بیمه کمک بزرگی در زندگی خانواده هاست. حال اگرپیوند این خانواده که می تواند ترکیبی حتا دو نفره داشته باشد، شکسته شود هر یک از طرفین می توانند در معرض خطر مشکلات مالی حاصل ازبیکاری، بیماری،از کارافتادگی، تنهایی و فوت قرار گیرندMohammad-Rahimian.

طلاق جدایی قانونی ازدواج است .مانند سایر تغییرات بزرگ زندگی ، طلاق نیز اضطراب آور است و بر مسایل مالی ، شکل  زندگی ، شغل های افراد خانواده ، برنامه ها و سایر مسایل تاثیر می گذارد .اگر خانواده فرزندانی داشته باشد این مساله تاثیرعمیقی  برآنها خواهد داشت

.

درگیر طلاق شدن  یک مساله  زمانبر و  احساسی است و استفاده از یک مشاوره خوب مالی ، بیمه و سرمایه گذاری موردی است که بسیاری از افراد آن را نادیده می گیرند .

در هنگام بررسی پرونده طلاق، نه تنها وکیل بلکه وجود و اهمیت حسابدار و مشاور مالی جهت بررسی توافق نامه ها ، مسایل مالیاتی و اقتصادی مربوط به تقسیم دارایی ها به خوبی احساس می شود .

وکلا معمولن درگیر توافق نامه هستند واغلب نمی دانند از نظر مالی چه تفاوتی بین پرداخت ، به صورت یکباره  و دوره ایی است و یا پرداخت مقدار هنگفتی پول در یک فاصله زمانی کوتاه، آیا می تواند بهتر از پرداخت مبلغ کم در یک فاصله زمانی طولانی باشد ؟ تحلیل و برنامه ریزی توسط مشاوران مالی می تواند در این مورد انجام شود.

مشاوران مالی معمولن با موکلشان در مورد برنامه های بازنشستگی همراهی   داشته و به آنها مشاوره مالی می دهند اما در مورد مساله طلاق ، زمان و دقت نظر بیشتری مورد نیاز است زیرا موکلان،  پیشاپیش  درگیری  احساسی  دارند و در این خصوص پرسش های زیادی است که  نیاز به پاسخ دارد .

  • آیا توان مالی برای حفظ خانه را دارم ؟
  • آیا به اندازه کافی  توان مالی برای ادامه زندگی ، پس از پرداخت  یا دریافت حمایت های کودک یا حق حقوق و مواجب همسری را خواهم داشت ؟
  • اگرمن نمی خواهم به صورت ماهانه حمایت همسری دریافت یا پرداخت کنم، پرداخت معادل ، به صورت مبلغ یکجا یکباره پس از تسویه مالیات چگونه است ؟
  • نتایج دراز مدت  پیشنهاد یا پذیرش توافق با دو مقایسه پیشنهاد چگونه است؟
  •  مالیات بر اساس  پیشنهادات توافق نامه مختلف چه تاثیری بر من خواهد گذاشت ؟
  • دلیل اهمیتِ داشتن یک شغل یا مستمری بازنشستگی چیست ؟
  • حق و حقوق شغل و یا مستمری بازنشستگی من چگونه خواهد بود؟ و چه انتخاب هایی دارم

از دیگر موارد قابل دقت در زمان جدایی توجه به وصیت نامه و وکالت نامه وهمچنین حدود اختیارات طرفین است .

توجه به وارث و یا وارثان در قراردادها و بیمه نامه ها و سرمایه گذاری ها و همچنین حق جابجایی وارث به عهده کیست؟

توجه به حق سرپرستی (حضانت) در صورت بچه دار بودن، از جمله موارد قابل اشاره سرمایه گذاری هایی نظیر پس انداز تحصیلی فرزندان است.

Christine Schwartz استادیار جامعه شناسی در دانشگاه ویسکانسن مدیسون در یک انجمن جامعه شناسی آمریکایی گفت: زوج هایی که هر دوطرف دارای سطح تحصیلی یکسان هستند احتمال طلاق بینشان کمتر از زوجهایی است که شوهر دارای سطح تحصیلی بالاتر از زن است.

بیمه را مانند همیشه نیازی برای همه افراد دانسته و بخصوص آن را به کسی که قرار است به تنهایی عهده دار بخش مالی خود و یا احتمالا فرزندش باشد توصیه می کنیم. اگر مایل هستید بدانید در این زمینه بیمه چه کمکی می تواند به چنین اشخاصی کند با ما تماس گرفته و فراموش نکنید کسی جز خود ما با دور اندیشی، قادر به کمک ما نخواهد بود.

شرکت بیمه رحیمیان Insufin  از خوانندگان و علاقمندان دعوت به عمل می آورد که  تجربه های خوب و بد خود را پیرامون بیمه برای ما ارسال دارند.

*مطالب این مقالات صرفن در جهت اطلاع رسانی است و به هیچ وجه جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمی شود.

پرسش های خود را در زمینه  طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری  و بیمه های مختلف از طریق ایمیل   news@insufin.com  مطرح کنید.

 www.youtube.com/sherkatbimeh   https://www.facebook.com/Insufin

* محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو رسمی مشاورین متخصص بیمه و امور مالی کانادا به شماره ثبت: ۲۰۶۵۸۱۷ است.