شهروند – علی شریفیان: روز دوشنبه ۲۲ سپتامبر مردم نیوبرانزویک با رای خود ۴۹ نماینده مجلس قانونگذاری این استان حوزه آتلانتیک و دولت جدید خود را انتخاب کردند.
در این انتخابات لیبرال ها موفق شدند با به دست آوردن ۲۷ کرسی مجلس به حکومت اکثریت دست یابند و بعد از حدود چهار و سال و نیم حزب محافظه کار پیشرو را از ادامه حکومتش برکنار کنند.
محافظه کاران ۲۱ کرسی به دست آوردند. در کل حزب لیبرال به رهبری برایان گالانت ۴۳ درصد، محافظه کاران به رهبری دیوید الوارد ۳۴ درصد و ان دی پی ۱۳ درصد آرا را به دست آوردند و حزب سبز با به دست آوردن حدود ۶ درصد آرا توانست برای نخستین بار در تاریخ سیاسی نیوبرانزویک

brian-gallantدیوید کوون رهبر خود را به مجلس بفرستد.
در جریان شمارش آرا به علت مشکلات فنی اختلال پیش آمد و تاخیری طولانی در اعلام نتایج نهایی به وجود آمد. نهایتا نتایج حدود ساعت پنج و نیم بامداد سه شنبه اعلام شد. برایان گالانت رهبر ۳۲ ساله لیبرال حزب خود را برنده اعلام کرد، اما محافظه کاران و مقامات ان دی پی خواستار شمارش آرا با دست شدند. بعدازظهر سه شنبه دیوید الوارد، رهبر حزب محافظه کاران پیشرو در یک کنفرانس خبری نتایج انتخابات را پذیرفت و ضمن استعفاء از مقام خود، به لیبرال ها تبریک گفت. با این ترتیب لیبرال ها به زودی به عنوان حکومت اکثریت کار خود را به نخست وزیری برایان گالانت شروع می کنند.
گالانت جوان ترین نخست وزیر کانادا است.