تقدیر از خدمات رئیس سازمان زنان در مجمع عمومی

شهروند ـ فرح طاهری: جمعه ۲۴ اکتبر ۲۰۱۴، همزمان با بیست و پنجمین سالگرد تأسیس سازمان زنان ایرانی انتاریو، بیست و پنجمین مجمع عمومی این سازمان نیز با حضور جمعی از اعضای زن و مرد سازمان در سالن کلیسای ادونت لوتران برگزار شد.

مها شاملو، داوطلب سازمان، گرداننده مراسم بود. قبل از شروع مراسم، موسیقی زیبایی در سالن پخش می شد، به همین خاطر مها در آغاز از دی جی تکین ـ از اعضای سازمان زنان ـ که سالها به طور داوطلبانه با این سازمان همکاری کرده، سپاسگزاری کرد.

مصی تاتاری رئیس جلسه، ماندانا عطارزاده منشی جلسه، فرامرز رشیدی حسابرس سازمان و فرزانه لطفی خزانه دار سازمان هیئت اجرایی این مجمع عمومی بودند.

مصی تاتاری به عنوان رئیس جلسه سخنانی ایراد کرد. او که از سال ۲۰۰۸ با سازمان زنان کار می کند و همچنین در هیئت مدیره قبلی سازمان حضور داشته و در سازمان خدمات اسکان به تازه واردان ارائه می کند، برنامه های سازمان زنان را به طور فشرده معرفی کرد: برنامه مادران و کودکان پیش دبستانی، برنامه بزرگسالان، برنامه های گردشی و تفریحی، کلاس های مکالمه زبان انگلیسی، برنامه های سلامتی و ورزش، کانون کتابخوانی، کلینیک سیار بهداشتی، برنامه های فرهنگی و اجتماعی، خدمات آموزشی، فستیوال فیلم ملاقات با دیوانگی، پذیرش و ارائه اطلاعات و خدمات ارجاعی، برنامه مشاوره و خدمات اسکان، بورسیه آموزشی، کلینیک حقوقی، برنامه آموزشی برای داوطلبان و …

او در پایان سخنانش از طرف خود و همکاران سازمان، از افخم مردوخی رئیس سازمان زنان و حلیمه حمیدی عضو هیئت مدیره تشکر کرد و به برخی از ویژگی های خاص مردوخی اشاره کرد و گفت: شخصیت هایی مانند خانم مردوخی نه تنها در جامعه ایرانی بلکه در جوامع دیگر هم کمیاب هستند. کسی که هفت سال از زندگی اش را فدای اهداف سازمان کرد و بدون دریافت کمترین وجهی، و فقط به صورت افتخاری، شبانه روز از هیچ فرصتی در راه هدف های سازمان کوتاهی نکرد. بسیاری مواقع تا پاسی از شب با علاقه به دنبال پروژه ها و نوشتن پروپوزال های مختلف و ارتباط با منابع قانونی بود که سازمان استوار بماند. خانم مردوخی نه تنها وجهی بابت خدمات بی شائبه خود دریافت نکرد، بلکه سازمان همواره از کمک های مالی ایشان برخوردار می گشت و ایشان بزرگترین افتخار جامعه ی ایرانی و سازمان زنان می باشند.

بعد از این سخنان، فرزانه لطفی، عضو هیئت مدیره و خزانه دار سازمان گزارش مالی را ارائه داد و به پرسش های حاضران درخصوص ابهامات پاسخ داد. گزارش مالی نشانگر کمبود بودجه سازمان بود و گفته شد که به کمک های مالی اعضای جامعه نیاز است. یکی از راه های حمایت از سازمان، عضو

داوطلبان، همکاران و اعضای هیئت مدیره سازمان زنانی ایرانی انتاریو

داوطلبان، همکاران و اعضای هیئت مدیره سازمان زنانی ایرانی انتاریو

شدن و تشویق دیگران به عضویت در سازمان می باشد.

در ادامه، افخم مردوخی، رئیس سازمان زنان با حاضران سخن گفت. او ضمن خوشامد به حاضران، کار با تیمی هماهنگ را باعث افتخار خواند و شمه ای از کارهای سال گذشته تیم همکاران سازمان زنان را برشمرد.

