شهروند- علی شریفیان: تیم فوتبال مردان کانادا بعد از پیروزی سه بر صفرش بر کوبا در اکتبر ۲۰۱۲ دیگر موفق نشده بر حریفان خود غلبه کند و مسابقه ای را ببرد. کانادا آخرین بار در سال ۱۹۸۶ در جام جهانی حضور یافت و نتوانست از مرحله گروهی به مرحله حذفی صعود کند، اما حضورش باعث افزایش علاقمندان به این ورزش محبوب جهان شد.
بنیتو فلورو، سرمربی تیم مردان کانادا می گوید بسیاری از مردم در جهان با توجه به اینکه کانادا کشور ثروتمندی است، انتظار دارند کانادا را در جام جهانی فیفا ببینند. فلورو از مربیان با تجربه است که بازی در دو فصل رئال مادرید را در کارنامه خود دارد. در حالی روز ۱۲ جون بیستمین جام جهانی فیفا در غیبت کانادا آغاز می شود که تیم فوتبال زنان کانادا از مدعیان فوتبال زنان جهان است. این تیم در دوره پیشین جام جهانی زنان در حالی که در آستانه حذف تیم آمریکا و رسیدن به فینال مسابقات قرار داشت، با اشتباهات فاحش داوری از این کار باز ماند، اما توانست در مسابقات رده بندی تیم فوتبال زنان فرانسه را شکست دهد و به مقام سوم جهان برسد.

team-canada-soccer
گفته می شود فدراسیون فوتبال کانادا با برنامه ریزی های درازمدت طرحی دارد که زمینه حضور کانادا را در جام جهانی فراهم آورد. تیم های وایت کپ ونکوور و ایمپاکت مونترال از تیم هایی هستند که در لیگ فوتبال آمریکای شمالی بازی می کنند. تیم وایت کپ چندی پیش مهرداد بیت آشور بازیکن تیم ملی ایران را برای تقویت قدرت دفاعی خود به خدمت گرفت. بیت آشور سابقه بازی و عضویت در تیم های حرفه ای فوتبال آمریکا را در کارنامه خود دارد و هم اکنون جزو ۲۳ بازیکن انتخابی کارلوس کی روش برای شرکت در جام جهانی برزیل است و به این کشور سفر کرده است.