۱۳ Moznebi-Hسال از صدور فرمان ۸ ماده‌ای رهبر معظم انقلاب در مبارزه با مفاسد اقتصادی می‌گذرد. پاسخ مسئولین و نخبگان به مطالبه معظم‌له چه بوده است؟
– بیلاخ!
***
کافی‌شاپ ها، قلیان‌سراها و مراکز تفریحی محل ارتباط دختران و پسران شده و ایمان جوانان در آتش قلیانها دود می‌شود و به هوا می رود.
– اخوی بشاش به ایمانی که با آتش قلیان دود شود!
***
هنوز فصل گرما از راه نرسیده با مشکل بزرگی دست به گریبان شده ایم. به اداره آب هم زنگ زده ایم گفتند کاری از دست ما ساخته نیست. ترا به خدا بنویسید شاید گوش شنوایی باشد. آقا ما آبمان نمی آید چه کنیم؟
– خطبه های دشمن شکن احمد خاتمی و علم الهدی را گوش کنید مشکل تان برطرف خواهد شد.
***
آقا از طرف من این پیام را به دلواپسان بدهید که تجمعی برگزار کنند جهت گرفتن مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد دلار خسارت جنگ تحمیلی عراق، چون کشور کویت گرفت.
– اخوی شما بیایید و واسطه بشوید و به برادران دلواپس اطمینان بدهید که یکهزارم این مبلغ را می توان پس گرفت، آنان تا آخر عمر دلواپس این قضیه خواهند بود.
***
چرا پروژه فاضلاب کلانشهرها متوقف شده؟ می خواستم بدانم پولهایی که باید صرف پروژه فاضلاب شهری شود کجا رفته؟
– صرف پروژه فاضلاب نماز جمعه و جمالات شده!
***
کیهان هر روز از جنگ جمهوری اسلامی و رهبر عظیم الشان نظام با آمریکا و غرب سخن می گوید. یعنی با این حساب مقام رهبری سالی ۳۶۵ جنگ با غرب انجام می دهد!
– احتمالا کیهان دشنام های مقام شامخ ولایت به آمریکا و پرت کردن دمپایی به سمت دشمن خیالی توسط مقام عظما را جنگ حساب می کند تا آقا را سرکیسه کند. می گویند معلمی سر کلاس می گفت ناپلئون سالی ۳۸۰ جنگ انجام می داد. شاگردی گفت لابد بگو مگوهایش با ژوزفین را جنگ حساب کرده اید!
***
به مجسمه بلاهت جناب جان برد وزیر خارجه کانادا بفرمایید ما را به خیر تو امیدی نیست شر مرسان!
– دوست عزیز شاید سخنان صد من یک غاز جان برد برای شما شر باشد اما برای آنهایی که می خواهند سوار بر موشک هدایت شونده، هدایت شوند همه اش خیرات است.
***
در راستای اجرای دستورات مقام معظم رهبری جهت افزایش جمعیت با زیدی در یکی از پارکهای تهران مشغول انجام فریضه الهی الفیه شلفیه بودیم که مورد بازخواست ماموران امر به معروف و نهی از منکر قرارگرفتیم که خوشبختانه نیروی های انتظامی به دادمان رسیدند و ناهیان امر به معروف را به جرم دهن کجی به فرامین مقام شامخ ولایت دستگیر و به ما دستور دادند به کارمان ادامه بدهیم. و چون قوه باه به دلیل ترس و اضطراب از کار افتاده بود از مرکز ناجا و بیت رهبری فوری چند بسته وایاگرا فرستادند که مشکل با تلاش این عزیزان رفع شد. می خواستم بدینوسیله از نیروی های انتظامی و خصوصا مقام عظما به خاطر حل مشکل خانه خالی اینجانب عمیقا سپاسگزاری نمایم.
***
اخیرا در برنامه های چیستان شبکه های سیمای جمهوری اسلامی مجری های مرد برنامه، دختران و بانوان شرکت کننده در مسابقه را با اسم کوچک مورد خطاب قرار می‌دهند. این شیوه برقراری ارتباط خلاف شئونات اسلامی در راستای چه سیاستی است؟
– در راستای ابلاغیه ۱۴ ماده‌ای مقام ولایت برای افزایش جمعیت.
***
محمدعلی آسودی، معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه گفته است که رفتار مردم مقابل خامنه‌ای آزمونی الهی است، احتمالا اگر آقا بیشتر سکه یه پول شود در نماز جمعه و جمالات خواهند گفت، خدا شریک مقام رهبری در آسمان است و هرکس با خدا کار دارد باید دمِ آقا را ببیند.
ـ عرض به حضور شما می گویند روزی خداوند به صورت فرشته ای درآمد و وارد کلیسای سنت پطر واتیکان شد ولی هیچکس اعتنایی به او نکرد. هرچه گفت من خداوند هستم، کسی محلی نگذاشت. آخر سر کشیشی پرسید این تازه وارد کیست؟ خداوند جواب داد من پدر عیسی هستم. آنوقت بود که کشیش ها خدا را تحویل گرفتند.
***
چرا مردم باید برای دریافت محصولات ایران خودرو ۲۲ ماه ثبت نام کنند در حالی که این محصولات در دست دلالان خودرو به وفور یافت شود؟
ـ چون دلالان آتش بیاران وافور مدیران اند.
***
چرا پله برقی پلِ هوایی بزرگراه شهید حقانی جهان کودک سابق روبروی ایستگاه متروی میرداماد همیشه خاموش است.
ـ به خاطر صرفه جویی در مصرف برق!
***
گزافه نیست اگر گفته شود که خبائثی همچون جنتی و احمد خاتمی و علم الهدی و گروهبان گارسیا فیروزآبادی را رهبر برای چنین روزهایی فربه کرده است.
ـ یحتمل که حق با شما باشد. به قول سیف فرغانی شاعر معاصر سعدی: هیچکس را نماند آسایش/ تا چنین ناکسان کسان تو اند/ همچو سگ قصد نان ما دارند/ گرگهایی که گرد خوان تواند/ یا چو سگ پای آدمی گیرند/ همچو سگ سر بر آستان تو اند
***
دکتر عزیز الله کمال زاده مشاور تغذیه برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد گفته که متوسط قد کودکان ایرانی در ۱۵ سال گذشته چهار سانتیمتر نسبت به مدت مشابه قبل آن کوتاهتر شده، چرا؟
ـ چون زبان رهبران نظام چهل گز درازتر شده!
***
علیرضا عابدین‌زاده، رئیس اداره ثبت احوال فردوس در استان خراسان جنوبی گفت که در صورت ادامه رشد جمعیت فعلی تا ۳۰سال آینده از عمه خبری نخواهد بود. این سخن باعث نگرانی ایرانی ها شده چون اگر عمه نباشد معلوم نیست در آینده چه کسی باید مورد عنایت ایرانیان قرار بگیرد؟
ـ خدا روزی رسان است دوست عزیز. حتم بدانید ایرانی ها قبل از انقراض نسل عمه، جایگزینی برایش پیدا خواهند کرد.

* اسد مذنبی طنزنویس و از همکاران تحریریه شهروند است. مطالب طنز او علاوه بر شهروند، در سایت های گوناگون اینترنتی نیز منتشر می شود. اسد مذنبی تاکنون دو کتاب طنز منتشر کرده است.
tanzasad@gmail.com