هرانا ـ منابع کارگری کارخانه قند اهواز از تعلل دو بانک ملی و ملت در پرداخت حدود ۷۰۰ میلیون تومان از حقوق اضافه کاری ۹۹ کارگر این کارخانه خبر داد.

به گزارش هرانا، منابع خبری ایلنا در کارخانه قند اهواز گزارش دادند با وجود آنکه دو بانک ملی و ملت به عنوان سهام داران اصلی این کارخانه بعد از اجتماع پنج روزه کارگران در تیر ماه سال جاری ۴۵ ماه از معوقات حقوقی کارگران را پرداخت کردند. هنوز حدود ۷۰۰ میلیون تومان از حقوق اضافه کاری آنان باقی مانده است.

workers-protestبر اساس این گزارش از سال ۹۰ که این واحد تولیدی به طور کل تعطیل اعلام شد کارگران بلاتکلیف شدند و در طول این مدت با وجود آنکه دائما پی گیر مطالبات صنفی خود بودند، هیچ حقوقی دریافت نمی‌کردند.

به گفته این منبع خبری، مجموع مطالبات ۴۵ ماهه حدود ۹۹ کارگر این کارخانه حدود ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بود که در مرداد ماه ۲ میلیارد تومان آن پرداخت شد و ۷۰۰ میلیون باقی مانده که هنوز پرداخت نشده است و این رقم مربوط به حقوق اضافه کاری کارگران شاغل و بازنشسته است.

بنا بر این گزارش، از مجموع ۹۹ کارگر این کارخانه در سال ۹۰، ۴۵ کارگر بازنشسته شده‌اند و مابقی صرفا برای حضور و غیاب در کارخانه حضور فیزیکی دارند و هیچ فعالیت تولیدی انجام نمی‌دهند.

او با بیان اینکه کارگران قند اهواز تمام تلاش خود را برای محقق کردن مطالباتشان انجام دادند افزود: آنچه باعث طولانی شدن پرداخت مابقی مطالبات کارگران قند اهواز شده است اختلاف نظرهای دو بانک ملی و ملت در پرداخت مطالبات است و به همین دلیل در جلساتی که به همین منظور هر کدام تشکیل می‌دهند دیگری حضور پیدا نمی‌کند.

گفتنی است کارخانه قند و تصفیه شکر اهواز از نیمه تابستان سال هشتاد و هفت تا به امروز در تعطیلی کامل به سر می‌برد و همه کارگران آن بیکار هستند.