پیام بیت العدل اعظم(مرجع منتخب جهانی بهائیان عالم)

۹ مهر ۱۳۹۳

احبّای جان فشان مهد امرالله ملاحظه فرمایند:

سر زمین پاپوآگینه نو کشوری است متشکل از چند جزیزه کوچک و بزرگ در اقیانوس آرام و فرسنگ‌‌ها دور از کشور مقدّس ایران. گزارشی که اخیراً واصل شده حاکی از آن است که اعضای جامعه بهایی فعال و پویای آن اقلیم توفیقات شایان خود را در راه تحقق اهداف نقشه پنج ساله مدیون قوای روحانی منبعثه از فداکاری‌های احبّای ستم دیده مهد امرالله (کشور مقدس ایران) دانسته تصمیم گرفته‌اند برنامه تلویزیونی مخصوصی به منظور آگاهی بیشتر هم وطنان‌شان از آنچه بر شما عزیزان به خاطر تمسّک به عقایدتان می‌گذرد تهیه نمایند.

خطّه وسیع اقیانوسیه به زودی دارای چهار مشرق الأذکار خواهد شد، معابدی که به مثابه مشاعل انوار هدایت الهی‌اند و نمادی از پاسخ روحانی ساکنین آن مرز و بوم به پیام صلح و یگانگی جمال اقدس ابهی (بهاءالله). پیشرفت امرالله در این بخش پهناور جهان به راستی شاهدی صادق بر تحقق وعده محکم و صریح حضرت بهاءالله است که می‌فرمایند: “لویسترون النّور فی البّرانّه یظهر من قطب البحر و یقول انّی محیی العالمین.” مضمون این عبارت این است: اگر نور۱ در زمین پوشانده شود بدرستی که از قطب دریا ظاهر می‌شود و می‌گوید من زنده کننده عالم هستم.

البته نفوسی هستند که در صددند تا این نور یزدانی را در کشوری که مطلع اشراق اولیه ان می‌باشد پنهان بل به زعم باطل خویش خاموش سازند و بدین منظور به هر اقدام غیر انسانی متوسل می‌شوند. در ماه های اخیر، ایرانیان شاهد افزایشی چشمگیر در نشر اکاذیب و مفتریات در باره دیانت بهایی بوده‌اند. چه بیهوده کوششی و چه بی‌حاصل تلاشی زیرا همان طور که واقفید صرف نیرو و منابع ملت برای دروغ پردازی در باره اعتقادات شما خود موجب برانگیختن حس کنجکاوی و علاقمندی فزاینده مردم به تحقیق و مطالعه آثار و تاریخ آیین بهایی شده است.

لحظه‌ای چند در باره این ازدیاد علاقه تأمّل فرمایید. بر همگان معلوم است که برای تحّری حقیقت نمی‌توان به بررسی گفته‌های مخالفان اکتفا نمود بلکه برای قضاوت بی‌طرفانه باید آثار اصلی مورد تفحص و تحقیق قرار گیرد. آیا با مطالعه اکاذیب ناروای بی‌شماری که در تاریخ ۱۴۰۰ ساله اسلام از طرف مخالفان آن شریعت الهی منتشر شده و می‌شود می‌توان به کنه حقیقت آن دین مبین و مقام منیع حضرت محمد رسول‌الله (ص) پی برد یا این وظیفه خطیر مستلزم غور و تعمّق در بحر کلام الهی نازله بر آن حضرت می‌باشد؟

