vafa

آشتی با حیوانات

نخستین هفته ی اکتبر، برای دوستداران طبیعت مفهوم و ارزشی ویژه دارد.
گاهشمار جهانی‌ را که ورق زنیم، در سرزمین های بسیاری این هفته؛ هفته ی حیوانات، هفته ی سلامتی‌ حیوانات و یا هفته ی مهربانی با حیوانات نام گرفته است.
روز نخست این هفته؛ روز گیاه خواری است. بسیاری از مردم جهان گیاه خواری را پیشه کرده اند تا حق زندگی‌ برای جانداران دیگر را محترم بشمارند.

روز دوم اکتبر؛ روز حیوانات مزرعه است. آنها که عمر کوتاه خود را در مسیر رفتن به سلاخ خانه‌ها و یا برای کمک به انسان هایی که سلاخ خانه‌ها را ساخته اند سپری می‌‌کنند.
چهارم اکتبر؛ روز جهانی‌ حیوانات است. دوستداران حیوانات در سرتاسر دنیا در این روز با تلاشی بیش از پیش سعی‌ می کنند که افکار عمومی‌ را به سوی این دوستان همیشگی‌ و با وفای انسان جلب کنند.

مکث شما بر این صفحه و خواندن این کلمه‌ها نشانگر علاقه مندی شما به حیوانات است. شما نیز می توانید نه تنها در این روزها بلکه در هر روز از سال بخشی از امکانات و نیروی خود را به بهترین دوستان انسان اختصاص دهید. ریختن خرده های نا‌ن و باقیمانده ی سفره‌های خانه، کمک مالی یا کالایی‌ به پناهگاه هایی که می‌شناسید، سر زدن به حیوانات محله و یا به پارک بردن سگ دوستتان که به هر دلیلی‌ از این تفریح محروم است، همه و همه کارهای کوچکی است که ما را به‌‌‌ نزدیک شدن به داشتن جامعه‌ای سالم و امن برای حیوانات می‌رساند.

آخر اینکه چنین روزهایی می تواند بهترین راه آموزش به کودکان هم باشد. خواندن کتابی‌ درباره حیوانات، بردن بچه‌ها به پارک سگها برای دیدن ، به کار گرفتن آنها برای تهیه و بردن غذا برای گربه‌های بی‌ سرپرست محله راه‌های ساده ای است، که زندگی بسیاری از حیوانات جامعه را آسان‌تر می‌‌سازد و کودکان را به سوی انسانی‌ بهتر شدن پیش می برد.
روز جهانی‌ حیوانات مبارک!

* دوستداران وفا، گروهی هستند در تورنتو متشکل از حامیان و داوطلبان “پناهگاه حیوانات وفا” که در ایران، در دو شعبه (هشتگرد کرج و قزوین)، نگهداری از سگ های بی سرپناه را برعهده دارد.
Facebook: Friends of Vafa Animal Shelter
www.cal.ir