در پی بحران بیکاری و خوردن کفگیر نظام به تهِ دیگ در اثر ادامه تحریم ها که باعث بیکاری خیل عظیم بسیجیان جان برکف شده، پراگماتیست های جناح راست و عملگراهای جناح کج و بقیه عملی های جبهه ناپایداری و دلسوختگان اون یکی جبهه که در اثر تحریم ها دچار کمبود شدید سوخته شده اند به چاره‌جویی افتاده و طرح نان و آبداری را به نام امر به معروف و نهی از منکر به جناح بغل دستی خود در مجلس ارائه داده‌اند که آن‌ها نیز طرح مذکور را در سه سوت به تصویب رسانده اند.

کلیات طرح: منشاء تمام تحریم ها بی حجابی و خماری و خنده و آب بازی و عبور خانم‌ها از خط قرمز نظام یعنی آشپزخانه می باشد. و طبق تحقیقات به عمل نیامده گویا زبان خوش دیگر جواب نمی‌دهد و باید چوب تر را بلند کرد. کار به جایی رسیده که بدحجابی به اضافه این مشکلات بدترین بلاها را بر سر نظام و مردم آورده و باعث و بانی تحریم های ظالمانه شده و آژانس انرژی اتمی نیز مکرراً در بیانیه های خود به مسئولان گوشزد می‌کند تا وضع حجاب و خماری جامعه درست نشود تحریم ها همچنان پابرجا خواهند بود و کاترین خانم نیز صراحتاً به مذاکره کنندگان اتمی هشدار داده که وضعیت حجاب و خماری و خنده در جامعه اسلامی بسیار نگران کننده است و ۱+۵ می‌خواهد هر چه زودتر چاره ‌اندیشی شود، و لذا بر مسئولان نظام است چاره‌اندیشی نموده و موجبات گشایش اقتصادی و پیشرفت و آرامش جامعه را فراهم بیاورند.

ameran-Hفصل اول: تعاریف

ماده۱ مجری طرح شرکت سهامی خاص بسیج با مسئولیت نامحدود خواهد بود و گروه های دیگر مثل انصار و حزب الله و جندالله و هیئت ها و جاهل‌ها باید دمِ بسیج را ببینند و در صورت نیاز اسید درخواستی خود را از شرکت سهامی بسیج ابتیاع نمایند.

الف) معروف: هرگونه فعل و کاری که در قوانین و مقررات و یا شرع الزامی بوده و شأن نظام را در مخاطره بیندازد. مثل خماری در ملاء عام و مامور یا آمر موظف خواهد بود ناهی را به مراکز رفع خماری راهنمایی کرده و یا جهت رفع خماری افراد خمار اقدام عاجل به عمل بیاورد و جنس درجه یک را با نرخ آزاد در اختیار ناهیان قرار دهد.

ب) عدم قبول رشوه که از مصادیق بارز سیاه نمایی است و باعث شبهه در میان مردم خواهد بود و این تصور را در جامعه به وجود خواهد آورد که شاید نظام عوض شده باشد. در این مورد نیز مامور یا آمر موظف است مراتب را فوراً به مراکز ذیربط اطلاع داده و در صورت وقوف بر صحت و سلامت فرد یا افرادی که از پذیرفتن رشوه خودداری می‌کنند آنان ر ا سریعاً پاکسازی نماید.

ج) کارهایی که موجب وهن و برخلاف عرف رسمی نظام دینی باشد. مثل عبور خانم‌ها از خط قرمز نظام یعنی آشپزخانه، که باعث تحریک مردها می‌شود و امنیت جامعه را به خطر خواهد انداخت. مالیدن رژ لب با استفاده از رنگ های تحریک کننده مثل رنگ قرمز(در چهاردیواری مملکت) میزان تحریک کنندگی و تشخیص ماتیک های بیرنگ به عهده آمرین خواهد بود. رفتن به بوتیک و مراکز خرید و کلا بیرون رفتن خانم ها از منزل به هر دلیلی چه با ولی قانونی و یا ولی غیر قانونی. رفاقت با سگ و گربه. سلام و علیک دختر و پسر با یکدیگر. و رد و بدل کردن اس ام اس غیر مجاز در طول شبانه روز.

