عشا مومنی روز چهارشنبه ۲۴ مهرماه ۱۳۸۷ در تهران به جرم سبقت غیر مجاز، بازداشت و به اوین فرستاده می شود . همان روز ماموران دولتی با حکم بازرسی و توقیف از دادگاه  به منزل  پدر عشا رفته  

شهروند ۱۲۰۰ ـ پنجشنبه ۲۳ اکتبر ۲۰۰۸


 

شهروند دالاس ـ اقصا پورمند: پس از اینکه با خبر شدیم عشا مومنی در ایران  بازداشت شده است، با یکی از نزدیکان او به نام حسن در کالیفرنیا تماس گرفتیم و ایشان جریان بازداشت عشا را به این طریق بازگو کرد:

عشا مومنی روز چهارشنبه ۲۴ مهرماه ۱۳۸۷ در تهران به جرم سبقت غیر مجاز، بازداشت و به اوین فرستاده می شود . همان روز ماموران دولتی با حکم بازرسی و توقیف از دادگاه  به منزل آقای غلامرضا مومنی( پدر عشا) رفته و کامپیوتر و فیلمهایی که از افراد فعال کمپین یک میلیون امضا  توسط عشا برای پروژه دانشگاهی اش گرفته شده را توقیف می کنند.

 

عشا مومنی

عشا مومنی یک روز بعد از زندان اوین با خانواده اش تماس می گیرد و بعد از آن از او خبری نمی شود تا اینکه خانواده اش به دادگاه انقلاب مراجعه کرده و به آنها گفته می شود که دیگر به اینجا مراجعه نکنند ، هر وقت لازم شد  آنها را خبر خواهند کرد. برگه بازداشت عشا که در دادگاه انقلاب به خانواده اش داده می شود تاریخ ۲۷ مهرماه ۱۳۸۷ صادر شده بود  در صورتی که در این تاریخ ۳ روز از بازداشت عشا می گذشت.

محمد علی دادخواه ، وکیل پرونده عشا مومنی تا به امروز موفق به دیدن عشا و یا خواندن پرونده اش نشده است و تا به حال هیچ بازجویی خاصی از هیچ یک از اعضای خانواده عشا صورت نگرفته ، جز اینکه برای دومین بار یکی از ماموران دولتی به منزل آقای مومنی و همچنین منزل یکی از دوستان عشا رفته و  بقیه فیلمهایی که از فعالان کمپین یک میلیون امضا گرفته شده را توقیف می کند.

عشا مومنی متولد سال ۱۳۵۹ در شهر لس آنجلس – کالیفرنیا است. دارای مدرک لیسانس گرافیک از دانشگاه آزاد واحد تهران و دانشجوی کارشناسی ارشد در رشته ارتباطات و هنر- دانشگاه ایالتی کالیفرنیا – نورثریج است. او تابستان امسال برای دیدار با خانواده و تهیه فیلمی  برای  تحقیق- پروژه کارشناسی ارشد در مورد زنان و رشد و آگاهی اجتماعی آنها ، به ایران  سفر کرد.

عشا بدون هیچ اتهامی در انفرای اوین به سر می برد و همه،  حتی وکیلش از او بی خبرند. ضمنا عشا از بیماری کلیه و زخم معده رنج می برد، و در تاریخ ۲۷ مهرماه عمل جراحی کلیه داشته اما سه روز قبل از جراحی دستگیر می شود.

در حال حاضر خانواده عشا مومنی با انجمن حقوق بشر ، انجمن حقوق زنان  و چندین انجمن دیگر در اعتراض به زندانی شدن ایشان بدون هیچ اتهامی،  در تماس هستند و از طریق این انجمنها پیگیر آزادی عشا می باشند.