متأسفانه در کشور شما حقیقت به منزله بازیچه‌ای در دست سرمستان باده قدرت دنیوی است. دروغ گویی آن چنان در دوایر رسمی نهادینه شده که بیانیه ها و اعلامیه های صادره از طرف مسئولین امور در نظر صاحبان عقل و خرد اکثراً از حیّز اعتبار ساقط است. حال آن که هم وطنان پاک طینت شما روز به روز با سعه صدر و روشن فکری بیشتر ماهیت دیانت بهایی و وضع بهائیان را درک کرده، مشاهده می‌نمایند که علی رغم فرصت های اجتماعی و اقتصادی فراوانی که یک فرد بهایی می‌تواند با گفتن یک دروغ نصیب خود نماید، چگونه بهائیان از بیان مطالب خلاف حقیقت و از انکار اعتقادات دینی خود اجتناب می‌ورزند و به حبل راستی و درستی متمسّکند. این تمسّک موجب تحسین همگان گشته و احترام و اعتماد ایرانیان و مجامع بین‌المللی را نسبت به شما عزیزان جلب نموده است. پس جای تعجب نیست که عاملین بعضی از حملات جدید در فضای اینترنت چنان وانمود می‌کنند که از زبان بهائیان سخن می‌گویند. این نفوس درمانده با آگاهی از بی‌اعتباری سخنان معاندین در نزد عموم، سعی بر آن دارند که با تقلید از صدا و لحن شما، با استفاده از اصطلاحات شما، و به اعتبار کلام شما در قلوب بذر شک و شبهه بیفشانند و به اتحاد و اتفاق جامعه لطمه زنند. بطلان این دسایس شیطانی آن چنان مبرهن است که احدی آنها را جدّی نمی‌گیرد ولی این قبیل تلاش‌های مذبوحانه بیش از هر چیز دال بر درماندگی و استیصال این کوته نظران است.

همین تزویر و ریا را می‌توان به رأی‌العین در نحوه اجرای سیاست محروم ساختن جوانان بهایی از تحصیلات عالیه مشاهده نمود. هر سال دسیسه‌ای جدید در کار است و امسال هم از این قاعده مستثنی نبود. اما عزم جزم و اراده راسخ جوانان عزیز بهایی ایران برای کسب علم و دانش بار دیگر تمجید جهانیان و دولت مداران عالم را برانگیخته است. چه در جدّیت و صراحت دانشجوی جوانی که امتحانات کنکور را با موفقیت گذرانده و خواهان ارائه دلایل محرومیت خود از ورود به دانشگاه های مملکت است، چه در نامه عبرت آموز کودکی معصوم که از بی‌عدالتی‌های فاحش نسبت به خواهر خود در مقام دفاع بر‌می‌آید، و چه در شجاعت و شهامت پدر دلسوزی که به منظور بیان حقیقت به صاحبان قدرت صدها کیلومتر راه می‌پیماید، و چه در ابراز حمایت و پشتیبانی هموطنان دلیر و روشن ضمیر از حق تحصیل شما. در تمام این اقدامات و در هزاران عمل خالصانه دیگر، داستان های بی‌نظیر و آموزنده‌ای از وفاداری و پشتکار شما دلاوران تاریخ و نمونه‌‌های افتخار آفرین شهامت و شرافت ملت غیور ایران رقم خورده است.

مجهودات شما منحصر به مساعی‌تان در راه عدالت جویی و احقاق حق نیست، پشتکار خستگی‌ناپذیر شما برای کسب علم و دانش شاید والاترین نماد استقامت سازنده یک جامعه در عصر حاضر باشد. در دنیای امروز که آموزش عالی از فشار نیروهای مادّی گرا در امان نیست و برای برخی از مردم مدارک دانشگاهی به کالایی تجاری تقلیل یافته، گرایش شما به کسب علم و دانش به خاطر نفس دانایی و به منظور ازدیاد قابلیت لازم برای خدمت به عالم انسانی و بهره‌برداری از آن برای پیشبرد تمدن بشری قابل ستایش و در تضادی شدید با روند متداول است. ولی آنچه به خصوص شایان توجه است آن که این گرایش، این درک و این ارزش شناسی محدود به بخش کوچکی از جامعه شما نیست. آموزش و پرورش، فکر و ذکر همگان از پیر و جوان است: علاوه بر کوشش جوانان در این راه، مساعی اساتید و معلمینی که زندگی خود را برای تدریس آنان به خطر انداخته و می‌اندازند، افرادی که با اشتیاق این مجهودات آموزشی را نظم و ترتیب می دهند، والدینی که با فداکاری می کوشند تا وسیله تحصیل فرزندان خود را فراهم سازند، کسانی که در این راه سخاوتمندانه به پذیرایی و مهمان‌نوازی می‌پردازند، دوستانی که برای پیشرفت این اقدامات صمیمانه دعا می‌کنند و آرزوی موفقیت آن را دارند و بالاخره نفوسی که از طرق بی شمار دیگر این اقدام جمعی را مدد می‌دهند، روحیه مصمم و خدمات خالصانه همه شایان بسی تکریم و تقدیر است.

