آشتی با حیوانات

از مطلب پیشین دوستداران وفا، قرار گذاشتیم که گاه از این صفحه برای انتشار بخش هایی از کتاب “شما حیوانات را دوست دارید، خب که چی‌؟” نوشته ی “زو ویل”(Zoe Weil) با ترجمه “فاطمه معتمدی” استفاده کنیم. این هم دو مین بخش این کتاب. برای اطلاعات بیشتر درباره کتاب به سایت شهروند مراجعه کنید.

به تیم عملیاتی کمک به حیوانات بپیوندید
کمک کردن به حیوانات شادى‏ آور و مفرح است، اما به کمى تلاش نیاز دارد. معمولاً اگر چند نفر از دوستانتان در این کار به شما کمک کنند، کمک‏ کردن به حیوانات آسان‏تر مى‏شود. ممکن است شانس بیاورید و نزدیک‏ترین دوستتان هم دلش بخواهد به حیوانات کمک کند. با این حال ممکن است باز مجبور شوید براى این کار از این و آن کمک بگیرید. خبر خوب این است که در سرتاسر دنیا بچه‏هایى مثل شما وجود دارند که مى‏خواهند به حیوانات کمک کنند.
در این کتاب صدها فعالیت و پیشنهاد وجود دارد که به شما کمک کند تا به حیوانات کمک کنید. بعضى از آنها آسان و بعضى کمى سخت‏ هستند. بهترین کار این است که فعالیت‏هایى را انتخاب کنید که به نظرتان خوب و مناسب مى‏ رسد. اگر تنها چند تا از کارهایى که در این کتاب گفته شده انجام دهید، زندگى تعداد زیادى از حیوانات را نجات داده ‏اید.
اگر مشغول کمک کردن به حیوانات شوید، طولى نمى‏کشد که به کسان دیگرى بر مى‏خورید که میل دارند عضو تیم عملیات کودکان دوستدار حیوانات شوند.

vafa

خُرخُرها، واق واق‏ها (هاپ هاپ‏ها)، لیس‏ها و محبت‏ها
فکر مى‏کنم بهتر است کمک کردن به حیوانات را با حیواناتى که دوستان ما هستند مثل سگ‏، گربه‏، خرگوش‏ و خوکچه‏ هندى شروع کنیم، چون آنها حیواناتى هستند که ما از قبل آنها را مى‏شناسیم و دوستشان داریم. براى کمک کردن به آنها کارهاى زیادى مى‏توانیم انجام دهیم.
حیوانات مى‏ توانند دوستان واقعاً خوبى باشند. گاهى حتى مى ‏توانند بهترین دوستان ما باشند. انسان‏ها هم مى‏ توانند دوستان واقعاً خوبى براى حیوانات باشند. اگرچه که بعضى اوقات این‏طور نیست. اگر مى‏ خواهید دوست خوبى براى حیوانات باشید، کافى است همت کنید و به نجات زندگى‏ ها بروید!

براى حیوان، سرپرستى مسئول باش
به خانه آوردن یک حیوان، شبیه به خانه آوردن یک تلویزیون نو نیست. اگر تو واقعاً عصبانى شوی و تلویزیون جدید را درب و داغان کنی، پدر و مادرت ممکن است با فرستادنت به اتاق براى مدتى بخواهند تو را متوجه کار اشتباهت بکنند. تو ممکنه از این رفتار ناراحت بشی و حال بدی بهت دست بده، اما تلویزیون، چنین حسى نداره و هر قدر هم که تو به آن آسیب رسانده و خرابش کرده باشی نمى‏تواند چیزى احساس کند.
حیوانات خیلى شبیه آدم‏ها هستند. اگر تو واقعاً عصبانى شوی و سگ ات را بزنی، ممکن است صدمه بخوره و حتماً غمگین مى‏شه و مى‏ترسه. اگر یادت بره به گربه ‏تان غذا بدهی، حتماً گرسنه ‏اش مى‏شه، و اگر به جاى تمیز کردن قفس خوکچه هندى ا‏ت به بازى بیس‏بال بری او از دست تو دلخور میشه و فکر میکنه که چقدر بدبخته که مجبوره با کثافت های محل زندگیش سر کنه.
حیوانات به غذا، آب، جاى گرم و خشک براى زندگى کردن، ورزش، مراقبت دامپزشک و میزان زیادى محبت نیاز دارند!
مردمى که حیوانات را به خانه خود مى ‏آورند، مسئول آنها هستند، درست مثل پدر و مادر که مسئول فرزندانشان هستند.

* دوستداران وفا، گروهی هستند در تورنتو متشکل از حامیان و داوطلبان “پناهگاه حیوانات وفا” که در ایران (هشتگرد ـ جاده قزوین)، نگهداری از سگ های بی سرپناه را برعهده دارد.
Facebook: Friends of Vafa Animal Shelter
www.cal.ir