د) منکر: هرگونه فعل یا ترک فعل که در قوانین و مقررات، شرع و یا عرف متشرعه ممنوع باشد(خنده دختر و پسر در پارک از پشت درخت یا بوته به طوری که صدای دختر از پسر قابل تفکیک و تحریک کننده باشد، در این مورد نیز تشخیص تحریک پذیری به عهده آمرین محترم خواهد بود. آب بازی دخترها و پسرها با توجه به کمبود آب شرب در کشور.

هـ) انداختن پا بر رویهم موقع نشستن در کافی شاپ ها یا بیرون دادن دود غلیظ قلیان یا دیگر دودهای غیرمجاز با عشوه توسط دختران مجرد یا خانم های شوهردار در کافی شاپ ها و رستورانات. در این مورد خاص آمر یا مامور باید طبق قانون عمل کرده و برای سنجیدن سرعت غیرمجاز دود قلیان و دیگر دودهای مرغوب از دهان، از واحد اندازه گیری سرعت باد بر ثانیه استفاده کند که هر متر بر ثانیه معادل ۳.۶ کیلومتر بر ساعت است. در این مورد خاص شوهر و برادر و ولی نیز باید با اسید ارشاد شوند.

و) خیر: هرگونه فعل یا ترک فعل الزامی یا دارای استحباب شرعی، سلام نکردن به روحانیت هنگام عبور از کنار آنان. دشنام دادن و نفرین کردن مسئولان طراز اول نظام در مکان های عمومی و تاکسی و اتوبوس. اعتراض به گرانی و بیکاری در معابر و مکان های پرتردد. خنده غیرمجاز که موجب آلودگی صوتی و اختلال در ترافیک شود. عربده الکی و تظاهر به بد مستی. آمر یا مامور حق دارد ماهیت مشروبات تقلبی و غلظت و میزان الکل مصرف شده توسط افراد مست را مشخص نموده و استعلام نماید که عربده الکی بوده یا واقعی. آمر یا مامور حق دارد به منظور جلوگیری از بدمستی جنس خوب و اصل را با نرخ آزاد در اختیار متقاضیان قرار دهد.

ز) طلب انجام معروف یا ترک منکر با حالت استعلا و آمرانه فارغ از جایگاه مادی یا معنوی آمر و مامور (دریافت وجه توسط آمر و مامور در چنین مواردی جزو وجوهات شرعی مثل خمس و ذکات محسوب شده و مشمول قانون رشوه نخواهد بود.

ح) دعوت به خیر: مرحله قبل از امر به معروف و نهی از منکر که در قالب هایی چون آموزش (ارشاد جاهل ها وچماقداران و تبدیل آنان به فیلمساز و مستندساز و ستون نویس کیهان و کلا عاشقان ولایت) یادآوری (تنبیه غافل، شامل پیچاندن گوش و اردنگی و فحش ناموسی و جریمه نقدی)، نصیحت (آمر یا مامور موظف است در مرحله نخست با زبان خوش سهم خود را دریافت کند و از به کار بردن زور در این مرحله اکیدا خودداری نماید چون از قدیم گفته اند گرهی که با دست باز می شود را نباید با دندان باز کرد)، تواصی(بی خیالی در مقابل دم کلفت ها و کسانی که سرشان به تن شان می ارزد) تبلیغ (پخش ساندیس و کیک مجانی) از ترک معروف یا انجام منکر پیشگیری شده یا انجام وظایف شرعی و اخلاقی مورد تشویق قرار می گیرد.

* اسد مذنبی طنزنویس و از همکاران تحریریه شهروند است. مطالب طنز او علاوه بر شهروند، در سایت های گوناگون اینترنتی نیز منتشر می شود. اسد مذنبی تاکنون دو کتاب طنز منتشر کرده است.

tanzasad@gmail.com