به نیروهای مخرّبی که در سراسر عالم آرامش و تعادل اجتماعی را مختل ساخته‌اند و به وضع کشور خود بیاندیشید. غاصبان قدرت با اعمال نفوذ، حقایق را پنهان می‌کنند و واقعیات را واژگون عرضه می‌دارند تا بتوانند منافع عده ای معدود را به قیمت قربانی شدن مصالح و رفاه اکثریت مردم تأمین نمایند. تعصب و تحجّر به اسم دین به صورتی معرفی می‌گردد که ماهیت والای رفتار و کردار انسانی را دگرگون جلوه می‌دهد و ستیزه جویی های اجتماعی را به نحوی ترویج می‌نمایند که در تضاد کامل با صفات روحانی و خصایص اجتماعی ارزنده‌ای است که جمیع مظاهر الهی برای تأسیس آن همه نوع فداکاری نموده‌اند. رسوخ مادی‌گرایی روح انسان را که مقدّر است در اوج عوالم روحانی پرواز کند در حضیض مرداب خودخواهی و تمایلات حیوانی اسیر می‌نماید. این نیروهای منفی مردم را به ستوه آورده بر اشتیاق‌شان به حقیقت جویی می‌افزاید و بالمآل آنان را به تلاش در جهت یافتن راهی صحیح برای گریز از این وضع مصیبت بار وامی‌دارد. شما عزیزان با الهام از تعالیم حیات بخش حضرت بهاءالله در مقابل این نیروهای مخرب استقامت می‌نمایید، به این حقیقت جویی پاسخ می‌گویید و با کمک افراد هم فکر و هم دل در راه بنای اجتماعی صلح دوست و عدالت پرور خدمت می‌کنید. الحمدلله که در اجرای منویات مولای خود کوشا هستید. پس با اطمینان کامل به راه خود ادامه دهید. در مقابل قدرتمندان خودپرست، در جستجوی حقیقت و به دنبال کسب علم و دانش باشید. در قبال تعصب و جهالت، عشق و محبت ورزید، اتحاد و یگانگی ترویج نمایید و از هر نوع تعصب احتراز جویید. به جای تسلیم شدن در برابر جلوه های مکتب مصرف گرایی، به حیاتی سرشار از خدمات بی شائبه و صرف منابع خود در راه بهبود اجتماع بپردازید و با دیگر علاقمندان در راه تحقق اهداف عالیه همکاری نمایید.

این مناجات مولای توانا حضرت عبدالبهاء وصف حال شماست و دعای قلبی این مشتاقان در حق شما:

ای پروردگار این جمع یاران تواند و به جمال تو منجذبند و به نار محبتت مشتعلند. این نفوس را ملائکه آسمانی نما و به نفحه روح القدس زنده فرما. لسانی ناطق بخش و قلبی ثابت عطا فرما قوّت آسمانی ده و سنوحات رحمانی بخش و مروّج وحدت بشر فرما و سبب محبت و الفت عالم انسانی فرما تا ظلمات مهلکه تعصب جاهلی به انوار شمس حقیقت محو و زایل گردد و این جهان ظلمانی نورانی شود و این عالم جسمانی پرتو جهان روحانی گیرد و این الوان مختلفه مبذّل به یک رنگ گردد و آهنگ تسبیح به ملکوت تقدیس تو رسد.

تویی مقتدر و توانا.

بیت العدل اعظم

  • نور: نور دیانت