به گزارش تورنتو استار، استفن دیان رهبر حزب لیبرال روز ۲۰ اکتبر اعلام کرد تا بهار که موعد انتخاب رهبر جدید حزب لیبرال است به رهبری حزب ادامه خواهد داد

 

شهروند ۱۲۰۰ ـ پنجشنبه ۲۳ اکتبر ۲۰۰۸


 

به گزارش تورنتو استار، استفن دیان رهبر حزب لیبرال روز ۲۰ اکتبر اعلام کرد تا بهار که موعد انتخاب رهبر جدید حزب لیبرال است به رهبری حزب ادامه خواهد داد و امیدوار است رهبر آینده حزبش، بیش از او از گزند تبلیغات حزب محافظه کار در امان باشد. او که این روزها  چهره ای عبوس و رنگ پریده دارد، تاسف خود را از عدم توفیق در انتخابات اخیر اعلام داشت و خاطر نشان کرد، شایعاتی که حزب محافظه کار درباره طرح مالیات بر آلاینده ها، که از برنامه های حزب او بوده، منتشر کردند، از دلایل شکست لیبرال ها بوده است.


 استفن دیان

این استاد خبره سیاست که در تبلیغات محافظه کاران به روشنفکر ایده آلیست شهرت یافته بود، از اینکه شانسی در تحقق بخشیدن به ایده هایش ندارد به شدت محزون به نظر می رسد. دیان در مصاحبه تلویزیونی خود پس از انتخابات اعلام کرد:« تبلیغات سوء  محافظه کاران و طرز تفکرشان در مورد حزبم را به خوبی لمس می کردم. متاسفانه آنها این روش سوء تبلیغ را از سیاستمداران ایالات متحده به ودیعه گرفته اند. هارپر تمام  طرح های لیبرال ها را به راحتی به خود و حزبش منصوب می کرد. و از سوی دیگر حمایت های مالی فراوان حزب محافظه کار، باعث پیروزی هارپر شد. لیکن این روند به نفع مردم کانادا نیست و ما نباید اجازه دهیم سودجویان تنها به دلیل تمکن مالی دست به آشوب و سر در گم کردن مردم بزنند. اگر حزب لیبرال نیز از چنین تمکن مالی برخوردار بود یقینا توفیق لازم را به دست  می آورد».


 

دیان رهبر شکست خورده ی حزب لیبرال، اگرچه نسبت به اوضاع اقتصادی کشور نگران است، لیکن از مردم کانادا ستایش کرد و افزود:«گذشته ها گذشته است و باید به فکر ساختن آینده ای بهتر بود». از سوی دیگر برخی اعضای حزب لیبرال خبر باقی ماندن دیان را تا انتخاب رهبر بعدی تایید کردند، لیکن تصمیم گیران حزب تا کنون  به نتیجه قطعی در این مورد نرسیده اند. با اینکه بخش اجرایی حزب و اغلب نمایندگان لیبرال پارلمان با این پیشنهاد موافقت کرده اند، برخی اعضای دیگر پارلمان و کاندیداهای شکست خورده با ادامه رهبری دیان موافق نیستند.

جیم کاراجیانیس، نماینده اسکاربورو و ایجن کورت در مصاحبه ای بر استعفای فوری دیان تاکید کرد در حالی که مارتا هال فیندلی، نماینده ویلودیل و یکی از کاندیداهای رهبری حزب لیبرال در رای گیری پیشین اعضای حزب، در گفت وگو با خبرنگاران نیاز به تامل بیشتر و تصمیم گیری از سر فرصت را مطرح کرد.