او که هفت سال از ۲۵ سال حیات سازمان را در نقش رئیس هیئت مدیره به جامعه خدمت کرده، اعتماد جامعه به سازمان و شخص خود را از دستاوردهایش خواند. او از خانم ها افسانه برزویی، مها شاملو، نوشین خاوریان و سودابه مفرد و آقای فرامرز رشیدی برای همراهی شان سپاسگزاری کرد.

او همچنین از حلیمه حمیدی و دوستان هیئت مدیره در سال های پیش تشکر کرد و در ادامه از همسرش، جمیل مردوخی، برای حمایت هایش تشکر کرد و از او به عنوان اولین مردی که عضو سازمان زنان شد، یاد کرد.

افخم مردوخی و حلیمه حمیدی دو عضو هیئت مدیره هستند که دوره ی عضویتشان به پایان رسیده، به همین منظور، مردوخی رئیس جدید هیئت مدیره را به اعضا معرفی کرد. نگار هاشمی، وکیل جوان و فعالی که در یکی از ارگان های دولتی کار می کند، سه فرزند دارد و در واترلو زندگی می کند. مردوخی گفت، تعهد و توان نگار غیرقابل اندازه گیری است و سعادتی است برای سازمان زنان که بتواند از توان نگار استفاده کند.

نگار هاشمی نیز گفت، امروز مسئولیت بسیار بزرگی بر دوش من گذاشته شده و من این مسئولیت را خیلی جدی می گیرم. همه می دانند که کسی نمی تواند جای خانم مردوخی را به آسانی پر کند، به همین خاطر من به هدایت و راهنمایی و انرژی تک تک شما نیازمندم تا بتوانم سازمان را در راه اهدافش پیش ببرم.

نگار هاشمی از اعضای هیئت مدیره درخواست کرد تا به او ملحق شوند تا هدایا و تقدیرنامه هایی که برای افخم مردوخی و حلیمه حمیدی درنظر گرفته بودند، به آنان اهدا کنند.

افخم مردوخی نیز در ادامه از وکیل دیگری که به سازمان زنان پیوسته گفت. شری درویش هفده سال است که وکالت می کند و خود پیشقدم شده تا به سازمان زنان خدمت کند. او حدود هشت، نه وکیل را بسیج کرده تا ماهی یک بار کارگاه آموزشی رایگان در مسائل مختلف برای زنان برگزار کنند. مردوخی افزود: شری درویش پذیرفته که همکاری اش را با سازمان زنان بیشتر کند و به همین دلیل به جای اینکه ما جلسه ی دیگری برای معرفی و انتخاب عضو هیئت مدیره برگزار کنیم، شما همین جا نظرتان را در مورد پذیرش شری به عضویت هیئت مدیره سازمان زنان اعلام کنید. حاضران با تشویق، نظر مثبت خود را اعلام کردند و بدین ترتیب تیم هیئت مدیره ای جوان و تحصیلکرده و کارا ادامه ی کار سازمان زنان ایرانی انتاریو را در دست گرفت.

در ادامه مراسم چهار تن از داوطلبان و اعضای سازمان زنان از تجربه ی خودشان با سازمان گفتند و خدمات خانم مردوخی را ستودند.

پس از آن با هدیه ای از خدمات داوطلبان سازمان زنان قدردانی شد.

نوبت به قرعه کشی تابلوی زیبای نقاشی کار هنرمندانه شیرین شهبازی که به سازمان اهدا شده بود، رسید. علاقمندان با خرید بلیت و شرکت در قرعه کشی شانس خود را برای به دست آوردن تابلو آزمودند.

در پایان حاضران با شام خانگی دستپخت اعضای هیئت مدیره و داوطلبان سازمان پذیرایی شدند.

شهروند به عنوان صدای بخشی از جامعه ی ایرانی تورنتو، از خدمات خانم ها افخم مردوخی و حلیمه حمیدی به سازمان زنان ایرانی انتاریو، سپاسگزاری می کند و برایشان موفقیت های بیشتر آرزو دارد.