شهروند- علی شریفیان: بانک خون کانادا اعلام کرد ذخیره خون کشور به حداقل خود از سال ۲۰۰۸ بدینسو رسیده و از مردم خواست خون اهداء کنند تا این سازمان بتواند کار خود را در رساندن به خون به مردم به درستی و بر اساس استانداردهای معمول انجام دهد.

بر حسب یک فرمول کلی بانک خون باید برای دست کم ۵ تا ۸ روز مصرف معمول بیمارستانها خون ذخیره داشته باشد و در حال حاضر ذخیره خون کشور تنها جوابگوی حداکثر سه روز نیازهای بیماران است. بانک خون کانادا به طور متوسط هر هفته ۱۷ هزار واحد خون اهدایی جمع آوری می کند و اکنون bloodظاهرا مدتی است اهدای خون از این حد متوسط کمتر شده است.

سوزان ماتسوموتو، سخنگوی بانک خون کانادا برای رسانه ها توضیح داده اگر مردم کمک نکنند بانک خون ممکن است بر اساس اولویت ها خون به بیماران برساند و این کار به معنی لغو بسیاری از جراحی ها در بیمارستان های کشور خواهد بود.

سی بی سی در این ارتباط از کاربران سایت خود نظرسنجی کرده و پرسیده است که آیا شما به طور مرتب خون اهداء می کنید؟ ۱۸۲۲ نفر یا ۷۵/۴۹ درصد پاسخ منفی داده اند. ۱۳۴۱ نفر، ۶۷/۳۶ درصد گفته اند بله، خون زندگی بخش است و ۴۹۹ نفر یا ۶۳/۱۳ درصد گفته اند در صورتی که به آنها در ازای این کار پول پرداخت شود، خون اهداء خواهند کرد.