روی ذخایر و اندوخته های مالی و پولی شرکت های بیمه دارد تا با این روش بهتر بتواند جلوی تقلبات بیمه ای و ورشکستگی این موسسات را بگیرد. در حال حاضر مشارکتی بین موسسات مالی انتاریو و بریتیش کلمبیا شده تا در صورت فجایع طبیعی بتوانند از محل صندوق های یکدیگر جبران خسارت نمایند.
۳-شفاف سازی در نقل و انتقال مالی و پولی: یکی از مهمترین کنترلها در جهت شستشوی پول و عملیات ضد تروریستی است که از چند سال پیش بسیار مد نظر دولتها قرار گرفته است در این راه هر نقل و انتقالی که بیشتر از ۱۰ هزار دلار باشد ردگیری شده و در زمان مقتضی طرف های درگیر پرس و جو خواهند شد.
۴- اضافه نمودن سیل به پوشش بیمه منازل مسکونی: برای ایجاد و تامین موارد آموزشی و زیر بنایی دولت کانادا در نظر دارد با اختصاص ۱۱.۴ میلیون دلار به بودجه امسال خطر سیل را به کل بیمه نامه های موجود اضافه نماید در ضمن پوشش زلزله را هم برای مناطق زلزله خیز کامل نموده تا در صورت تحقق خطر بخشی از خسارات از محل شرکت های بیمه کانادایی و مابقی از سهم بیمه اتکایی شرکت های آمریکایی و اروپایی تامین شود.
در خاتمه مقاله اجازه می خواهد به رئوس مطالبی که دولت انتاریو قرار است در بودجه امسال به آن توجه شود بپردازد:
– با صرف هزینه ای معادل ۱۲.۵ میلیارد دلار نسبت به ترمیم صندوق های حمایتی بیمه اقدام شود.
– درصد مالیات برای گروه پردرآمد که بالای ۱۵۰ هزار دلار در سال دریافت می کنند افزایش یابد.
– به صندوق های حمایتی برای بازنشستگان و کودکان در بودجه امسال توجه ویژه شده تا در صورت نیاز ترمیم و درصد های پرداختی افزایش یابد.

* فرهاد فرسادی بروکر خبره و رسمی کانادا با سابقه تدریس بیمه در دانشگاه ها است.
farsadi@insurefar.com